Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Capturen: Audio Uit Video Extraheren
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
hugensjr
Hallo Forum-members,

Voordat ik besloot deze vraag op het forum te plaatsen heb ik eerst het forum doorzocht op een antwoord op deze vraag. Tot dusver nog niet iets tegengekomen wat mijn vraag exact beantwoordde (of ik begrijp het niet goed...), dus bij deze waag ik het er op.

Voordat ik Magix Videodeluxe 2.0 ging gebruiken heb ik altijd gewerkt met Premiere 6. Bij het capturen binnen Videodeluxe is echter e.e.a. afwijkend m.b.t. het audio/video capturen (DV-codec). Ik wil in de media pool onder het tabje 'opnames' mijn gecapturde materiaal terugzien. Dat lukt, maar daarbij is voor iedere capture een aparte .avi en een .wav aangemaakt. In mijn beleving is het zo, dat wanneer ik 'audio uit video extraheren' uit heb staan, dat het audio gewoon in de avi hoort te zitten. Zulks is wel het geval in Premiere 6.

Wat ik er eigenlijk mee wil bereiken, is dat als ik een video uit mijn 'opnames' naar een track sleep, dat ik op track 1 netjes mijn video zie, waarbij automatisch het audio op spoor 2 komt, en te allen tijde het video volgt (verplaatsen, inkorten e.d.) tenzij ik een groep ophef o.i.d.. Nu moet ik zelf eerst video op track 1 leggen en daarna audio op track 2 en dat dan netjes gelijk leggen. Wat is dan eigenlijk het verschil wanneer ik dat extraheren áán heb staan? Ik zie geen verschil, handelswijze blijft hetzelfde.

Mijn vraag is dus eigenlijk? Is dit normaal gedrag? Ben ik te lui of is het gewoon een bedieningsfout? Anyway, ik wil het graag weten als het anders kán.

Alvast bedankt voor iedere vorm van input!!

Groeten,
Patrick
Jaap Schuitemaker
Beste Patrick,

Ik ben ook geen ervaren gebruiker, maar normaal gesproken moet bij het capturen er 1 MXV bestand ontstaan waarin het geluidsspoor is opgenomen. Als je dit MXV bestand in de pool aanklikt zie je beiden op een apart spoor in de arranger verschijnen.

Echter ik zie dat er in mijn opnames er ook een geval is van een MXV met een bijbehorend apart WAV bestand. Geen idee hoe dit bij mij ontstaan is. Zal ergens wel in de opname-dialoog geregeld worden. Maar ik kan beiden aanklikken en ze komen allebei in de arranger te staan. Vervolgens kan ik het geheel weer als 1 film opslaan. Resultaat is dus nagenoeg het zelfde. Alles loopt nog steeds keurig synchroon.

Ik hoop dat dit een afdoende antwoord is.

Succes,
Jaap
mushmush
Hallo Patrick,

Ik heb me dit ook afgevraagd. VideodeLuxe is het eerste en enige videobewerkingsprogramma dat ik ben tegengekomen, dat dit op eigen houtje doet. Alle andere programma's leveren bij het capturen een AVI-bestand af waarin video en audio keurig met elkaar vervlochten zijn.

Heb je inmiddels kunnen achterhalen of dit extraheren van de audio uitgeschakeld kan worden?
Ben benieuwd naar je antwoord.

Vr. groet,
Mushmush
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.