Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dvd Corrupt Aan Het Einde?
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
tweakerbee
Als ik een DVD maak in vdx2004 (patch 3.03) dan krijg ik aan het einde van mijn DVD allemaal artifacts.
Met een vorige versie (vdx2) had ik dit probleem niet, maar daar liepen geluid & video niet synchroon.

Het zijn beelden opgenomen van een DV camera (Sony TRV900).
plemmens
Toevallig een etiket op je DVD geplakt?
Bij opwarming kan dit etiket oorzaak zijn van onbalans.
Hoe langer de schijf speelt hoe warmer ze wordt en hoe meer kans op problemen.
tweakerbee
Nee, sterker nog, het ligt totaal niet aan de DVD. Het bestand op mijn PC (.vob) kan ik namelijk laden in WinDVD en ook daar zitten artifacts.

Het gekke is dat ik even een DIVX film heb getranscodeerd met vdlx2004 en daar gaat alles wel prima. Dat was een film van bijna twee uur, mijn andere project is slechts 1,5 uur.
Ook als ik alle scenes weggooi die voor de scenes staan die problemen geven gaat het encoden wel goed (dus zonder artifacts).

Toen heb ik even een nieuw project aangemaakt, en opnieuw de .AVI geimporteerd. Opnieuw alles geedit. Net de DVD opnieuw geencodeert en ik krijg weer precies dezelfde artifacts. Ook de bitrate maakt weinig uit, de laatste keer heb ik op 5200 kbit/s gecodeerd.

Ik ga maar eens een ander project grabben en kijken of het daar weer wel goed gaat... Argh... Ik wordt helemaal gek van alle video edit programma's. Die dingen werken echt *nooit* in een keer goed.

[edit]
WinDVD crasht op het vers geencodeerde bestand wanneer je voorbij de 1:20:00 probeert te gaan. (precies het punt waar de corruptie begint)
Mijn DVD speler crasht ook wanneer je aan het spoelen bent.
[/edit]

Zie ook:

Cap2
Cap3
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.