anoek
19.11.2003 18:41:17
Als ik mijn hi8 bandjes analoog over wil zetten op dvd (moet ik nog gaan kopen) is het dan toch het beste om de vhs kwaliteit in te stellen in het opname menu ???
is het dan verstandig om als voorbereiding (totdat de speler ingebouwd is en het branden daadwerkelijk kan beginnen) vast te simuleren en aparte mpg files klaar te zetten zodat die uiteindelijk gebrand kunnen worden op de dvd.
anoek
bart.hoch
21.11.2003 22:09:57
Anouk,
Hoe plan je de tapes af te spelen? Probeer een Digital8 camera te pakken te krijgen, deze speelt Hi8 tapes af via de DV-uitgang in DV-formaat, kun je ze verder gewoon behandelen als normaal DV materiaal.
Bart
anoek
25.11.2003 16:32:12
onze camera is kapot maar ik heb een sony hi8 recorder te leen, hier kunnen de bandjes rechtstreeks in.
Via de s-video sluit ik hem aan op mijn computer.
dvd brander is in de tussentijd gekocht, maar welk formaat moet ik de bandjes nu opnemen ???? VHS ???
anoek
plemmens
25.11.2003 18:17:54
Het is altijd aan te raden om op te nemen (te digitaliseren dus) met de hoogst mogelijke kwaliteit.
Hoe beter de basis waarmee je start hoe beter de eindkwaliteit.
Met hoogst mogelijke bedoel ik dat er een beperking zou kunnen zijn op 2 vlakken:
1. De rekenkracht van je pc. Is die te laag dan zal je beelden verliezen en zul je dus je instellingen moeten bijregelen.
2. De vrije schijfruimte op de HD waarop je je bestand opslaat. Een uur DV AVI is 13gb.
Neem altijd op in .avi formaat en codeer pas naar DVD (MPEG2) na alle bewerkingen.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.