Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Mpeg2.dll Access_violation
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
pietknager
Hoi,

ik gebruik VDL 2004 (naast het MP3-klinkt "plopperig/verminkt" verhaal) heb ik het volgende probleem.

Wanneer ik een kleine film opzet, meerdere MPEG2 fragmenten in 1 project zet krijg ik vrij snel de volgende foutmelding (crash guard) :

Fout in Module "mpeg2.dll" op adres 0x03b584b2 uitzondering 0xc0000005 "ACESS_VIOLATION"

Een reboot maakt niet uit want na enige tijd verschijnt de melding weer..

De volgende configuratie
- Intel P4-2,67Mhz
- 512 Mb intern
- Gforce4 128Mb videokaart

- Magix Video Studio 2004 Nederlandstalig.

Kan iemand me vertellen waar het adres "0x03b584b2" voorstaat? Is dat een lokatie in het MPEG2.dll bestand of verwijst het naar een geheugen (RAM) adres?

Kan het zijn dat de geheugenmodule niet goed is?

Alvast bedankt voor een reactie!.....
t.principaal
Piet,

Het adres 0x03b584b2 zit in mpeg2.dll, dat zegt de message ook. Deze fout zal dan ook niet in de geheugenmodule (RAM) zitten, want dan zou het adres steeds moeten verschillen. Dit komt doordat dit adres een virtueel adres is en geen vast hardware adres.

Ik weet niet of je de laatste patch van Magix hebt geïnstaleerd. Als je dat nog niet gedaan heeft dan zou ik dat zeker proberen maar ik ben niet zeker dat dit je probleem werkelijk oplost.

Waarschijnlijker acht ik het dat de mpeg2 clips een 'feature' bevatten waar de mpeg2.dll niet mee overweg kan. De mpeg2.dll is door magix ingekocht bij een andere firma http://www.dp4.de. (Kan je zien via de mpeg2.dll eigenschappen).

Als het probleem zich met de laatste patch nog steeds voordoet, probeer dan met een van de mpeg clips een vaste procedure te vinden waarbij het probleem optreedt. Als dit lukt, meld dan het probleem via email aan bij Magix.

Verwacht niet dat je overmorgen antwoord krijgt, maar een goede procedure kan heel goed helpen om het probleem sneller te tackelen.

Tenslotte kan je ook nog proberen om de clips met een andere mpeg2 decoder om te zetten in een ander (avi) formaat. Of als het je eigen clips zijn deze met andere mpeg2 parameters opnieuw aan te maken.

Ik hoop je hiermee wat verder te hebben geholpen.

Greetings, Tom
pietknager
Hoi Tom,

ik heb inmiddels een reactie gekregen van de helpdesk.... advies complete uninstall daarna install (nadruk op uitschakelen virusscanner). Vervolgens weer aantal controles doorgelopen zoals nieuwste drivers video/sound etc.

Daarna de patch geinstalleerd... en MVD gestart... alles zag er hoop vol uit.... tot dat ik het project afsloot om een nieuwe te openen.... weer de crash guard.... nu geen mpeg2.dll maar de videodeluxe.exe die een ACCESS_VIOLATON geeft.

De helpdesk heeft aangeboden om een systeem analyse te doen.

Dus het vervellende probleem is niet opgelost maar heeft zich verplaatst wink.gif

Als dit tot niets leidt dan zal Magix voorlopig in de kast belanden en zal ik een ander pakket aanschaffen om zo de steeds groter wordende stapel "DV-projecten" weg te werken.... In de tussentijd zal ik nog wat experimenteren met capturen maar ik ben me er niet van bewust dat er "vreemde features" in de MPEG2 bestanden komen... maar goed ik ga weer even verder testen.

nb: jammer dat ik geen italiaans ken... http://support.magix.net/boards/magix/inde...ccess_violation heeft iets te maken met Direct X ofzo?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.