Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Tikken In Geluid
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
engeb00
Geachte gebruikers,

Ik kan in de gebruiksaanwizjign niet vinden hoe ik incidentele tikken in het geluid kan weghalen. Bij mijn camera slaat de lensdop nogal eens tegen de camera. Ik wil deze "tikken" te zien als uitschieters in de geluidsbalk weghalen maar kan de balk niet afzonderlijk behandelen. Heeft me inmiddels uren gekost. Is er iemand die mij kan helpen?

Bij voorbaat dank
Ben
t.principaal
Ben,

Er zijn zo direct twee manieren. De ene manier is met een z.g.n. curve lijn. De andere is met het betere knip en plakwerk. Voor beide gevallen geld dat je in "Storyboard" modus moet werken.

De curve lijn doe je als volgt.
- Ga met je muis boven het audio object hangen en druk op de rechter muisknop.
- Je ziet dan een contect menu. Kies daar "Volume rubbercurve".
- In het audio oject verschijnt dan een (erg) dunne rode lijn.
- Op deze lijn moeten we drie "handles" plaatsen. Een "handle" plaats je als volgt:
>> Ga langzaam met je muis over de rode lijn totdat deze in een hand verandert.
>> Als je het handje ziet kan je dubbel klikken.
>> Je ziet nu een rood vierkantje op de lijn
- Pak het middelste vierkantje met de muis en sleep het naar beneden. Op die plaats is het geluid plaatselijk gedimd.

Het betere knip en plakwerk is goed bruikbaar als je de tik wilt vervangen door een ander stukje geluid.
- Zoom zo dicht mogelijk in op het fragment met de tik.
- Klik op het audi/video fragment en druk op "degroeperen"
- Klik op het audio fragment zodat dat actief is
- Knip nu voor en na de tik. Je hebt dan alleen het audio fragment geknipt.
- Selecteer het stukje audo met tik.
- Druk op delete (De tik is weg maar je hebt nu een stil filmfragmentje)
- Knip een goed stukje audio. Maar niet deleten!!!
- Plaats het nieuwe stukje audio onder de weggeknipte tik.
- Gebruik zo nodig de "Volume rubbercurve" om de audio onhoorbaar over te laten lopen.

Greetings, Tom
fonsmm
je kunt ook het geluid losgooien en dan met Magif Cleaning Lab de tikken er uithalen. kan 'bijna' automatisch

ook is daar andere software voor.
engeb00
Hallo Tom,

Het is gelukt door met de curve te werken. Bij muziek of ander geluid kun je misschien wel knippen maar in spraak is dat moeilijk. Iets zachter is dan niet zo hinderlijk.
Overigens mooi dat je de computerconfiguratie hebt vermeld bij je afzendergegevens. Bij liep het programma steeds vast door gebrek aan "memory" daarom van 512 naar 1024 gegaan waardoor het stukken beter werkt. Ja als je een eerste kleinzoon hebt en van 3 uren filmen 1 uur moet maken is het toch wel een heel karwei. Nu maar hopen dat er niet teveel kleinkinderen komen. Of juist wel als het erg leuk gaat met het programma?
Weet je overigens ook of er een boek over het programma bestaat?

Met vr. groeten
Ben
t.principaal
Ben,

Geen idee van een boek. Misschien dat Magix (Mike?) daar wat van weet.....??

Mijn systeemgegevens staan in "My Controls" (In de items rechts boven) onder "Personal Profile" (In de items links onder) >>Edit Signature<<.

Greetings, Tom
Mike
Weet je overigens ook of er een boek over het programma bestaat?
Er is geen specifiek boek voor MAGIX software, maar er is volgens mij wel vrij veel algemene literatuur over digitale videobewerking.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.