Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Films Samenvoegen.
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Jaap Schuitemaker
Het zal wel een typische beginnersvraag zijn:

Maar het lukt mij werkelijk niet om 2 of meer films (bestanden van type MVD) samen te voegen. De eerste film laat zich netjes inladen in de arranger (drag/drop of dubblklik in de mediapool). Vervolgens wil ik er een tweede film achterzetten (wederom drag/drop of dubbelklik) en krijg dan een window met de mededeling dat er nog een AVI bestand is geopend en ik kan dan kiezen voor 'bestand afsluiten' en 'bestand niet afsluiten' (voor een zgn multi-film project). Ik heb beide knoppen vervolgens geprobeerd, maar de tweede film verschijnt in een nieuwe arranger en de oude film staat daar steeds niet bij!

Dit verbaast mij ten zeerste, want het lukt me wel voor bestanden van type AVI (geexporteerde films) en type MXV (opnames) en zgn 'takes'.

Wie o wie kan mij helpen? Ik wordt vrij wanhopig, want ik moet mijn project volgende week afhebben om aan een groot publiek te tonen.

Alvast bedankt,
Jaap Schuitemaker
Mike
Als je je project niet afsluit, en je opent een nieuwe film erbij dan lijkt het misschien dat je 1ste film weg is, maar dat is niet zo. Beide films zijn nu opgenomen in het project. Via het 'venster' menu kun je kiezen welke film je binnen het project wilt bewerken.
Jaap Schuitemaker
Ik ben blij met de reactie, maar ik ben er nog niet.

Inderdaad heb ik gezien dat je met 'venster' beide films kunt benaderen, maar nu wil ik bijvoorbeeld film nr. 2 toevoegen aan film nr. 1. Het moet uiteindelijk één samengestelde film worden. Dat lukt me denk ik alleen als ik ze beide in één arranger te zien krijg. Als ik ze binnehaal komt iedere film in een eigen arranger en ik krijg ze als gevolg ook niet bij-elkaar. Dat lukt overigens dus wel met ge-importeerde films (type AVI), opnames en takes. Die kun je zonder probleem blijven toevoegen aan de arranger.

M.a.w. hoe maak ik van twee films (bestanden van type MVD) één film?

In hoopvolle afwachting,
Jaap Schuitemaker
bart.hoch
Een mvd bestand is een bestand waarin Magix een aantal zaken bij elkaar zet, die het een project maken. Dit project zal meestal ook verwijzingen naar één of meer avi bestanden bevatten. Het bevat de avi bestanden niet zelf.

Het betreft hier niet een afspeelbaar geheel, zoals een avi of een mpeg bestand, waardoor het als zodanig niet in de tijdlijn te plaatsen is.

Wil je een combinatie monteren van twee projecten op één tijdlijn, zul je één van de twee als dv-avi moeten renderen (exporteren). Die film kun je wel op de tijdlijn plaatsen, ook in een al bestaand project. Nadeel is wel dat het dan één geheel is geworden, alle montagepunten zijn verdwenen (je kunt natuurlijk wel opnieuw knippen etc). Daarnaast moet je voldoende ruimte hebben op je schijf.

Anders blijft er niets anders over dan de originele avi(´s) van het ene project in het andere op te nemen en gedeeltelijk opnieuw beginnen, ofwel de al eerder besproken optie gebruiken van twee projecten die je één dvd samenstelt.

success,
Bart
t.principaal
Jaap,

Je kan wel twee film projecten samenvoegen. We noemen dit even project_1 en project_2. Project_1 komt in dit geval voor project_2 te staan. Dit doe je op de volgende wijze.
1. Open project_2
2. Klik ergens in de arranger.
3. Druk op Ctrl+A (Alle objecten selecteren)
4. Ctrl+C (Alle geselecteerde objecten op het klembord plaatsen)
5. Open project_1 erbij (Maar sluit vooral deze sessie van VdL niet)
6. Plaats de start marker aan het einde van project_1. Dit is het punt vanaf waar je project_2 wil invoegen.
7. Druk op Ctrl+V en alle project_2 objecten staan nu achter project_1.

Greetings, Tom
Jaap Schuitemaker
Beste Bart en Tom,

Ik kwam inderdaad ook niet verder dan de oplossing van exporteren en opnieuw weer importeren, met alle nadelen van dien. Maar Tom heeft de oplossing!!! Stap voor stap beschreven in voorgaande mail. Dit werkt. Ik heb het zojuist uitgeprobeerd en ik ben hiermee geweldig geholpen!

Allebei heel erg bedankt voor jullie hulp,
Jaap
t.principaal
Jaap,

No problema, graag gedaan.

Greetings, Tom
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.