Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Een Vraag Naar De Bekende Weg?
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
walter
Het is een misschien een vraag naar de bekende weg maar kan iemand mij vertellen hoe ik mijn 2-uur durende film in tweeen kan knippen en opslaan zodat ik er 2 DVD's van kan branden?
Sorry als het dom is maar het lukt mij niet.
Groetjes
Carina
FransS
Tja Carina,wat is de bekende weg wist ik het maar .
Maar in V.d.Lux moet het mogelijk zijn om 2 uur op DVD te zetten,als het tenminste een film is die je met V.d.Lux gemaakt hebt .
Anders zijn er RIP Programma's die dat kunnen.
Ik zelf kom nooit aan 2 uur dus zou ik er niet zo veel over kunnen zegen maar ergens in een menu staat iets over recolutie en dit staat meestsl ingesteld op halve resolutie je kan proberen om daar 1/4 resolutie van te maken en kijken wat er gebeurd ik wens je daar Suc6 mee.
FransS unsure.gif wub.gif
t.principaal
Carina,

Even aangenomen dat je je film als project in Vdl hebt staan.

Je kan een film project splitsen. Dit doe je op de volgende wijze.
1. Open project
2. Klik ergens in de arranger.
3. Druk op Ctrl+A (Alle objecten selecteren)
4. Ctrl+C (Alle geselecteerde objecten op het klembord plaatsen)
5. Open nieuw project (Maar sluit vooral deze sessie van VdL niet)
(Je hebt nu twee actieve projecten)
6. Druk op Ctrl+V en alle project objecten staan nu in het nieuwe project.
(Nu heb je twee identieke projecten)
7. LET OP In het NIEUWE en niet her oude project. Bepaal de plaats waar je van deel 1 naar deel 2 wil gaan en zorg dat alle objecten op die plaats doorgeknipt zijn.
8. Selecteer nu met een z.g.n. 'swipe' actie (druk op de linker muis knop in de arranger, houd de knop vast en trek een vierkant over alle objecten van deel 1)
(Nu zijn alle deel 1 objecten geselecteerd)
9. Herhaal stappen 5 en 6. Nu heb je een deel 1 project wat je onder een nieuwe naam moet bewaren.
10. Herhaal Stap 8 voor de deel 2 objecten en daarna weer 5 en 6. Bewaar dit ook onder een nieuwe naam.

Tip Probeer dit eerst uit op een 'rommel/test' project zodat je zeker weet wat je doet.

Greetings, Tom

P.S. Omgekeerd, het samenvoegen, staat op deze link.
holleman.t
En als je film niet als project in vdl staat dus als het een Mpeg 2 file is van 2 uur dan kan je met TMPGEnc met de daar aanwezige Mpeg tools je film knippen waar jij wilt. Als het VOB files zijn dan kan je ook met DVD2One de files precies zo groot maken zodat hij op 1 DVD gaat passen, maar je kan dan (moet je even uitproberen ) op de kwaliteit inleveren Als je de laatste manier wilt gebruiken en het zijn geen VOB files maar een Mpeg2, dan kan dat of in vdl zelf of anders met een DVDMenuEditer bv. DVDLab.

Nou , manieren zat zou ik zo zeggen . Aan jou de keus

Groete van Teun
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.