Om niet op het laatste moment te wachten, ben ik vast gaan testen. De hardware, asp4c800 de luxe met een P4, 1GB geheugen, Sony ddu 1621 dvd speler, nec 1300a brander en een 250GB harde schijf zou dit wel aan moeten kunnen. Operating systeem is windows 2000 sp4.
Kopieren van dvd's was geen probleem.
Het inlezen van de opnames in VDL was geen enkel probleem en ook het editen etc. ging redelijk natuurlijk. Met een paar uurtjes was het eerste filmpje klaar en toen begon het.
Ik probeerde te branden vanuit VDL Makecd/dvd, maar na de fase voorbereiden kwam er een crash. De ene keer delen door 0, een andere keer access violation. Crash afhandeling en de watson log geven in ieder geval (voor mij onbegrijpbare) informatie.
Vervolgens begint het grote zoeken. MMM.... Nec brander issues. Dus maar de software (Nero en Incd) gedeinstalleerd en de laatste firmware gedownload en geinstalleerd (1.08). Kreeg bij 1.07 firmware installaties trouwens ook een crash.
Opnieuw proberen, helaas. Via talloze gebruikersforums geweest. ASPI drivers geupdate. Kortom ik ben na een week zo'n beetje aan het eind van mijn latijn.
De laatste test deed ik nadat ik weer Incd, windows mediaplayer had gedeinstalleerd. Zelfde probleem.
Zo'n beetje het enige wat ik niet heb kunnen uitsluiten, alhoewel ik vast iets simpels over het hoofd heb gezien, is het effect van de multi-cpu. Ik heb begrepen dat er willekeurige en niet echt reproduceerbare fouten kunnen ontstaan in applicaties as ze een bepaalde string library gebruiken. Dit zou zijn opgelost met de .net compiler voor C++.
Als iemand hier een touwtje aan vast kan knopen graag, ik heb nog 10 dagen......