antoon.smulders
13.08.2003 18:31:00
Tegenwoordig heeft iedereen het over Betacam, maar ik heb nog oude BetaMAX videofilms.
Een jaartje geleden met veel plezier Video de Lux 2 gebruikt om ze op SVCD te zetten. Dat lukte me maar met kleine schermpjes, maar ik dacht... soit, zo is het leven.
Een tijdje geleden heb ik echter een VHS overgezet met veel meer kwaliteit: volledig scherm nog wel.
Betamax was destijds een beter systeem als VHS. Dus misschien is er wel veel meer uit Video de Luxe te halen.
Kortom wat moet ik hoe instellen als ik van Betamax opneem? Iemand enig idee?
Bij voorbaat dank
Dat zou echt niets mogen uitmaken; zoals de capturecard voor VHS ingesteld staat zou je zo een betamax of voor mijn part een Video 2000 recorder, camcorder, ... (alles wat maar een analoge uitgang heeft) moeten kunnen aansluiten en de schermgrootte is hetzelfde. De kwaliteit hiervan hangt af van wat er de computer ingaat, dus als dit goed is moet het er ook goed uitkomen.
plemmens
15.08.2003 20:35:15
Het zou kunnen dat bij het opnemen een verkeerde formaatinstelling geselecteerd was.
Kies: Bestand/Audio-Video opnemen/Video vastleggen. Onder punt 3 Capture kwaliteit, click op Geavanceerd, dan op Formaat en selecteer dan Uitvoergrootte 352x288, toepassen en OK.
Bedankt voor de aanvulling Paul
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.