Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ongeldige S-vcd Codering
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Detko
Als ik na bewerking in VdL2.0 een film wil exporteren via
Bestand > Film Exporteren > Video als MPEG-Video kom ik uit bij het scherm 'GoMotion Encoding Parameters'. Dan kies ik daar voor de optie Super Video-CD en ik accepteer alle standaardwaarden. Nadat ik een bestandsnaam heb opgegeven voor het doelbestand, begint VdL met de conversie. Tot zover lijkt alles dus goed te gaan.

Maar dan komt het. Als ik het gemaakte *.MPG-bestand dan met Nero (v 5.5.10.50) wil branden, komt Nero na de gebruikelijke analyse van het bestand met de mededeling dat het MPG-bestand "niet conform Super Video-CD" is , waarna Nero met zijn eigen MPEG-2 plugin nog eens opnieuw gaat coderen. Dat schiet dus niet echt op.

Ik heb dezelfde film daarna met diverse SVCD-instellingen in GoMotion Encoder geconverteerd (CBR, VBR etc.), maar telkens vertikt Nero het om de resulterende MPG rechtstreeks te branden.

Heeft iemand een idee waarom dat zo is. En: beter nog: hoe ik dit kan verhelpen?

Alvast bedankt,
Detko
Ed D
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.Bij Vdl ga je naar tabblad make cd/dvd
en daar maak je eerst een mooi menutje e.d. en dan brand je hem als SVCD werkt prima ,doe dit zelf al enige maanden totdat ik genoeg geld heb om een dvd brander te kopen.Als je het via nero wilt doen dan moet naar bestand - nieuw-en selecteer daar s-vcd moet volgens mij wel lukken.
Succes Ed rolleyes.gif
Detko
blink.gif Bedankt Ed, maar er kunnen natuurlijk allerlei redenen zijn om iets 'moeilijk' te doen als het ook 'makkelijk' kan; dat is hier het punt niet.

Blijft het probleem dat VdL 2.06 een (voor Nero 5.5.10.50) ongeldige SVCD-code genereert. Ik kan natuurlijk wel eerst vanuit VdL exporteren naar AVI/DivX (lukt wel) en dan met bijvoorbeeld Tsunami MPEG Encoder (TMPGEnc) of Nero zelf naar S-VCD converteren, maar dat is natuurlijk omslachtig en tijdrovend.

Daarom wil ik juist maar EEN platform (VdL 2.06) gebruiken en dat lukt dus (nog steeds) niet.

Iemand anders werkende suggesties?
Detko wacko.gif
plemmens
Volgens mij klopt de bewering als zou VdL geen SVCD compatibele MPEG kunnen genereren.
Ik heb dit eens uitgeprobeerd met VdL 2004 en Nero 6 en ik kom tot dezelfde vaststelling.
bart.hoch
Even een 'brainwave':

Welke bitrates gebruik je? Het is goed mogelijk dat deze standaard een wat te hoge waarde hebben voor echt conforme svcd
Ook de resolutie zou kunnen afwijken, horizontaal de helft van dvd dacht ik.

Overigens kun je de opmerking van Nero gewoon negeren. Mijn ervaring met svcd´s op mijn Panasonic dvd speler zijn overigens prima als ik ze rechtstreeks met VdL produceer, dus erg ver naast de officiële standaard zal er niet gecodeerd worden.

Bart
femme
Mpeg en VCD is niet hetzelfde.
Een Mpeg file bevat de hele film terwijl op een VCD geluid en beeld gescheiden zijn en in aparte directories gesorteerd staan. Windows media player speelt bijvoorbeeld geen VCD's die door magix gemaakt zijn.

--
Femme
bart.hoch
Femme,

Mpeg en Vcd is inderdaad niet hetzelfde....
Een VCD is echter toch altijd opgebouwd uit een mpeg file, een mpeg1 om iets precieser te zijn. Dat het geluid niet in hetzelfde bestand wordt opgeslagen doet daarbij niet ter zake.
Er zijn meerdere soorten mpeg bestanden. voor vcd wordt het type 1 gebruikt, voor svcd type 2, voor dvd ook type 2, maar dan met andere waarden voor bitrates en resolutie.
Het belangrijkste verschil tussen de beide typen is dat mpeg 1 niet met variabele bitrates kan werken.

Bart
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.