Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Importeren Mp3 Leidt Tot Verminkt Geluid?
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
pietknager
Hallo,

Wanneer ik in Magix Video de Luxe 2004 een MP3 nummer (willekeurig!) importeer als achtergrond muziek dan zijn er vage tikken en andere "verminkingen" te horen... Deze bijgeluiden zijn niet te horen via Winamp of de Windows Mediaplayer.

Wat me zo ie zo is opgevallen is dat MP3 bestanden met een bitrate van 192 en hoger zo ie zo niet om aan te horen zijn in Video de Luxe.

Heeft iemand daar ervaring mee en weet iemand wat ik hier aan kan doen....?

Alvast bedankt voor de reactie!
reanca
ik heb precies hetzelfde !!! en heb ook geen idee wat dat is. met windows media player heb ik er geen last van . dacht eerst dat mijn boxen stuk waren maar dat is niet zo. maar wat het dan wel is......als je de film gaat branden op bijvoorbeeld een videocd dan hoor je deze geluiden ook............heel vervelend. Magix...doe er wat aan...!!! sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif
pietknager
Ik heb inderdaad ook geen idee waar het aan kan liggen.. nou ja... bij een "collega" product, ook een video bewerkingsprogramma, heb ik het zelfde gemerkt.... Wanneer het 128kbs MP3 bestanden zijn gaat het redelijk maar zodra de kbs hoger is is het "getik/geplop" prominent aanwezig.. vreemd dat niemand anders dit probleem heeft ondervonden... of zitten wij nu op de limieten van het programma te werken wink.gif wink.gif

Heb jij Windows Xp (prof.)??
pietknager
Alleen reanca en ik hebben last van deze vage "tokken" in de MP3's... of hoort niemand anders ze??? Vooral in de hogere bitrate MP3's komen hinderlijk naar voren!...
pietknager
Op het duitse forum hebben ze er ook last van.. en ja.. wederom geen oorzaak (wel een oplossing om de mp3 naar wav te converteren maar goed.... wel erg bewerkelijk zeker wanneer een programma ook gewoon MP3 aan kan)..

http://support.magix.net/boards/magix/inde...?showtopic=6699
Mike
Ik heb dit ook wel eens gehad, maar niet echt op de bitrate van de mp3 gelet. Erg vervelend, hoop dat hier snel een oplossing voor komt.
pietknager
Is het wel een "bekend" probleem ??? Het lijkt wel dat er maar 2 mensen in Nederland zijn die er last van hebben.. of.. die zich er aan storen?!? .... Inmiddels heb ik ook contact met iemand uit Duitsland en iemand uit Engeland...

Maar hoe kan ik er achter komen dat Magix er aan werkt?

Ik heb nu de Videodelux 2004, een super product maar het mp3-getik/gepop zorgt er voor dat ik niet echt veel gebruik maak van het product op dit moment.. terwijl ik graag anders zou doen!
pietknager
Volgende reactie kreeg ik net van de helpdesk inzake het bovenstaande probleem:
----
Geachte heer, mevrouw,

Dit is helaas een bekend probleem waarvoor nog geen oplossing is.
Excuses voor het ongemak. Hou s.v.p. www.magix.nl/updates in de gaten.

Zie ook het gebruikersforum s.v.p. hier wordt het probleem vaker door
gebruikers gemeld.

--
Kind Regards/Met vriendelijke groet,

MAGIX Entertainment
Support UK / Benelux
----

We wachten dus af.
pietknager
Bijna een maand geleden..... er wordt op de achtergrond vast hard aan het bekende probleem gewerkt maar ik heb hier nog een vakantiefilm en een bruiloftsfilm liggen die ik graag in MAgix wil verwerken smile.gif...
plonie
QUOTE(pietknager @ Nov 19 2003, 06:29 PM)
Bijna een maand geleden..... er wordt op de achtergrond vast hard aan het bekende probleem gewerkt maar ik heb hier nog een vakantiefilm en een bruiloftsfilm liggen die ik graag in MAgix wil verwerken smile.gif...

wub.gif Als tussen oplossing er een wave file van maken dan gaat het goed. Het probleem met MP3 is dat het codecs gebruikt welke snel in de fout gaan, dit probleem bestaat ook in Studio 8
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.