Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Realtime
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
sby
biggrin.gif
Ik heb verschillende artikelen gelezen over videobewerking en de rekenkracht die dit van je computer vraagt. Er zijn hardware kaarten in de handel die realtime je aanpassingen bijhoud en verwerkt. Elk met een eigen programma en over het algemeen vreselijk duur. Je ziet je video na je aanpassingen direct zoals die op de cd of dvd komt te staan. O.a. transitions worden direct verwerkt. Rendering is practisch niet nodig.
Maar met Magix Video 2. Het llopt n de preview mode toch wat schokkerig. Maak maar eens een SVCD. Je pc staat te stampen als een oude trapnaaimachine. Mijn pc heeft een cpu AMD 1800+ een GForce2 grafische kaart en een soundblaster audigty geluidskaart, 2 harde schijven van ieder 60gb met een Raid controller en een 80gb schijf (alle 7200). Alles draaiend onder XP met SP1.
Een 17inch TFT scherm voor een perfect beeld.
Er draait op de achtergrond niets mee! Toch vindt ik dat de videobewerking niet snel gaat.
Wie kan mij adviseren. Wellicht een snellere grafische kaart? user.gif
plemmens
Rendering is practisch niet nodig.
Er zijn heel wat videobewerkingspakketten die zogenaamde “smart rendering” of minimal rendering” toepassen. Hierbij worden enkel gewijzigde delen (vb. scenes waarop kleureffecten toegepast zijn), tekstobjecten, overgangen e.d. gerenderd.
Theoretisch ziet dat er allemaal mooi uit maar in de praktijk loopt het wel eens anders, en worden DVD compatibel gecapteerde MPEG2 bestanden, zelfs al zijn ze in edit-mode niet aangepast, toch ge-rerenderd als je ze op DVD gaat branden.

Toch vindt ik dat de videobewerking niet snel gaat.

Wat gaat in jouw geval niet snel genoeg?
Je preview? De reacties van Vdl op je edits? Het coderen van AVI naar bv. MPEG2 voor je SVCD? Nog andere zaken?
Bepaalde dingen worden beinvloed door de processorsnelheid, andere door je videokaart, (welke Nvidia drivers, welke GeForce 2? geheugen?) nog andere door de snelheid of de beschikbare ruimte van je HD’s (fragmentatie?) of door je RAM geheugen.
Sommige bronnen melden dat installatie van SP1 vertraging veroorzaakt.
Anderen beweren dat voor videobewerkingstoepassingen RAID niet aan te bevelen is.
Mijn advies: Eerst de diagnose stellen dan een oplosing zoeken.
t.principaal
sby,

In VdL2 preview mode dan is het beeld schokkerig omdat VdL een aantal frames overslaat om toch de afspeelsnelheid te halen. Als je de preview dan ook nog eens in een grotere display afspeelt dan is het helemaal schokkerig.

De preview mode is in VdL al zeer goed (voor een PREview dan). Het is nagenoeg real time (bij mij met ongeveer dezelfde processor).

Misschien dat je je Video driver kan nakijken en daar eventueel de laatste van moet instaleren maar het kan ook zijn dat de bottleneck toch ergens anders in je systeem zit. Het kan ook zijn dat je verwachting van de preview iets te hoog gespannen is.....

Ik zou, om een en ander uit te sluiten, eerst eens op Ctrl+Shift+Esc drukken. Daarna de Processes en de Performance Tab besturderen. (Tip, sorteer op CPU in de processes tab om de grootste CPU verbruikende taak te vinden).

Misschien dat Mike nog wat andere ideeen heeft.

Greetings, Tom
Mike
Misschien dat Mike nog wat andere ideeen heeft.

Terug naar de goeie oude tijd met een paar videorecorders en een mengtafel, of een peperduur professioneel AVID systeem of wachten tot processoren van 10 Ghz en geheugen betaalbaarder worden... wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.