Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Intro Film Video Deluxe 2004
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Edwin Brouwer
Weet iemand raad met hetvolgende probleem.

Wanneer in het dvd menu een introfilm gekozen wordt, (Dit is een filmpje wat je als eerste te zien krijgt wanneer je de dvd in de speler stop voordat je het menu te zien krijgt.) is het geluid wat in dat introfilmpje zat na het branden van de dvd verdwenen. Het filmpje krijg je wel te zien.

Ik kom er niet achter.

Graag enige hulp van eenieder die hier iets op weet
joco
Opnieuw onder de aandacht: ik heb het zelfde probleem en diverse extensie geprobeert.
Niemand met hetzelfde probleem? of nog mooier een verklaring voor wat hier mis gaat?

groet, Johan
wink.gif
Reinier
Ik ben toevallig vandaag tegen hetzelfde probleem aangelopen!

Als je het introfilmpje vantevoren als .avi opslaat doet het geluid het niet, als je het intro filmpje als .mpg1 opslaat zit er wel geluid bij!!!

Andere bestandsformaten heb ik nog niet uitgetest.

Schandalig hoe Magix met haar nederlandse klanten omgaat.
Het product is zo slecht, ongelooflijk.
efrankes
Schandalig hoe Magix met haar nederlandse klanten omgaat.
Het product is zo slecht, ongelooflijk.

Ik wil niet veel zeggen, maar ik heb (bijna) geen problemen met dit pakket.
Zelfs zo weinig dat dit, sinds 26 april 2003, mijn 2e post is in dit forum!

Ik heb net een volledige DVD gemaakt, incl. Intro filpje.

Daar had ik inderdaad ook dit probleem, ik heb dit op deze manier opgelost:

Maak een nieuwe DVD layout met als film de intro die uje wilt maken.
In .. /my record/DVD image <naam projecy>/VTS_01_1.VOB

Dit is het filmpje compleet met geluid.

Hernoem dit bestand naar de filenaam van het introfilmpje wat je hebt zonder geluid.

Doe dit met een simulatie, je hebt dan de bestanden gecompileerd, hernoem het filpje naar het .VOB bestand met hethoogste nummer, dat is volgens mij de intro. (speel het anders af, zodat je zeker weet dat dat het bestand is wat je moet hebben, via WInDVD of zoiets.)

Brand de dvd opnieuw, en op de vraag oif je de bestanden wil behouden andwoord je ja, en dan maar branden.

Ik heb op deze manier een DVD gemaakt met de juiste intro.

de rest ging vlekkeloos.

Op een DVD heb ik nu een intro (via workaround)

Een animated menu, zonder problemen
een sub-menu met hoofdstuk indeling, geen probleem.
en een bonus filmpje, zonder problemen.

Hetgeen ik heb ontdekt, dat op sommige DVD spelers het DVD menu niet helemaal werkt zoals het zou moeten zijn.

Op mijn eigen DVD speler werkt deze wel goed.
Is dat dat de schuld van Magix, denk ik dus niet, ik denk dat dat misschien komt omdat sommige DVD spelers misschien niet geheel comform de standaard zijn, en dat daarom het DVD menu niet goed werkt.

Het niet werken van het DVD menu is bijvoorbeeld:
het in een lus raken van de bonusfilm, niet terug gaan naar het hoofdmenu, of stoppen met spelen.

Ik heb in ieder geval in tijd van 6 weken, en volledige werkende DVD geproduceert incl. een bonus.
Volledig ge-edit incl. titels, video- en geluidseffecten etc.
Een film van 1 uur 40 minuten verdeeld in hoofdstukken.

Ook heb ik 2 'spin-offs' gemaakt in de vorm van een Video CD en een Windows media formaat CD gemaakt.

Ook hiermee heb ik geen problemen gehad.

deze versies zijn ook goed afspeelbaar.

De gehele productie is de deur uit, en ik heb sinds de uitgave nog geen klachten ontvangen dat iets het niet correct doet, uitgezonderd 2 DVD's die een schrijffout hadden, die tijdens het maken niet zijn ontdekt.

Dus volgens mij zit het hiermee wel goed.

Als ik dit forum lees, kom ik veel 'boze' berichten tegen, die misschien terrecht zijn, maar ik heb een heleboel fouten die beschreven worden nooit gezien, laat staan last van gehad.

DUs denk ik dat een antal fouten misschien te maken hebben met de verscheidenheid aan systemen die er zijn.

Mijn systeem is het volgende:

Aopen Pentium 4 2.66Mhz
512MB Ram
Windows XP sp1 + laatste updates

80 GB Harddisk geleend in 2 partities waarvan 1 van 20GB compleet 'dedicated' is voor VDL 2004 PLUS

Brander Sony DRU-510a (kan zowel DVD- als DVD+ aan)
en dat is het wel zo'n beetje dacht ik zo

Oh ja, een 17"TFT scherm heb ik ook nog, maar dat maakt niet zoveel uit dacht ik zo.. wink.gif

Dus hier even een berichtje dat er soms ook wel een iets wel goed gaat.
En dat er dan een fout inzit , oké zou niet mogen, maar ik heb dat toch simpel opgelost, en ik ben toch gekomen waar ik wezen wil, een pe4rfecte DVD/Video-CD/ Windows Media CD!
joco
Het werkt!, bedankt voor de tip.

En ja Vdl plus werkt bij mij ook prima: geen spelletjes maar absoluut ook geen schoon systeem (Albatron P4, 2.6- 512 mb, XP).

Groet, Johan
Niepke
Hallo,
Ben net voor de eerste keer op dit forum en schrik er van dat sommigen over de support van Magix klagen. Die revaringen heb ik zeker niet!
Il gebruik vdl 2004 sinds dec 03 en daarvoor ruim 2 jaar vdl. Wat een programma, prima pakket voor die prijs. Ik heb ook wel eens problemen gehad, zeker in't begin. De helpdesk had daar een simpel testprogrammaatje voor en binnen twee dagen waren de systeemproblemen opgelost!

Met VDL 2004 heb ik 't zelfde intro-film probleem als gemeld. Ik ga de tip zeker proberen.

Ik heb nog een ander probleem(pje?). Van de gemaakte menu's spelen er tot nu toe maar één, soms twee hoofdstukken. De andere hofdstukken reageren niet. Ik heb verschillende branders geprobeerd, verschillende spelers, maar helaas.
De bij de hoofstuk-buttons horende films staan wel op de DVD, maar kunnen dus niet via het menu benaderd worden (wel indirect via power dvd, maar dat werkt alleen op de PC). Weet iemand hier de oplossing voor cq oorzaak van?

Groet, Ad
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.