Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Video Deluxe 2004 Plus Reboots System
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
mweijers
Na installeren van Studio Deluxe 2004 Plus krijg ik een spontane reboot van mijn systeem. de ene keer gewoon een zwart scherm en de andere keer de melding DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL Beginning dump of physical memory.
Ik heb alle editing/capture hardware uit machine gehaald en ook alle bijbehorende software araf gehaald maar probleem blijft. Systeem is een w2K Professional engels met alle laaste service pack en hot fixes. Processor is P4 2.6 met 1024 mb geheugen. Video 2004 deluxe is een nederlandse versie.

Heeft iemand dezelfde problemen (gehad) en heeft iemand een oplosiing (naast het volledig opnieuw installeren van W2K)?
:
FransS
Met W2k bedoeld u daar mee win 2000 of is dit een andere versie die ik niet ken .

U schrijft ik heb w2k opnieuw geinstaleerd heb u daar bij ook partitie's gedaan zodat echt alles er af is en dan pas weer een instalatie gedaan of heb u gewoon weg format C: en dan weer geinstaleerd?

en welligt iets meer gegevens over waar u meer werkt buiten dan dat u VdL 2004 gebruikt.
Ik zit namelijk met het probleem ik draai op Win 2000 Prof. Servise pack 4 bij mij gaat ook het een en ander niet goed maar dat kunt u lezen in een vorig berichtr wat ik heb gepubliceerd.

FransS rolleyes.gif
FransS
Wat ik wel weet en dat had ik vorige week metr het opnieuw installeren van een comp. die rebooten ook steeds en dat bleef zo'n tijdje aan de gang ,dat de VGA-kaart stuk was na dat we er een andere er in gedaan hadden was het over .
Kan het zijn dat bij u ook iets stuk is je weet maar nooit ?

Frans S rolleyes.gif
mweijers
W2K is inderdaar Windows 2000 Professional met laatste patches en service packs. Systeem bestaan uit een ASUS bord P4PE, ASUS V9560 video kaart, Pentium 2.6Ghz, 1024 Mb geheugen, Pinnacle Studio Deluxe hardware capture kaart, Adaptec 19160 SCSI kaart, 2x interne HD, Plextor PX320A CD/DVD writer en Sony DW U10A DVD+RW.

ALLE software van software mbt video bewerking (dus ook Studio 8 van Pinnacle) en alle hardware is gedeinstalleerd. Tevens alle andere brander software (o.a. Nero, Stomp) gedeinstalleerd en tevens is de registry opgeschoond dmv System Mechanic. Het probleem van een spontane reboot (al dan niet met genoemde foutmelding) blijft aanwezig.

Het enige dat ik nog niet gedaan heb is alle partities weggooien en volledig vanaf nul Windows opnieuw installeren. Alle hardware werkt prima en is dagelijks in gebruik.
t.principaal
M.

Volgens mij kijk je in dit geval niet in de goede richting. De kreet DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL duidt op een driver probleem.

Het is heel goed mogelijk dat de bewerking die Magix probeert uit te voeren de trigger is maar het 'hoeft' de oorzaak niet te zijn. In mijn ervaring liggen problemen in deze sector bijna altijd aan de drivers.

Ik zou eens gaan zoeken op internet naar, in ieder geval, nieuwere video drivers. Het kan n.l. zelfs aan audio, of andere drivers ligeen. De video driver is echter de eerste waar ik aan denk.

Greetings, Tom
mweijers
Tom,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb zelf het uiterste gedaan en W2K volledig opnieuw geinstalleerd. Na installatie is het eerste wat ik gedaan heb Video Deluxe installeren. Dit leek goed te werken, dat wil zegen de 1e keer starten ging prima en ik had geen reboot van het systeem. Hierna Logitec MouseWare geinstalleerd en Computer Associated InoculateIT 6.0. Na deze installatie starten van Video Deluxe levert weer een spontane reboot op. MouseWare en InoculateIT weer verwijderd, maar het systeem blijft op dat moment rebooten (geen blauw scherm meer trouwens met die IRQ foutmelding). Ik ben dus even de weg kwijt.
Alle hardware in de machine lijkt goed te werken.
mweijers
Nog iemand met suggesties?
FransS
Wat ik zo lees ligt het aan die twee programma's die je steeds instaleerd, als je die nu delete blijft er in het regedit bestand nog wat achter wat stoorend kan zijn .
Ik wil voor stellen alles er weer af en probeer het nog eens zonder mouseware en
Computer Associated InoculateIT 6.0 of heb je deze dingen nodig in je config.
En ik neem aan dat je met W2K windows 2000 bedoeld maar dan kan ik die K weer niet thuis brengen. rolleyes.gif

Suc6 Frans S blink.gif wacko.gif
Mike
QUOTE(mweijers @ Dec 9 2003, 12:44 PM)
Nog iemand met suggesties?

Al een systeemanalyse aangeboden gekregen van de helpdesk?
mweijers
Mike,

ik heb van Chris (achternaam ben ik even kwijt) een programmatje gehad dat hele systeem doorloopt en rapport stuurt naar Magix. Enige echte probleem wat daar uit kwam was Directx9, een videodriver en een geluidskaart driver (en heel misschien ee interrupt probleem op de video kaart). Directx9 eraf gehaald en Direcxt8 erop gezet. NVidea driver voor ASUS kaart geinstalleerd (is een iets nieuwere versie dan ASUS zelf heeft). Geluidsdrivers moet ik nog updaten, maar tot nu toe heeft het niets geholpen.
Ik ga het weekend een nieuwe harddisk in de pc zetten en dan alles volledig vanaf nul installeren. Kijken of een en ander dan wil werken.
Mike
Ik ga het weekend een nieuwe harddisk in de pc zetten en dan alles volledig vanaf nul installeren.

Als een systeemanalyse geen uitkomst biedt, is dat ook het enige wat de helpdesk je kan aanbevelen sad.gif Ik zal in ieder geval duimen voor je! smile.gif
mweijers
Mike,,
Alles voledig vanaf scrathc met een versie harde schijf opnieuw geinstalleerd.
Bleek dat uiteindelijk de drivers van de Alcatel Speedtouch USB ADSL modem niet al te vriendelijk zijn. Drie versies van deze drivers geprobeerd en uiteindelijk blijkt de allerlaatste versie (staat nog niet zo lang op de website van Alcatel geloof ik) wel te werken. Met de oude drivers dus de systeem reboot. Als ik die driver de-installeer (zonder reboot!) dan wekt Video Deluxe wel. Na installatie dus van de laatste driver geen problemen meer gehad met het starten van Video Deluxe.
Alleen nu nog klein probleempje in combinatie met de Pinnacle Studio AV/DV capture kaart. Deze is (nog) niet te vinden door de Video Deluxe software.
Hier nog even mee knutselen.

In ieder geval bedankt voor alle hulp.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.