Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Wie Kan Mij Even Helpen
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
koor001
Ik heb een digitale Sony trv 19. Omdat mijn computer geen 1394 ingang heeft gebruik ik de USB ingang. De maximale resolutie is echter beperkt tot 320x240.
Via de tevens aangesloten analoge camera en mbv pinnacle kaart kan ik wel grote resoluties aan.
Wie weet een oplossing om toch een hogere resolutie te krijgen via USB
dickdenhertog@xs4all.nl
bart.hoch
Dick,

Zonder zeker te zijn van de zaak, lijkt mij dit niet mogelijk. Het belangrijkste verschil tussen usb en 1394(firewire) is de bandbreedte ofwel snelheid. De usb verbinding is waarschijnlijk domweg niet snel genoeg om de gegevens in een hogere dan de door jou genoemde resolutie over te dragen.

Enige oplossing is dus het kopen van een firewire kaart. Dit hoeft overigens zeker geen kostbare zaak te zijn, je hebt ze al voor enkele tientjes.

succes,

Bart
t.principaal
Dick,

Het klopt wat Bart zegt. Ik denk zelfs dat de camera zelf de resolutie bepaalt in dit geval.

De nieuwere USB standaard (2.0 Hi Speed) is qua snelheid wel te vergelijken met firewire. Dan moet echter zowel de PC als de camera dit (2.0 Hi Speed) ondersteunen.

Dus de suggestie van Bart om een firewire kaartje te kopen is goed. Let wel op dat je bij de aankoop in/omruil bedingt als het niet goed werkt. De beste kans heb je met firewire PCI kaarten met de TI (Texas Instruments) chipset. Kubishi (of zo een soort naam) heeft er zeker een.

Greetings, Tom
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.