Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Welkom In De Wondere Wereld
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Foxy
4 december kocht ik video de luxe 2004 plus (3.03), omdat ik rond de kerst een aantal dvd's moet branden op basis van dv-beelden.
Om niet op het laatste moment te wachten, ben ik vast gaan testen. De hardware, asp4c800 de luxe met een P4, 1GB geheugen, Sony ddu 1621 dvd speler, nec 1300a brander en een 250GB harde schijf zou dit wel aan moeten kunnen. Operating systeem is windows 2000 sp4.

Kopieren van dvd's was geen probleem.

Het inlezen van de opnames in VDL was geen enkel probleem en ook het editen etc. ging redelijk natuurlijk. Met een paar uurtjes was het eerste filmpje klaar en toen begon het.

Ik probeerde te branden vanuit VDL Makecd/dvd, maar na de fase voorbereiden kwam er een crash. De ene keer delen door 0, een andere keer access violation. Crash afhandeling en de watson log geven in ieder geval (voor mij onbegrijpbare) informatie.

Vervolgens begint het grote zoeken. MMM.... Nec brander issues. Dus maar de software (Nero en Incd) gedeinstalleerd en de laatste firmware gedownload en geinstalleerd (1.08). Kreeg bij 1.07 firmware installaties trouwens ook een crash.

Opnieuw proberen, helaas. Via talloze gebruikersforums geweest. ASPI drivers geupdate. Kortom ik ben na een week zo'n beetje aan het eind van mijn latijn.

De laatste test deed ik nadat ik weer Incd, windows mediaplayer had gedeinstalleerd. Zelfde probleem.

Zo'n beetje het enige wat ik niet heb kunnen uitsluiten, alhoewel ik vast iets simpels over het hoofd heb gezien, is het effect van de multi-cpu. Ik heb begrepen dat er willekeurige en niet echt reproduceerbare fouten kunnen ontstaan in applicaties as ze een bepaalde string library gebruiken. Dit zou zijn opgelost met de .net compiler voor C++.

Als iemand hier een touwtje aan vast kan knopen graag, ik heb nog 10 dagen......
xmas.gif
t.principaal
Foxy,

Heb je ook de Burn routines ge-download. Deze routines vind je hier op de download site (klik).. Onder het hoofdstuk "tools" staan ze en niet bij VdL.

Greetings, Tom
Foxy
Thx Tom,
Ik had inderdaad de burn routines niet gedownload, dacht dat VDL versie overeenkwam. Dus nog maar even het werk opzij gelegd, gedownload en opnieuw geprobeerd. Burnprofiler gaf geen problemen aan.

Vervolgens komt de crash weer aan het eind van stap 1 van 5. Ditmaal met een C0005 access violation, zonder verder aanduiding anders dan dat het in Videodeluxe.exe is (als ik de log goed interpreteer).

Ik heb inmiddels ook de USB apparaten van de digitale camera, memory stick losgekoppeld (webcam zit er nog aan evenals toetsenbord/muis).

Zou een device uninstall/install van de brander hier nog een positieve bijdrage aan kunnen leveren. De dvd speler heeft F: en de brander G:.

Het lijkt allemaal heel specifiek te gaan om dvd's branden. Vandaag lukte het nog om gewoon een video cd te branden met Nero.

Alvast bedankt
Foxy
Uiteindelijk maar besloten om patch 3.03 uit september te downloaden en te installeren. Kan altijd uninstall en opnieuw proberen nietwaar.

En jawel, het branden lukte nu. Ik kan de dvd bekijken via de nec brander en de sony speler, echter de jvc speler op de tv geeft de melding 'no disc'.

Zal zien wat hierover te vinden is, maar tips zijn welkom.

Wellicht is het zinvol om bij te downloaden patches aan te geven hoe men kan controleren of deze relevant is. Ik zag dat er geen dll was met een make date na september in mijn installatie en na de patch bleek in ieder geval dvdmaker.dll wel na die datum te liggen.
Ik was op het verkeerde been gezet door de versie 3.03.
Maar ik ben ieder geval een sprong vooruit!

santa.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.