Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Audio Synchroon
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
min
wanner ik een dv camera wil overzetten naar video 2.0 de luxe loopt mijn geluid niet synchroon met de film. het geluid loopt voor op de film. ik heb de raad uit faq al gedaan maar dit geeft geen resultaat. wat kan dit toch zijn?
Mike
Ook al gekeken bij de FAQ 'Problemen met digitale DV capturing'? Wat hier staat geldt in principe ook voor het terugschrijven naar de camera; als er geen juist stuurprogramma in Windows is geinstalleerd wil het terugschrijven naar de camera nogal eens mislukken.
min
QUOTE(Mike @ Nov 4 2002, 04:46 AM)
Ook al gekeken bij de FAQ 'Problemen met digitale DV capturing'? Wat hier staat geldt in principe ook voor het terugschrijven naar de camera; als er geen juist stuurprogramma in Windows is geinstalleerd wil het terugschrijven naar de camera nogal eens mislukken.

beste mike,
ook dat heb ik uitgeprobeerd maar helaas nog steeds hetzelfde. heb je nog meer optie's voor me die ik eventueel kan proberen?
ik kan overigens niet terugschrijven naar de camera.

groetjes roos min
Mike
Hallo,

Hoe staat de camera in Windows apparaatbeheer? En hoe staat de FireWire kaart in Windows apparaatbeheer vermeld?
min
QUOTE(Mike @ Nov 8 2002, 06:30 AM)
Hallo,

Hoe staat de camera in Windows apparaatbeheer? En hoe staat de FireWire kaart in Windows apparaatbeheer vermeld?

Beste Mike,
Camera staat onder beeldapparaten, fabriek: sony en locatie: AV/C Multifunction Device.
Misschien dom, maar fire wire kaart weet ik niet. Ik denk onder schijfstations: Maxtor 4G120J6

Ik heb inmiddels 2 andere bandjes geprobeerd en die geven het geluid WEL gelijk met de film. Ineens kwam ik op het ideee dat eens te proberen.
Terwijl de film waar ik dus problemen mee heb het in de camera wel gelijk doet en wanneer ik op vhs video opneem ook.

Raadsel?
wacko.gif

Gr.Roos
Mike
Hallo,

Zoals ook in de FAQ's staat is het gewoon heel belangrijk dat de camera als "Microsoft DV Camcorder/Camera" herkend wordt. Dit is het algemene stuurprogramma voor DV camera's. Met andere stuurprogramma's (zoals ook 'AV/C Multifunction Device') kunnen communicatieproblemen ontstaan. Alle bij ons bekende informatie over hoe dit stuurprogramma aan te passen staat in de FAQ's, hier kan ik helaas weinig aan toevoegen. Wellicht dat de leverancier van de camera hier nog extra advies voor heeft mochten de suggesties bij onze FAQ's niet helpen.

De FireWirekaart moet als zijnde IEEE 1394 Bus Host Controller (evt. Texas Instruments compatible) in apparaatbeheer staan. De Maxtor is een harde schijf, dat staat hier los van.

Communicatieproblemen met stuurprogramma's kunnen er voor zorgen dat dingen af en toe wel, en af en toe niet goed gaan dus het is zeker de moeite waard om hier eens in te duiken.
rzwart2
Ik heb hetzelfde probleem met mijn digital8 camera van sony. Digitale opnames lopen wel synchroon na het capturen, analoge opnamen lopen ongelijk. Wat kan ik hieraan doen?
rzwart2
Hoe zie ik of ik het juiste stuurgprogramma heb geinstalleerd? Er staat nergen een wmf certificaat in apparaatbeheer (nvidia geforce 4200). Wel Microsoft Windows Hardware Compatibility Publisher.

DirectX kan ik ook niet terugvinden. Maar volgens mij zit dat wel snor. Ik heb een splinternieuwe Medion computer met windows XP.
rzwart2
Bij Device staat geselecteerd: Microsoft DV camera and VCR. Kan hier de oorzaak zitten. Zo ja, hoe kan ik dat veranderen?
Mike
QUOTE(rzwart2 @ Dec 8 2002, 04:20 PM)
Bij Device staat geselecteerd: Microsoft DV camera and VCR. Kan hier de oorzaak zitten. Zo ja, hoe kan ik dat veranderen?

Dit is het juiste stuurprogramma voor digitale capturing, en heeft niets te maken met analoge capturing. Als er problemen zijn met analoge capturing, lees dan s.v.p. de FAQ's voor problemen analoge capturing. Ik hoor de naam 'Medion' steeds meer en begin te twijfelen of de analoge capturecard die bij deze PC's geleverd wordt uberhaupt wel Video for Windows (VFW) compatible is...
rzwart2
Ik heb een nvidia geforce 4200 kaart (8 agp) in mijn medion computer (titanium 8000) zitten. Ik heb vandaag met de helpdesk van Madion gesproken en die gaven aan dat het niet aan de videokaart kan liggen. Wel adviseerden ze mij de kbps van het audiosignaal omlaag te zetten van 48khz naar 32 khz. Ik probeer te achterhalen hoe ik dat kan doen, maar zou niet weten waar ik dat in videodeluxe 2.0 kan doen. (alle faq's heb ik inmiddels gelezen maar daar staat de oplossing niet)

sad.gif
Mike
De videokaart op zich hoeft ook niet stuk te zijn of zo, maar om met Video deLuxe te kunnen werken is een Video for Windows compatible stuurprogramma voor de analoge capturecard nodig (mits deze uberhaupt VfW compatible is dus). Als er problemen zijn met capturen dan komt dit 9 van de 10 keer omdat een dergelijk stuurprogramma ontbreekt of omdat de kaart simpelweg niet VfW compatible is.

In het analoge capture dialoog is een bitrate in te stellen. Als het verlagen van de samplerate een advies was om de datastroom te beperken en zo de PC wat te ontzien, dan heeft het verlagen van de bitrate hetzelfde effect. Bij de 'geavanceerde' instellingen in het analoge capture dialoog zijn volgens mij ook de sample-rates voor de geluidsfrequentie in te stellen.
rzwart2
ik heb al geprobeerd analoog te capturen, maar dan ontstaat er een fout in het programma waardoor deze afgesloten moet worden. ik capture dus digitaal. uiteindelijk is het ook een digitale camera waarmee ook oude 8 analoge bandjes kunnen worden afgespreeld (digital 8)
rzwart2
het lukt me nu wel met powerdirector pro (bijgeleverd programma) om de analoge bandjes goed te capturen, maar wil dat juist graag met videodeluxe. waar kan ik toch checken of mijn nvidia card vfw compatibel is. bij nvidia kom ik er niet achter maar geloof ook haast niet dat het daar aan kan liggen (splinternieuwe kaart en met powerdirector wil het wel lukken) ik weet gewoon niet meer wat te doen.
Mike
Ik denk ook niet dat die grafische kaart zelf het probleem is, maar dat de driver die op dit moment geinstalleerd is of helemaal niet met VfW werkt, of nog met een verouderde versie van VfW.

Overigens maakt Nvidia meestal de chipset, en komt de kaart zelf van een andere fabrikant (Asus bijvoorbeeld). In dat geval zijn de stuurprogramma's voor de kaart te downloaden van de website van de kaart, en niet van Nvidia (zie alleen zgn. "Detonator" drivers levert die alleen maar zorgen voor optimale prestaties met games e.d. maar de hele captureondersteuning van de kaart vaak niet of nauwelijks beinvloedt.

Het is dus echt zaak om te achterhalen wat het exacte merk en type van de kaart is, of deze uberhaupt VfW compatible is en waar de nieuwste VfW compatible stuurprogramma's voor deze kaart vandaan te halen zijn.

Dat het andere programma wel werkt bevestigd in ieder geval dat de kaart op zich goed werkt, maar het is dus kennelijk zo dat dat programma niet de VfW, maar een andere standaard gebruikt voor het binnenhalen. Een 'omweg' zou overigens zijn om met dit programma binnen te halen, dit weg te schrijven in een gangbaar formaat (AVI met Indeo compressie bijvoorbeeld) en dit in je MAGIX programma te slepen voor verdere bewerking/montage. Maar het is natuurlijk het prettigst om alles in 1 pakket te hebben...
rzwart2
De omweg had ik al geprobeerd, maar dat lukt niet. In videodeluxe wordt het avi bestand geimporteerd, daar doet ie lange tijd over. In de timeline wordt de film zichtbaar maar tijdens het importproces er alweer uitgegooid. En ja, het liefst gebruik ik een pakket. Ik zal morgen weer eens bij medion uitzoeken wat precies merk en type van de kaart is.
Mike
In dat geval is de AVI gecodeerd met waarschijnlijk de codec die de capturecard hardwarematig meegeeft (zie bij de FAQ's "kan mijn AVI bestand niet in Video deLuxe slepen" voor meer uitleg). Maar hoe dan ook zou het het mooiste zijn alles in 1 pakket te kunnen doen, dus een VfW compatible capturedriver installeren voor de kaart blijft de beste oplossing.
rzwart2
Ik heb bij Medion navraag gedaan en de videokaart blijkt niet van een ander merk te zijn. De kaart is van Nvidia, de TI 4200 128 mb. Nu kom ik waarschijnlijk niet meer verder, want op de site van Nvidia lees ik niets over vfw drivers. Andere updates van drivers heb ik al geprobeerd, maar dat maakt inderdaad niets uit.
Mike
Ik blijf erbij dat slechts de chipset van Nvidia is. Even zoekende op www.google.com naar 'medion pc aldi TI 4200' kwam ik deze test tegen.

Gamers zullen blij zijn te horen dat er een (naamloze) GeForce4 Ti 4200 grafische kaart gebruikt wordt. Deze versie bevat 128 MB DDR videogeheugen, twee vga-uitgangen, S-Video en composiet videoconnectors en ondersteunt 8x AGP. En dat is meer dan leuk materiaal voor al wie (fervent) bezig is met games!

Het gaat dus kennelijk om een 'naamloze' kaart, wat niet erg fijn is als je drivers zoekt voor het capturegedeelte van de kaart. De Nvidia drivers zijn hoogstwaarschijnlijk alleen bedoeld voor het VGA gedeelte van de kaart, dus voor wat er naar de monitor toe moet en niet zo zeer wat er binnengehaald moet worden. Om met Video deLuxe te kunnen capturen is het dus zaak om voor het capture-gedeelte van de kaart VfW (Video for Windows) compatible stuurprogramma's te installeren (indien beschikbaar). Als Medion je niet kan vertellen wat voor een merk er nou precies is geinstalleerd, dan wordt het erg lastig om uit te zoeken of er voor deze kaart een Video for Windows compatible stuurprogramma is, laat staan er een te installeren.
rzwart2
Ik heb nu de pci kaart van pinnacle geinstalleerd: pinnacle studio DV. Ik hou echter hetzelfde probleem. Ik kreeg de tip van Medion om een echte capturekaart te installeren. Ik had er nog een liggen die ik bij mijn camera heb gekregen.
rzwart2
Ik heb de faq's gelezen. Ik wil dus een avi bestand dat ik met powerdirector heb aangemaakt omzetten naar een avi bestand dat ik in videodeluxe2.0 kan gebruiken (indeo). Met welk programma kan ik dat doen, in powerdirector zit geen keuzemogelijkheid.
Mike
Studio DV, klinkt meer als een digitale capturecard (FireWire)? Als het met DV capturing misgaat, zie dan s.v.p. de FAQ 'problemen met DV capturing of terugschrijven naar de camera'. Het is in dit geval van belang dat de camera in Windows apparaatbeheer als zijnde Microsoft DV Camera or Camcorder herkend wordt en dat de FireWire kaart in Windows Apparaatbeheer als 'IEEE 1394 bus host controller' herkend wordt.

Voor alle analoge capturecards geldt, dat er een Video for Windows compatible (VfW) stuurprogramma geinstalleerd moet zijn om rechtstreeks met MAGIX software te kunnen capturen. Als de kaart Video for Windows compatible is, is het dus zaak een VfW compatible stuurprogramma te installeren.

Als dit niet mogelijk is, kan er inderdaad via een omweg gewerkt worden, mits er een applicatie bij de kaart geleverd wordt die WEL met de kaart overweg kan en bovendien kan wegschrijven als AVI met een 'algemene' compressor zoals inderdaad bijvoorbeeld Indeo. Meestal staat deze instelling bij de 'render' of 'export to avi'-instellingen (soms onder 'geavanceerd').
rzwart2
Mike, ik heb nu uiteindelijk via Aldi/Medion te horen gekregen dat het om de volgende kaart gaat: pcvga medion gf 4.8 x ti 4200, 12.l8 mb, versie 1.0. Kun je hier iets uit afleiden voor een vfw driver?
Mike
Zo te zien een kaart met een Gforce 4 ti chipset? In dit geval kun je eens proberen om hier bij Nvidia onder multimedia de nieuwste WDM driver te downloaden. Ik weet dat deze driver op Asus kaarten met een Gforce chipset werkt, dus hopelijk geldt hetzelfde voor die Medion kaart. unsure.gif
jobo
Ik heb (had) eenzelfde probleem met DV-camera Sony TRV16E. Bij capture in magix problemen met beeld en geluid (asyncroon).
Ik heb het volgende gedaan (ook omdat alles wat in faq niet hielp).
Ik werk met windows XP. Ik heb mijn film op harde schijf gezet via windows movie maker 2.
(File/capture video en bij video settings: digital device format (DV-AVI).
Vervolgens Video Magix geopend en deze AVI-file op de tijdslijn gesleept (via map: stations, en van daaruit mijn AVI-film gezocht).
Daarna klik je in de tijdslijn op je film, zodat deze geselecteerd is.
Via het menu: Effecten/Video/Sceneherkenning kan je de AVI-file verdelen in verschillende scenes (zoniet heb je één lange film).
Zo heb je geen problemen meer met video en geluid.
Ik weet het, een vrij omslachtige oplossing misschien, maar voor mij werkt ze en dat is voor mij het belangrijkste....
Mike
Ik heb (had) eenzelfde probleem met DV-camera Sony TRV16E. Bij capture in magix problemen met beeld en geluid (asyncroon).
Ik heb het volgende gedaan (ook omdat alles wat in faq niet hielp).
Ik werk met windows XP. Ik heb mijn film op harde schijf gezet via windows movie maker 2.
(File/capture video en bij video settings: digital device format (DV-AVI).
Vervolgens Video Magix geopend en deze AVI-file op de tijdslijn gesleept (via map: stations, en van daaruit mijn AVI-film gezocht).
Daarna klik je in de tijdslijn op je film, zodat deze geselecteerd is.
Via het menu: Effecten/Video/Sceneherkenning kan je de AVI-file verdelen in verschillende scenes (zoniet heb je één lange film).
Zo heb je geen problemen meer met video en geluid.
Ik weet het, een vrij omslachtige oplossing misschien, maar voor mij werkt ze en dat is voor mij het belangrijkste....

Zie hier nog een reactie over bovenstaande.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.