anita
29.11.2003 22:49:46
( het invoeren van digitale beelden gaat prima, het monteren van de film ook, maar na het exporteren gaat het beeld bij (snel) bewegende mensen trillen.
Als ik de film aan het maken ben en in het voorbeeldschermpje kijk is er niets aan de hand, pas wanneer de film op svcd staat zie je het probleem. Het is niet om aan te zien. Wie herkent dit probleem?
groeten
anita
t.principaal
30.11.2003 18:41:37
Anita,
Kan je wat duideljker aangeven wat je precies bedoelt met 'trillen'. Zijn het soms de zgn kameffecten die je ziet?
Greetings, Tom
Dick2
30.11.2003 22:27:24
Als je met trillende beelden bedoelt, trillende beelden bij (langzame) overgangen bij bijvoorbeeld DV materiaal, dan herken ik dat.
Het trillen is bij mij reeds bij het renderen (berekenen) te zien. Het "trileffect" wordt veroorzaakt doordat steeds een aantal beeldjes teruggesprongen wordt.
Hebben we het over hetzelfde?
ricardo
01.12.2003 19:41:23
Anita,
Bij mij doet zich hetzelfde probleem voor. Trillend beeld, ingevoegde digitale foto's worden blokkerig etc. Inmiddels ruim 4 weken in bezit van VdL maar nog geen SVCD kunnen branden. Laden en bewerken film gaat perfect, maar dan ............. Op het forum helaas nog geen antwoord kunnen vinden.
Van technisch support Magix na 2 weken nog niets vernomen.
Wie heeft de oplossing ?
(ik blijf positief gestemd !)
Richard
juralaan
04.12.2003 13:28:39
Ik heb het probleem ook het heeft schijnt te maken te hebben met NTSC en PAL. Ik ben momenteel aan het proberen met de settings om het systeem altijd op PAL te krijgen echter hij/zij springt na het herstarten weer terug.
Als je bron PAL is moet heel VdL op PAl staan. Standaard staat ie op NTSC. INstellen bij systeeminstellinge, filminstellingen en advanced bij het branden.
Mark
juralaan
05.12.2003 09:00:30
Het is zeker een NTSC PAL probleem. Stel VdL goed in en bij mij werkt alles nu ok.
-m.
PAL te krijgen echter hij/zij springt na het herstarten weer terug.
Het programma haalt deze info uit je landinstellingen in Windows. Is dit bijv. Nederland dan zou die PAL moeten zijn, en is dit USA dan zou dit NTSC moeten zijn... Check dus even je configuratiescherm in Windows (Land/taalinstellingen) en loop alle tabbladen door (ook de 'Unicode programma's'!).
juralaan
05.12.2003 13:19:12
Mike...
Dank voor de reactie heb nu de landinstellingen aangepast en alles wekt nu top...
VdL blijft nu op PAL staan.
-m.
ricardo
06.12.2003 17:31:47
Ls,
Na de reacties op het probleem van "trillende beelden" (kameffecten) had ik de ijdele hoop dat hiermee ook mijn probleem opgelost zou zijn.
Technische ondersteuning aangevraagd maar na 3 weken helaas nog steeds niets.
Na de antwoorden en suggesties op het forum gelezen te hebben ben ik nogmaals aan de slag gegaan.
Alles staat op PAL ingesteld (video resolutie 720x576;25fps)
Systeeminstelling VdL geeft aan (tabblad systeem) schermresolutie 720x480 bit.
In configuratiescherm alles onder landinstelling gecontroleerd en alles staat
onder Nederlands.
Wellicht zie ik iets over het hoofd, maar na 6 weken zou ik toch graag eens een
SVCD willen branden. Help !
Richard
t.principaal
06.12.2003 20:55:17
Ricardo,
Zoek eens in dit forum op "interlacing".
Dan vind je bijvoorbeeld
deze link.Greetings, Tom
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.