Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Letters Op Tv Beeld Te Groot
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Theo Koogje
Ik heb een probleem met Magix de lux 2004 plus versie
Indien ik met de tekstgenerator een stilstaand of rollende tekst type is in het programma zelf wel de gehele tekst op de previeuw monitor te zien
Wanneer ik alles dan op DVD rom brand en afspeelt op mijn TV in de woonkamer zijn de meeste letters buiten het beeldscherm en dus niet te lezen

Wie weet de oplossing ?

Help mij alstublieft, verders werkt het programma naar mijn zin en ben ik er tevreden mee.

Groetjes Theo ohmy.gif
juralaan
Het "formaat" van elke tv (wat er aan info vanaf valt) is anders. Er zit bij VdL een project die je kunt branden en op je TV kunt bekijken. Hierbij kun je vaststellen hoeveel info er door je TV niet getoond wordt. Zodra je dit weet kun je VdL zo instellen dat deze dit als default setting gebruikt waardoor je beeld in het preview window gelijk is aan de TV.

-m.
theo.koogje
QUOTE(Theo Koogje @ Jan 28 2004, 09:55 AM)
Ik heb een probleem met Magix de lux 2004 plus versie
Indien ik met de tekstgenerator een stilstaand of rollende tekst type is in het programma zelf wel de gehele tekst op de previeuw monitor te zien
Wanneer ik alles dan op DVD rom brand en afspeelt op mijn TV in de woonkamer zijn de meeste letters buiten het beeldscherm en dus niet te lezen

Wie weet de oplossing ?

Help mij alstublieft, verders werkt het programma naar mijn zin en ben ik er tevreden mee.

Groetjes Theo ohmy.gif

DVD branden:

Voor dat je een DVD gaat branden moet je wel zorgen dat je schermresolutie van je PC ingesteld staat op :

1024x768 pixels en 24 bits

Dit vookomt dat de tekst die aangemaakt is met de titelgenerator in Magix video de lux tijdens het afspelen op je home DVD player buiten het TVbeeld valt en dus onleesbaar is.

Het instellen van je schermresolutie is eenvoudig in Windows XP.
Klik met je rechtermuis knop op je desktop en ga naar eigenschappen.
Je ziet nu een scherm getiteld : Eigenschappen voor Beeldscherm met
5 tabbladen, ga nu naar tabblad 5 voor instellingen en stel de Beeldscherm resolutie in op 1024x768 pixels en de kleurkwaliteit op 24 bits
( stel ook gelijk de kleurkwaliteit in op 24 bits dit i.v.m het afspelen van de DVD op je Pc met de software POWER DVD van Cyberlink

Indien je dit bovenstaande niet doet zul je van zelf een tekstmelding van MAGIX te zien krijgen met de mededeling:

De grootte van de Videomointor wordt beperkt door de schermresolutie !
Aanpassen aan maximale grootte ?

JA

Indien nu op JA klikt wil het nog niet zeggen dat de PC zich automatisch aan zal passen, controleer van te voren of de juiste resolutie ingesteld is

Veel succes
14 Februari 2004

THEO
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.