Reinier
15.09.2003 14:31:32
Hallo,
Ik heb afgelopen zaterdag videodeluxe 2004 plus gekocht en heb een aantal films bewerkt.
Vervolgens heb ik die films in een discproject gegoten om een dvd te maken met menu's volgens de gebruiksaanwijzing van VDL2004PLUS.
Nadat ik dit af had en het discproject had opgeslagen ging ik over op branden.
Maar na stap 1 (converteren introfilmpje) geeft windows XP een foutmelding: "er een is een fout opgetreden in Videodeluxe.exe" etc. en breekt niet alleen het brandproces af maar gelijk het gehele programma af.
Dit gebeurt elke keer opnieuw. M.a.w. ik kan mijn discproject niet op DVD branden want voordat hij het project converteert naar VOB geeft hij die foutmelding.
Mijn vraag is: hebben andere gebruikers dit probleem ook al ondervonden en wat kan het zijn? Ik heb zelf het idee dat dit een bug is.
Ik ben hier niet erg blij mee aangezien ik het programma voornamelijk heb gekocht voor de verbeterde mogelijkheden voor het maken van DVD menu's.
De instellingen die ik gebruikt heb zijn:
introfilmpje aan
achtegrondfilmpje aan
film, hoofstuk en keuzemenu
DVD
Alvast bedankt,
Reinier
PaulV
15.09.2003 15:24:15
Hallo,
Ik heb exact het zelfde probleem.
Eerst heb ik het programma opnieuw geinstalleerd (alle anti virus software disabled). Dit bood geen oplossing.
Check disc gedaan. Geen oplossing.
Andere DVD geprobeerd (het is mij namelijk niet duidelijk of +RW wordt ondersteund. Handboek en verpakking geven verschillende informatie). Bij een +R leek het proces iets verder te komen maar uiteindelijk ging het toch mis.
Toen dacht ik dat het misschien aan mijn Engelse versie XP lag maar dat kan ik natuurlijk moeilijk checken.
Ik heb een case gelogd bij Magix op donderdag avond en ben nu in afwachting van hun antwoord. ALs ik wat hoor laat ik je het wel weten.
Groet.
Paul van Vondelen.
Reinier
15.09.2003 15:44:24
Thanx voor de snelle reactie Paul.
Aan je engelse versie XP ligt het denk ik niet want ik heb de nederlandse versie van XP professional en XP home edition en op beide doet ie het niet.
Ik weet bijna wel zeker dat het een bug is.
Bekijk het fout rapport maar eens als je de melding krijgt.
wel zwaar klote, nieuwe programma gekocht voor 100 euro kom je er gelijk de eerste dag achter dat het niet goed werkt.
Ik hoop dat ze snel met die patch komen!!!!
PaulV
15.09.2003 18:06:44
Aan de ene kant gelukkig dat het niet aan Windows ligt.
Normaal heb je vlot antwoord van Magix maar nu duurt het wat langer.
Ik baal ook want de neiwue DVD structuur was o.a 1 van de redenen dat ik naar deze nieuwe versie ben gegaan.
Ik wacht het nog maar even af.
Groet.
liekske
15.09.2003 18:18:27
Hoi,
Ook ik heb precies hetzelfde probleem. Ook ik wilde een DVD branden. Na stap 1 kreeg ik de foutmelding en werd het hele programma afgebroken. Ik gebruik WIN-XP- prof. (nederlands).
Steeds weer opnieuw. Ik heb magix hierover gemaild, maar kreeg niet echt een antwoord wat dit probleem moet oplossen. Vervelend als je zoveel geld moet betalen en er niks mee kunt doen. Hebben jullie al naar Magix gemaild? Wat kregen jullie als antwoord?
Groetjes,
Liekske.
PaulV
15.09.2003 18:26:12
Hoi,
Ja ik heb via de officiele weg een case gemeld (3 zelfs om precies te zijn).
Nog geen reactie gehad.
Ben wel blij dat ik niet de enige ben want het is wel schrikken als je 60 Euro uitgeeft en het blijkt niet te werken.
Nog even geduld dus maar.
Groet,
Paul.
liekske
15.09.2003 18:30:12
Ik heb de VDL2004 plus (100 euro). Ik kreeg van magix het bericht dat het aan de brander (heb ik pas nieuw) en aan de overige programma's zou liggen. Dat lijkt me sterk want met pinnacle en VDL2.0 heb ik geen problemen. Ik heb deze gekocht ook om de mogelijkheden voor het branden van DVD's.
Ik hoop dat ze snel reageren want het lijkt me sterk dat er niet nog meer mensen dit probleem hebben.
Balen dus!!!!!!
PaulV
15.09.2003 18:38:37
Hoi,
Dat is vreemd inderdaad. Bij mij werkt Video Deluxe 2.0 ook goed. Geen probleem met de brander.
Ik heb een Philips DVDRW228. Nog geen problemen mee gehad.
Als er meer mensen dit probleem hebben zal er inderdaad wel iets gedaan worden.
groet.
Reinier
16.09.2003 08:23:27
Paul en Liekske,
Vreemd dat je bij Magix geen gehoor krijgt op het support telefoonnummer en dan voor 80 eurocent per minuut een bandje mag afluisteren dat ze niet bereikbaar zijn.
Maar de aanhouder wint en dus heb ik toch een medewerker van Magix gesproken.
Ik heb net dus even gebeld met Magix en ze zijn aan het uitzoeken waar de fout zit en al bezig met een patch volgens de medewerker.
Houdt dus de website in de gaten.
groeten,
Reinier
PaulV
16.09.2003 08:54:34
Hoi Reinier.
Bedankt voor de update. Ik blijf nog maar even op mijn handen zitten dan
Groeten.
liekske
16.09.2003 10:07:00
Gelukkig dan maar.
Hopelijk gaat het snel.
Bedankt en groetjes,
Liekske.
liekske
18.09.2003 10:57:21
hallo iedereen,
er staat een patch bij de downloads!!!!!
Ik ga hem nu installeren. Hopelijk werkt het en gaat het programma nu goed. Laten jullie je bevindingen ook weten?
Groetjes,
Liekske.
PaulV
18.09.2003 13:49:34
Zal hem vanavond proberen.
Groet,
Paul.
Reinier
22.09.2003 10:36:44
Fantastisch,
ga hem straks gelijk downen.
Ik had op het forum al gelezen dat de patch het probleem oplost!
Super, want ik hen al stapels films klaarliggen om te branden op DVD!!!!
Reinier
22.09.2003 15:18:05
Yep,
het werkt nu perfect! DVD = gebrand!
Complimenten voor de snelle service van MAGIX.
Ik had er eerst niet zo'n vertrouwen in maar ik ben nu weer helemaal tevreden!
JeroenMol
26.09.2003 09:44:02
Ook na het installeren van de patch gaat het nog fout.
Ik werk met VDL2004Plus op Win2K SP4. VDL2 had geen problemen, maar de nieuwe versie wel. De patch heeft er wel voor gezorgd dat VDL niet meer vast loopt, maar bij het ENCODEREN gaat het mis.
De voortgangsindicatie schiet bij stap 2 met minuten (ipv seconden) omhoog en vervolgens gebeurt er niets.
Ik maakt DVD's met de hoogste bitrate en kwaliteit (7456 / 20).
Ben ik wat vergeten te installeren?
Graag response. Ik heb VDL2 maar weer geinstalleerd om toch te kunnen branden, maar dat is natuurlijk niet DE oplossing.
MVG
Jeroen Mol
jeroencmol@hotmail.com
EdjeK
26.09.2003 10:11:23
Heb je ook de "burnroutine" (Ik zit op m'n werk en weet de naam niet meer exact) al geïnstalleerd??
Deze zorgt ervoor dat er een optimale afstemming met de brander plaatsvindt.
Gr. Ed.
JeroenMol
26.09.2003 10:30:46
Yep,
De MAGIX Burn profiler geeft aan dat alles goed is (zelf de update hiervan geinstalleerd).
Maar ... Ik denk dat iedereen mijn melding moet negeren. Na een herstart (

) van Windows lijkt alles goed te gaan. Over zo'n 5 uur weet ik meer!
Thanx voor de snelle reactie,
Jeroen Mol
VERVOLG:
Toch NIET. Na zo'n 5 minuten begon de elende weer. Zelf de interne klok van Windows draaide (letterlijk) door. Na zo'n 10 minuten cracht windows.
Moet ik overstappen op XP? of is er een goedkopere/makkelijkere oplossing?
MVG
Jeroen
EdjeK
26.09.2003 11:44:15
Ik weet niet waar je nu mee werkt. Ikzelf werk met XP en dit geeft geen enkel probleem want ik prima DVDtjes branden.
Ik verwacht zelf dat het ergens anders aanligt. Heb je beide programma's, dus 2.0 en 2004 op je harde schijf staan?
Of iets anders waardoor deze conflicten kunnen ontstaan??
gr. Ed
JeroenMol
26.09.2003 14:40:49
Beste Ed,
Ik werk op Win2000 professional (NL) en heb inderdaad beide (2.0 en 2004 plus) op mijn PC staan. Ik had 2.0 verwijderd, maar was nu noodgedwongen om het er weer op te zetten.
Wat ik niet heb gedaan is eerst 2.0 verwijderen voordat 2004 er op werd gezet. Misschien eens proberen om beide te verwijderen, 2004 installeren en de patches te runnen.
Is het wel zeker dat VDL 2000 Plus patch werkt? (er zijn namelijk twee patches: VDL 2000 standaard en VDL 2000 plus).
MVG
Jeroen
plemmens
26.09.2003 15:10:32
De 2 versies samen, dat zal meer dan waarschijnlijk het probleem zijn.
De Plus patch is voor de Plus versie die jij dus hebt.
cvmaanen
21.10.2003 11:56:59
Ik heb deze week een NEC 1300A gekocht en vervolgens video 2004, maar ondervindt hetzelfde probleem, Het programma breekt helemaal af.
Heb NL XP en helemaal uptodate.
Uiteraard heb ik geregistreerd en mijn user/passw ontvangen. Als ik dan ingelogd benten naar downloads klik dan wordt ik er uit gegooid en opgedragen in te loggen ...en dat gaat eindeloos door. Een e-mail kan ik dan ook niet sturen en als ik 0900 bel dan krijg ik een bandje...kortom helemaal afgesloten van elke vorm van hulp en communicatie.
Wie kan mij een tip geven hieruit te komen?
SCVD branden gaat wel trouwens...maar dat kon ik al voordat ik video 2004 kocht.
vast bedankt
Cor
EdjeK
23.10.2003 08:13:41
Welke versie heb je, normaal of plus? Als je dit doorgeeft samen met je emailadres zal ik de update voor je ophalen en doormailen.
Gr. Ed.
fonsmm
29.10.2003 15:03:13
dat gemeemmer met mpegs. geluid dat niet meer wil of vooruit loopt. Kan iemand nu eens de juiste reden geven en natuurlijk de oplossing.
Heeft het te maken met de virtual drive van bijvoorbeeld instand cd dvd van pinnacle?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.