Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Hoe Krijg Ik Mijn Sony Pc110...
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
deedz
Hallo,

Na de laatste patch (3.03) geinstalleerd en de FAQ gelezen te hebben werkt het pakket Video Deluxe 2004 helaas niet. Volgens Magix moet mijn Sony PC110 DV camera in de lijst van apparaatbeheer komen te staan als: "microsoft DV camcorder or videorecorder'. wacko.gif
Dit gebeurt niet. Heb alles geprobeert maar misschien heeft iemand van jullie de oplossing? blink.gif
Ik werk met een Pentium 4 2,6 GHz, Windows 2000. Firewirekaart is is helemaal volgens de specs. (btw Avid pakket op zelfde computer werkt wél met camera)

Bij voorbaat dank voor genomen moeite,

Deedz ph34r.gif
FransS
Hoi Deedz,
Normaal gesproken raad ik nooit iemand aan om twee programma's op een Comp. te installeren want het komt wel eens voor dat het dan niet werkt omdat het ene Prog .de overhand neemt .
Wat je kan proberen is het volgende ,wat bij mij meestal werkt ,sluit je camera aan met fireware in standbij stand en start je Computer op dan activeer je video de Lux en volgens mij moet het dan werken.

Suc6 Frans S. pcangry.gif santa.gif
deedz
QUOTE(FransS @ Dec 28 2003, 06:37 PM)
Hoi Deedz,
Normaal gesproken raad ik nooit iemand aan om twee programma's op een Comp. te installeren want het komt wel eens voor dat het dan niet werkt omdat het ene Prog .de overhand neemt .
Wat je kan proberen is het volgende ,wat bij mij meestal werkt ,sluit je camera aan met fireware in standbij stand en start je Computer op dan activeer je video de Lux en volgens mij moet het dan werken.

Suc6 Frans S. pcangry.gif  santa.gif

Hoi Frans,

Bedankt voor je reaktie. Helaas werkt de door jou beschreven methode niet, ik had dat al geprobeert. Toch wel jammer dat het programma nu nog steeds niet werkt.
De Sony PC110 is nou niet de meest exotische camera en dus verwacht dat er wel iemand is die een oplossing heeft. Dus nogmaals: wie helpt me? Magix zelf misschien???
t.principaal
Deedz,

Vreemd. Ik heb zelf een Sony PC 100 (=het iets oudere broertje) en de camera herkenning is bij mij goed. Kan je iets specifieker zijn over je firewire kaart?

Wat is het merk en wat is de chipset? De chipset kan je vinden in de hardware device manager van de "System" icoon in het "Control Panel".

Greetings, Tom
deedz
QUOTE(t.principaal @ Dec 29 2003, 04:05 PM)
Deedz,

Vreemd. Ik heb zelf een Sony PC 100 (=het iets oudere broertje) en de camera herkenning is bij mij goed. Kan je iets specifieker zijn over je firewire kaart?

Wat is het merk en wat is de chipset? De chipset kan je vinden in de hardware device manager van de "System" icoon in het "Control Panel".

Greetings, Tom

Hoi Tom,

Bedankt voor je reaktie, het geeft me moed dat jouw PC 100 wél werkt. rolleyes.gif
De firewirekaart is exact volgens specs van Magix nl. "Texas Instruments OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller".
De computer is een Dell Precision 340 met 512 MB Ram en ik draai Windows 2000.
Computer is in principe 'dedicated' (dwz geen internet/mail en andere 'vervuilende' software) voor video-editing, maar dat doe ik met AVID Xpress DV.
Het Magix programma wil ik alleen gebruiken om DVD's te 'authoren'.
Maar dat lukt me dus niet.
Ik vraag me af of Magix wel kan draaien naast andere programma's zoals bijv. Avid. Mocht dat NIET zo zijn dan is het programma voor mij onbruikbaar. mad.gif Kan toch moeilijk alléén Magix gaan draaien op mijn (super!-) computer....Ik wacht dus nog steeds op een oplossing!!! unsure.gif

smile.gif Wel bedankt allemaal voor jullie hulp, ik waardeer het ten zeerste en hoop dat ik het uiteindelijk aan de praat krijg! smile.gif
t.principaal
Deedz,

Wat is je DirectX level? Dat kan je zien door Start >> Uitvoeren >> Dxdiag

Greetings, Tom
deedz
QUOTE(t.principaal @ Dec 29 2003, 09:32 PM)
Deedz,

Wat is je DirectX level? Dat kan je zien door Start >> Uitvoeren >> Dxdiag

Greetings, Tom

Hoi Tom,

DiretX 9.0b.
Maar ehh...al jou (jullie) moeite ten spijt, ook naar het downloaden van Sony's nieuwste drivers voor mijn PC110 Camera en het opnieuw installeren van Magix VideoDeluxe...het werkt nog steeds niet.

In goed overleg met Dynabite in Hilversum mocht ik de software terugbrengen. Deze gaven zelfs mijn geld terug.
Naar mijn mening heeft Magix wat steekjes laten vallen m.b.t. het compatible zijn met één van de meest verkochte DV cameras. Het feit dat Magix zelf al aangeeft op de site (bij FAQ) dat de camera in de hardware manager (apparaat beheer) moet verschijnen als "Microsoft DV-Camcorder or Videorecorder" geeft aan dat daar dus kennelijk een software probleem zit. Want als je hardware manager iets anders aangeeft dan laat Magix je in de kou staan met de mededeling:(quote)"alle bij ons bekende informatie om DV camera's met een afwijkend stuurprogramma juist herkend te krijgen vind u hieronder(...), meer kunnen wij hier helaas niet aan toevoegen."(einde quote). En wat denk je dat eronder staat: helemaal niets! dry.gif

Jammer, want het lijkt me een mooi programma.
Nogmaals: Tom bedankt voor je moeite. Ik ga proberen een programma te vinden wat wel werkt.

Met vriendelijke groeten,

Deedz
t.principaal
Deedz,

OK. Jammer. Succes verder.

Greetings, Tom
Pfarrer
QUOTE(deedz @ 30.12.2003 13:34:22)
Hoi Tom,

DiretX 9.0b.
Maar ehh...al jou (jullie) moeite ten spijt, ook naar het downloaden van Sony's nieuwste drivers voor mijn PC110 Camera en het opnieuw installeren van Magix VideoDeluxe...het werkt nog steeds niet.

In goed overleg met Dynabite in Hilversum mocht ik de software terugbrengen. Deze gaven zelfs mijn geld terug.
Naar mijn mening heeft Magix wat steekjes laten vallen m.b.t. het compatible zijn met één van de meest verkochte DV cameras. Het feit dat Magix zelf al aangeeft op de site (bij FAQ) dat de camera in de hardware manager (apparaat beheer)  moet            verschijnen als "Microsoft DV-Camcorder or Videorecorder" geeft aan dat daar dus kennelijk een software probleem zit. Want als je hardware manager iets anders aangeeft dan laat Magix je in de kou staan met de mededeling:(quote)"alle bij ons bekende informatie om DV camera's met een afwijkend stuurprogramma juist herkend te krijgen vind u hieronder(...), meer kunnen wij hier helaas niet aan toevoegen."(einde quote). En wat denk je dat eronder staat: helemaal niets! dry.gif

Jammer, want het lijkt me een mooi programma.
Nogmaals: Tom bedankt voor je moeite. Ik ga proberen een programma te vinden wat wel werkt.

Met vriendelijke groeten,

Deedz
[snapback]36018[/snapback]

Ik heb hier precies hetzelfde: in het bezit ben ik van een sony hc42.. Spiksplinternieuw. Maar Magix werkt niet. Vind het wel een beetje maf dat ze het niet compatible kunnen maken met de nieuwste hardware.
plemmens
Pfarrer,
Wordt je camera helemaal niet herkend?
Hoe wordt hij in apparaatbeheer weergegeven?
Welke pc heb jij?
Draai je ook win 2000 of XP?
De firewire kaart die in je pc zit is dat een pci model?
Zo ja haal die er een keer uit. Start je pc opnieuw op. Monteer ze dan een keer opnieuw en laat XP de driver herinstalleren.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.