Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Video-audio Uit Sync
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
bart.hoch
Ondanks vele eerdere posts door anderen, probeer ik het ook nog eens:

Bij capturing met VdL 2.0 gebeurt het altijd dat video en audio niet synchroon blijven; geluid loopt iets sneller dan beeld:

- bij capturing van lange sequentie (bijv. een hele dv-band) is de voorsprong van het geluid na 30 minuten film ca. 1 seconde (zeer hinderlijk als je mensen ziet praten). Dit in geval van een aaneengesloten tijdspoor, maar wel meerdere scenes.
- bij capturing van een sequentie waarbij het tijdspoor wel onderbroken is (bijv. film is uit de camera geweest, of teruggespoeld etc), ontstaat het achterlopen al direct bij het begin van een nieuwe opname op de band. Na een aantal sprongen kan dit verschil meerdere seconden belopen op een kwartier film.

Met bijv. Pinnacle studio treden beide problemen niet op.

Mike: voordat je roept ´lees faq´ ed. zie opsomming aan einde bericht

Wat wel bijzonder opvalt icm het eerste voorbeeld:

- in de timeline is het geluidspoor na capturing precies even lang als het videospoor en lijkt op het juiste punt op te houden
- als ik echter het geluidspoor (van ca 60 min) degroepeer en open in de time-stretch functie, NIETS aanpas en direct op ok druk, blijkt het spoor korter geworden te zijn!!
- wanneer ik dan vervolgens opnieuw met de time-stretch functie het tempo (niet de pitch) net zolang aanpas totdat de lengte van beide sporen weer gelijk is, blijkt de synchroniteit nagenoeg hersteld (hoewel niet echt 100%)

- vóór bewerking van het tempo lees ik af in de time-stretch module: pitch=1.5 tempo = 130.6 Wat betekenen deze waarden??

Dit zou ook vanzelf goed moeten gaan, hoe kan ik dat bereiken??

Zijn er al ervaringen op dit vlak met VdL 2004 (waarom heet dat trouwens niet gewoon 3.0?)?

bijzonderheden:

PIII 866 Mhz
192 MB ram
aparte 60 GB schijf

voorbeeld opname volledig zonder dropped frames gecaptured, lengte 58 min, 253 scenes vgl dv-timestamp, aaneengesloten tijdspoor op dv tape

camera drive: MS- enzovoorts (zoals ´hoort´)
firewire: TI

VdL 2.0, met alle beschikbare patches, crashet nagenoeg nooit
onder ´A´ opties mbt timestretching uitgeschakeld vgl overeenkomstige faq
t.principaal
Bart,

Je verhaal kwam me bekend voor. Hijk eens in deze thread. Dit is het verhaal van mijn sync probleem en daarin ook dezelfde omschrijving.
De procedure is als volgt:
- Opnemen video (of binnenslepen van eerdere opname --> geen takes <----)
- Audio en video als een groot object groeperen (geen aparte scenes)
- Audio en video degroeperen zodat je een Audio en een Video object overhoudt in de arranger.
- Met de muis voor individuele objecten de Video aan de rechterkant op de 'edge' zetten, pointer wordt <--->
- Dan links klikken, vasthouden en naar rechts trekken. Er blijkt dan nog meer Video in dit object te zitten!!!
- Idem met audio, deze rekt echter niet zo ver als de Video of helemaal niet. Dat weet ik nog niet zeker.
Op dit moment is de Audio korter dan de Video.
- Dan de muismodus aanpassen naar 'Muismodus Object uitrekken'
- Nu de audio stretchen naar dezelfde lengte als de Video.
Mijn probleem ging pas weg nadat ik mijn Via chipset Fw door voor een TI heb vervangen.....

Nu lees ik dat je reeds de TI chipset Firewirecard hebt maar misschien staan er in de thread nog andere dingen waar je wat aan hebt.

Greetings, Tom
Ed D
Ha Bart ,
Ook voor mij is dit een bekend probleem.Tot vandaag nam ik mijn video op met een bijgeleverde software pakket bij mijn pc (simpele video editor t.w.Power director pro) dan importeer ik hem in V.D.L. en kon deze dan zonder problemen bewerken.Vandaag (30-09-03) heb ik de demo versie V.D.L 4 gedownload en wat blijkt met deze kan ik ook gewoon opnemen zonder synchro problemen vreemd he !!!Misschien kan je hier wat mee.
Succes Ed D smile.gif
bart.hoch
Dank je Ed,

Helemaal vertrouw ik het overigens nog niet, bij de 2.0 versie bleek de demo ook niet overal op dezelfde wijze te werken als de volledige versie....

Dus ik hoop nog op meerdere reacties

Bart
Patrick
Hallo iedereen

Mijn eerste 9 films waren perfect
Maar de laatste 2 flms die ik importeerde via DV waren niet meer synchroon
Eigenaardig dat eerst alles perfect werkt, en daarna toch problemen optreden.
Op de computer voor videobewerking staat enkel windows xp en video deluxe 2.0
Ik heb reeds mijn harde schijf eens gedefragmenteerd omdat dit het enige is wat veranderde sinds het begin
Verder is het zoeken en hopen op resultaat via dit forum of een beetje geluk tijdens mijn zoektocht
Patrick
Dank je Ed

Ik heb ook eventjes geprobeerd om via de demo versie van vdl2004 mijn films te importeren , en ja nu zijn deze opnieuw synchroon.
Voorlopig ga ik zo verder werken maar hoop in de toekomst de films opnieuw op een correcte wijze binnen te halen in vdl2.0E wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.