Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Beste Performance Sata, Raid0, Scsi?
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
juralaan
Ben een redelijke gebruiker van video bewerkingssoftware en sinds een paar weken VdL gebruiker. Ik ondervindt echter regelmatig performance problemen zeker als ik met meerdere "grote" bron bestanden werk. Ik zie echter dat mijn processor niet veel doet (p4-1.8) echter mijn i/o slaat rood uit....

Nu wil ik mijn systeem geen "versnellen" met extra data bewerking schijven. Graag iemand met ervaring wat ik het beste kan doen. Heb nu twee ide harddisks (80 en 120) en met de data en een voor het renderen etc. Ik denk aan een RAID0 systeem met SATA dan wel een SCSI schijf.

Iemand ervaring hiermee en een tip...

-m.
t.principaal
m,

Misschien ook wel handig om te vertellen is de hoeveelheid intern geheugen, welk operating system en zo? Nog beter is de volledige systeem configuratie inclusief directX en eventueel aangebrachte service packs.

Gokje van mij is overigens een tekort aan systeemgeheugen (RAM).

Snelste (en duurste) raid is overigens RAID-5 SCSI met vier of vijf 15.000rpm drives....... Kan je data ook nog eens een (single) disk crash overleven.

Maar ja als je nog duurder en sneller wilt dan kan dat ook... tongue.gif
juralaan
Ik heb een p4-1.8 512Mb intern (RIMM) met directx 8 en XP en alle service packs geinstalleerd.

Wat mij opvalt is dat het geheugen gebruik nooit boven de 200Mb komt dus verwacht ik dat meer geheugen niet de gewenste verbetering haalt. Het systeem is verder volledig gedefragmeerd.

Ik zit zelf te denken aan een SATA RAID0 configuratie. SCSI RAID5 is natuurlijk helemaal top maar voor "extreem" hobby gebruik een beetje buiten mijn gewenste budget.

Ik werk vaak met meerdere sporen en meerdere opnames (5-6) die 15Gig per stuk zijn (concert registraties) die ik monteer naar 1 dvd. Vandaar de overstap naar VdL met de meerdere sporen. Echter het "zoeken" in de bestanden met name wanneer ik ga "scrollen" door het systeem wordt steeds trager naarmate ik meer sporen en bestanden gebruik. Zodra ik scrol/toevoeg etc. Staat de processor "stil ~ 30%" en het geheugen groeit "nauwelijks" echter mijn harddisks (IDE 7200 toeren) maken overuren.

Ik zoek naar een oplossing die met redelijke kosten het monteren voor mij nog leuker maken zodat ik me niet "irriteer" aan de traagheid.

-Mark
t.principaal
m,

Nou, met die hoeveelheid data ben je aardig bezig. Daar hadden we even nog geen rekening mee gehouden. Je conclusie dat dit file I/O is kan aardig kloppen.

Advies, zoek eens op internet met: +"raid-0" review +"S-ATA"

Dan vind je meer deskundigheid over performance dan wat je met dit forum kan verwachten op dit gebied.

Greetings, Tom
juralaan
Tom,

Dank voor de tip(s) heb op tweakers al een mooi stuk gevonden. Ik denk dat ik maar eens een raid0 ga proberen.

Mark
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.