holleman.t
09.10.2003 23:43:33
Ik heb 1 uur en 51 min film op de tijdlijn staan en begonnen met scénes weg te gooien, in gekort en overgangen geplaatst tot ongeveer 30 á 35 min. en daar begint de ellende, geluid niet meet synchroon, loopt vooruit op de beelden. ( 0,5 á 1 sec.)
Weet iemand wat hier fout gaat. De patch heb ik al geinstaleerd dus dat probleem is het niet. Windows XP is 2 dagen geleden geheel opnieuw geinstaleerd en ook up to date.
De groete van Teun.
dfaber
17.10.2003 08:17:39
Vraagje, Is het geluid nog steeds niet synchroon als je je project als bijv. een Mpeg exporteerd?
Ik had dit probleem ook en nadat ik een export naar Mpeg had gemaakt bleek het geluid wederom synchroon te zijn.
holleman.t
17.10.2003 12:21:33
Nou, dat vroeg ik me nu uiteindelijk ook af dus ik heb m´n PC vannacht laten rekenen, 1 uur gecaptured ( moet ik wel even bij vermelden dat ik via m´n DV camera van analoog naar DV gaat) moet het resultaat nog gaan bekijken en dan eventueel verder naar DVD branden om het dan op TV te bekijken.
Ik heb wel een klein stukje van ongeveer 20 sec. uit de plek waar het geluid niet gelijk loopt gerendeerd naar Mpeg2 en bij het resultaat liep ook het geluid niet synchroon. Maar ik gaat het een proberen wat jij voorstelt. ik laat het weten.
Bedankt voor de respons
Groet van Teun.
holleman.t
17.10.2003 23:46:12
Ik heb 1 uur omgezet naar Mpeg2 zonder resultaat, de Mpeg omgezet naar Vob's, ook geen resultaat. Tevens ook in Studio 8 1 uur gecaptured op dezelfde manier en ook daar een verschuiving van het geluid, loopt ook voor op de beelden. Misschien heeft het te maken met het omzetten in m'n camera van analoog naar DV. Ga ik ook uitproberen, caprure ik 1 uur vanaf een DV tape. Als dit het niet is weet ik het ook niet meer.
Groet Teun
holleman.t
20.10.2003 20:02:19
Ik heb inmiddels een andere firewire kaart geprobeerd , namelijk een van Pinnacle en ook dat helpt niet. Ik moet alleen nog proberen om direct een DV tape van 1 uur op te nemen en dan kijken wat het geluid dan doet, ben benieuwd.
Oh ja, ik gebruik een Sony TRV33E.
fonsmm
29.10.2003 14:41:01
Beste mensen
Ik heb dit probleem ook met dat geluid dat op de beelden vooruit loopt. het moet iets met het encoderen van de mpeg hebben te maken. Ik gebruikte Arcsofts Showbiz voor het testen van een hp externe brander. daar merkte ik voor het eerst het probleem op. Het ontstond met name bij het encoderen naar hoge kwaliteit. Maar later merkte ik het probleem ook bij lagere kwaliteit. ik weet het niet meer zeker, maar ik geloof dat bij een hele lage kwaliteit het geluid zelfs achter op de beelden liep.
Ik merkte het probleem ook bij Video De luxe 2004 bij het omzetten van een avi naar een dvd. En opmerkelijk genoeg liepen de eerste minuten wel synchroon maar had het geluid na een paar minuten ineens een voorsprong.
WIE HELPT?
En natuurlijk heb ik alle nieuwe updates en upgrades geinstalleerd.
En nog dit. Showbiz maakte van mijn analoge beelden goede mpegs, waarbij het geluid bij het afspelen op de pc WEL synchroon liep, maar bij het gebruik in het programma NIET.
holleman.t
29.10.2003 16:41:55
Bij mij is het probleem denk ik niet Video de luxe en m´n firewirekaart ook niet . Ik heb namelijk een kaart van Sweex en van Pinnacle geprobeerd en met bijde geen verschil, ook Studeo 7 en Studio 8 van Pinnacle geprobeerd, ook hier mee geen resultaat. Ik zelf ga denken aan m´n camera want eerder dacht ik dat het na bewerking fout ging maar direct al na 1 uur opname is het verloop al aanwezig dus vóór bewerking en als ik 1 uur DV, dus direct vanaf tape opneem dan is alles O.K.
fonsmm
30.10.2003 09:22:39
Het probleem wordt me al wat duidelijker.
Dankzij Pinnacle weet ik dat met name het opnemen van vhs, dus analoge tapes, en met name dan nog de oudere tapes, problemen kunnen opleveren doordat het sync signaal voor het gelijklopen tussen geluid en beeld niet goed overkomt. De encoders raken in de war en gooien het geluid uit de sync.
Voor met name programma's als Edition zijn er al (beta) oplossingen zo is op de site van Pinnacle te lezen.
Het probleem is me niet bekend van mijn oude pc (een pentium 700) waarmee ik al wat analoge beelden heb gecapured en daarna gemonteerd. En weer teruggezet naar dv. Het is dus gewoon iets met mpeg.
Let op. Ook Microsoft met zijn mpeg4 en wma en wmv kunnen roet in het eten gooien zo lees ik her en der.
De oplossing is er nog steeds niet.
FransS
28.11.2003 17:33:14
In VdL weet ik want ik heb dit ook gehad dat geluid niet sychroon liep hebben jullie al contact met Magix daar over ,welnu bij de FAQ van Magix staat dat als je je prog. hebt lopen eerst op de toets A moet drukken en dan beatmark en stretch/Pitch moet uit vinken en dan is het weg, het gebeurd namelijk al met capture als dit aan staat volgens mij zit dat in de 16 of 32 bit die van je camera of video / comp staat in gesteld ?
Ik had namelijk de ervaring als ik met mijn camera VX1000 capturede had ik dit niet en als ik met de JVC HR-DVS1 capturede was het niet sychroon en sins ik dit uit geschakeld heb is dit verschijnsel weg.
de VX1000 is 16 bit. de HR-DVS1 is 32 bit.
FransS.
holleman.t
28.11.2003 19:27:57
Ik ben er inmiddels achter gekomen dat het m'n Sony Video8 AF is want ik heb een andere camera , ook van Sony een HI8, aangesloten op de DV Sony TRV33 , zelfde aansluitingen gemaakt, zelfde tape en vraag me niet hoe het kan want volgens mij en ik weet het wel zeker is het hier gewoon analoog signaal wat er uit komt, video en audio, dan loopt alles goed????????????
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.