Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vhs Video Opnemen Via Camcorder
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
gerard.brand
Kloosterzande 30 jan. 2004

mellow.gif
Wie kan mij adviseren of het volgende mogelijk is.
Ik wil een vhs video band opnemen met mijn camcorder:
Sony TRV 250 E en daarna de band zoals een normale film via I link op de computer overschrijven en daarna op CD branden.
Doch een video is analoog en de camcorder digitaal .Kan dit op deze manier of moet er dan toch een ...box tussen om de link van analoog naar digitaal te maken.

Het programma is VD de luxe 2.0 (ik durf 20034 nog steeds niet aan gezien de vele reacties) de computer compaQ pressario met Windows XP Home edition met
bijgewerkte versie en updates.

Wie weet raad.

groetje Gerard Brand
FransS
Hoi Gerard,
Als jou Camera een Composit ingang heeft dan is dit mogelijk want een kabeltje vna DVD naar composit bestaat nog niet.

Anders ben je toch genootzaakt om een box of conveter te gebruiken waar je dan direct je VHS recorder kunt aansluiten en analoog kunt capture.\

Mits je een firewire in je comp hebt zitten of een analogekaart + de de nodige software moet dit te doen zijn .

Suc6 Frans S. user.gif
jazzer
Gerard, zoek en/of stel je vraag ook op http://www.dv-in.nl/ .
Volgens mij heb je daar meer kans een antwoord te vinden op jouw specifiek Sony TRV 250 E probleem.
plemmens
Gerard,
Je Sony camera heeft geen analoge ingang. Wat jij wil doen kan inderdaad niet. Dit betekent ook dat je een "capture kaart" of "box" nodig hebt die je analoog signaal omzet naar digitaal.
Maar opgelet, er zijn er die problemen hebben met sychroon houden van beeld en geluid.
Canopus heeft op dat vlak een zeer goede faam.
Dit is wel een dure, er zijn er goedkopere, ook bij Canopus, kijk eens rond op hun site.
Trouwens als je zo'n ding hebt hoef je je analoge band niet eerst met je digitale camera op te nemen.
Van je analoge video recorder over de box direct via firewire in je pc.
plonie
Pinnacle heeft ook een leuk werkend kastje
engeb00
Hallo Gerard,

Je kunt de videocamera aansluiten op de videorecorder en de camera op DV-in zetten. De videorecorder starten en opnemen op een bandje in je digitale videocamera. Daarna op de computer en klaar is Gerard. Als alles dicht bij elkaar staat moet het zelfs mogelijk zijn het met een kabeltje via de camera naar de computer over te brengen. Succes.
Ben
plemmens
Dit zal niet werken.
De videorecorder geeft een analoog signaal af. Dit signaal moet de videocamera in via een analoge (A/V of S-video) ingang en niet via DV-IN. De Sony TRV 250 E waarvan hier sprake is heeft geen analoge ingang.
Trouwens als hij dat wel zou hebben dan nog is er geen reden om alles op een digitaal bandje op te nemen om dat bandje in een tweede fase via firewire in de pc te laden. Dat kan namelijk rechtstreeks (pass trough) via de hardware codec van de camera.
Marie-Lein
Gerard, misschien een oplossing voor jou:

In Makro België staat er in de folder een DVD EZ Maker USB2.0
dit converteert analoge video in digitale VCD of DVD
en kost 69,90 euro

Marie-Lein
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.