Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Problemen Met Capturing
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Merlijn de Magier
Ik heb sinds eergisteren een raar fenomeen. wallbash.gif
Nadat ik een stukje film "gecaptured" heb. Wat een rotwoord, nietwaar? jaybee.gif

Dus ik bedoel, nadat ik het volgende heb gedaan:
[Bestand]
[Audio/Video opnemen]
[Video vastleggen]

En of ik nu wel of niet een stukje film naar binnen haal, dat maakt niet uit. (Want het naar binnenhalen werkt wel, dus er is niets aan de hand met de kaart.)
Maar wanneer ik de "inlaad" (of "capture") mode verlaat door op [OK] te drukken dan hangt het programma zich op en krijg ik de mededeling:

"In VideodeLuxe.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor het ongemak."
Blah,blah

Start ik het programma dan weer op en doe ik precies hetzelfde als boven omschreven,
dan start mijn computer opnieuw op en geeft een blauw scherm (in XP pro nl) en gaat niet meer verder. Ik moet dan een complete hardware reset geven om uberhaupt weer wat met die computer te kunnen doen. Hij komt dan wel terug met de mededeling dat het systeem herstelt is van een ernstige fout.

Kan iemand mij misschien vertellen waardoor dat komt en (nog belangrijker) hoe los ik dit op? help.gif

P.S. Ook het de-installeren van VDL en opnieuw installeren lost niets op.
Mike
Oei,

deze tips al doorgenomen?

www.magix.nl/storing
www.magix.nl/video

Met name het updaten van je video-capture-stuurprogramma (over rotwoorden gesproken wink.gif) is zeer belangrijk! Er moet een up-to-date VFW of DirectShow compatible stuurprogramma geinstalleerd zijn. Op eerder genoemde link vind je meer informatie.

Hoop dat het snel weer werkt smile.gif
Merlijn de Magier
Bedankt Mike ik ga meteen even kijken.
Merlijn de Magier
Hallo Mike.
Nadat ik de Capture-kaart en alle drivers verwijderd had en met een schone lei was begonnen werkte het allemaal weer naar behoren.
Ik heb nu ook de patch voor VideodeLuxe 2.0 er over nu heen gezet.

Maar het enige verschil dat ik opmerk is dat ik nu bij het caputeren GEEN losse audiotrack meer heb.
En dat is iets waar ik helemaal niet blij mee ben.

Maar misschien heb ik ergens een foutje gemaakt in de instelling. Hoewel ik al gezocht heb naar een fout in de instellingen.
Ik heb ook een vinkje gezet bij het "extraheren van het geluid uit de Video" dus het zou toch goed moeten zijn dacht ik.

Het is toch niet zo dat dit een "verbetering" in de patch is?
Merlijn de Magier
Nou Mike,
dat van die losse Audiotrack heb ik al weer terug gevonden en in orde gemaakt.
Was dus een instellingsfout van me. clown.gif

Nu heb ik alleen nog iets anders en dat is dat ik het monitorvenster kwijtraak wanneer ik de opname-knop "indruk".
Ik dacht dat dit venster in dit programma gewoon "bij" bleef staan. Ik bedoel dat ik bijna zeker ben dat ik ook tijdens de opname ("caputering") beeld en geluid kon blijven volgen.nixweiss.gif

Maar daar ben ik nu niet meer zo zeker van want ik heb de afgelopen dagen ook nog met wat andere programma's geexperimenteerd. Waarbij de ene programma dit en het andere dat voordeel heeft. Maar ik ben telkens weer tot de conclusie gekomen dat "Video deLuxe 2.0" wub.gif in zijn algemeenheid nog steeds de beste "Value for money" biedt.
beerchug.gif
Mike
Nu heb ik alleen nog iets anders en dat is dat ik het monitorvenster kwijtraak wanneer ik de opname-knop "indruk".

Dat hangt van je configuratie af. Soms kun je niet tegelijkertijd monitoren en capturen. Je zou nog eens kunnen proberen om het stuurprogramma van je beeldkaart (dus niet je capturecard, maar je beeldkaart) te updaten. Soms wil dit wel eens helpen. smile.gif
Merlijn de Magier
director.gif Het is vandaag feest in huize Merlijn.

A. Omdat Merlijn jr. jarig is.
B. Omdat vandaag eindelijk mijn eigen exemplaar van "Video deLuxe 2.0" is gearriveerd.

Overigens heb ik natuurlijk ook de nieuwste drivers van mijn "Capture" kaart geinstalleerd en straks installeer ik ook weer de update van "Video deLuxe 2.0"
Want uiteraard wissel ik de andere nu om voor mijn eigen programma en wellicht werkt het dan wel weer.
Maar het belangrijkste is dat hij het weer doet.
In elk geval bedankt zover Mike!
Mike
In elk geval bedankt zover Mike!

het is m'n werk wink.gif Maar evengoed graag gedaan! smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.