Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Te Veel Beeld Of Te Weinig Tv.
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
pollewop1
Goede dag. Ik heb met video de luxe een film gemonteerd, op een dv schijf terug
geschreven en geprobeert om op mijn televisie te vertonen.

Het monteren, compleet met extra beeld en geluid ging perfect, het maken van
een DV avi ging uit de kunst, maar het vertonen van deze beelden op TV lukt
niet. Het beeld dat ik op de televisie is zie is minder of wel, er wordt beeld niet weergegeven dan het beeld dat is opgenomen op de
band.Nu heb ik wel over anticropping gelezen, zelfs met mastereffect de lijnen
van mijn tv beeld vastgelegd, maar hoe nu verder ?? Ik houdt teveel beeld over
op mijn computer die op de TV verloren gaan. Heb ik iest gemist of moet ik een
truc toepassen . HELP !!!
t.principaal
Tante P,

Je kan je TV "calibreren". Kijk bij "Mijn Projecten", ga een directory hoger
(C:\MAGIX\video_deLuxe_2004_PLUS\My Audio Video\TV anti-bijsnijden) en kies dan het project "TV anti-bijsnijden.mvd".

Speel dit af en lees de "on screen" aanwijzingen.

Greetings, Tom
pollewop1
Beste Tom,

Bedankt voor je antwoord maar dat heb ik al geprobeert. Als ik dat doe krijg je de lijnen van je tv beeld op je werkscherm maar mijn filmbeeld is alsnog te groot,met andere woorden, wat ik gefilmd hebt en het staat aan de zijrand van de film wordt NIET op mijn TV vertoond. Dat is het probleem, maar ik wacht rustig af op de volgende suggestie.

Groetjes Tante P.
plemmens
Dit is een normaal verschijnsel waar je niet rond kan.
Ons TV systeem is nl. zo geconcipieerd dat niet de volledige beeldinformatie die in het signaal vervat is ook effectief op de beeldbuis zichtbaar is. Dit is in het concept ingebouwd. Rondom wordt een gedeelte gewoon niet zichtbaar gemaakt.
Dit dateert nog uit de tijd van onze bolle beeldbuizen en is bedoeld om de vervorming die aan de beeldranden optrad, bij wijze van spreken "achter de hoek" te laten verdwijnen.
Er is hier maanden geleden ook al eens een topic over geweest in dit forum.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.