Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Video In Slow Motion -> Audio Ook ?
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Michel Pyck
Na het degroeperen van video en audio kan men de video in slow motion laten afspelen. Ik had echter graag gezien dat men de audio ook kon in slow motion afspelen. Is hiervoor echt geen oplossing, want in een ander pakket is dit perfekt mogelijk ! Dit is het enige dat mij weerhoudt om vdl full time te gebruiken.
Slow motion is echt prachtig, maar dan ook met bijhorend geluid !
Ben hierin toch wat ontgoocheld.

email: michel.pyck@pandora.be
t.principaal
Michel,

Je hoeft niet te degroeperen om de video en het geluid synchroon langzamer te laten spelen. Je hoeft pas te degroeperen als je de video achteruit wil laten afspelen.

Verder kan je ook de "Muismodus Object Uitrekken" gebruiken. Dit kan gewoon op een gegroepeerd Audio/video object. Grijp de rechter rand (muis aanwijzer verandert in een Filmbeeldje met driehoekige pijlen links en rechts) en dan het object uitrekken.

In beide gevallen is de max uitrek tot 2x (een verdubbling van de object lengte) resulterend in 1/2 speed.

Losgekoppeld kan je video tot verder dan de 1/2 speed uitrekken. Met audio is me dat niet direct gelukt.

Greetings, Tom
Michel Pyck
Inderdaad Tom, dat uitrekken van die clip had ik ook al gevonden.
En daar ligt nu net het probleem, je kan slechts de snelheid halveren (tot 0.50),
een slomo zou ik willen op 0.25 of 0.1 .
Daarom een beetje mijn ergernis.
Alvast bedankt voor je suggestie.
Audio en video degroeperen biedt oplossing maar dan enkel voor video .
t.principaal
Michel,

Geluid naar 0,1 terugbrengen lukt ook. Gebruik de externe Wav editor (Alt+Z). Selecteer dat je een veiligheidskopie wilt anders verandert je wave bestand meteen!!!

Selecteer de wave met toets A.

Ga via menu "Effecten" >> "Resample / Timestretching"

Zet het Algoritme op "Resapmling"

Zet de factor op 10 of de nieuwe BPM op 12 voor een 10x vertraging en druk op "Bereken Parameters" (Zie ook het boek van de Music editor).

Druk op OK om de verandering uit te voeren.

Greetings, Tom

P.S. Verder dan deze factor 10 lukte het me niet. Nog verder vertraging zal betekenen dat je de wav op moet slaan en opnieuw openen in de Musiceditor.
Michel Pyck
Vreemd, als ik op ALT+Z druk, gebeurt er niets.

Wanneer ik in de instellingen een externe auditor wil aanklikken, gebeurt er ook niets.

Enig idee ?
t.principaal
Michel,

Ah, sorry, ik heb de plus versie. Daar zit de Music editor separaat in..

Dan heb ik even geen escapes voor je. Ik weet ook geen freeware progjes die dat voor je kunnen doen. Misschien zijn die wel te vinden maar dan zal je internet af moeten struinen.

Misschien is er ook nog een upgrade prijs naar de Vdl Plus versie maar dat weet ik niet.

Greetings, Tom
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.