Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Maximale Speeltijd Op Dvd?
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Merlijn de Magier
Ik snap het niet helemaal.

Op een "normale" DVD kan met gemak een speelfilm van 90 minuten.
Doch wanneer ik 53 minuten op een DVD wil branden, op de minimale kwaliteit van 4000, dan krijg ik een bestand dat met geen mogelijkheid meer op een DVD past. ohmy.gif

Hoe kan dit?
Het kan toch niet waar zijn dat ik maximaal ca. 30 min (van enigszins aanvaardbare kwaliteit) op een DVD van 4,79 Gig zou kunnen branden?

Ik begrijp dit niet helemaal en dus hoop ik dat iemand mij kan (en wil) vertellen waar mijn (denk)fout zit.

BVD
Merlijn
Mike
Normale DVD bestaat uit TWEE LAGEN = 2x 4,7 gig oftewel bijna 10 gig

(Re)writable DVD's bestaan uit slechts 1 laag. Dit kan de bovenste of de onderste laag zijn, en afhankelijk daarvan noemen we het een "+" of een "-" disk.
Merlijn de Magier
QUOTE(Mike @ Jul 24 2003, 09:35 AM)
Normale DVD bestaat uit TWEE LAGEN = 2x 4,7 gig oftewel bijna 10 gig

(Re)writable DVD's bestaan uit slechts 1 laag. Dit kan de bovenste of de onderste laag zijn, en afhankelijk daarvan noemen we het een "+" of een "-" disk.

Perfect Mike,
Bedankt, zo kort en duidelijk heb ik het nog nooit geformuleerd gezien.
Ik heb in elk geval weer wat van je geleerd.

Overigens las ik laatst (in een reeds afgesloten discussie) een heel goede opmerking van jou.
Als antwoord op een beetje vervelende en overbodige vragen van iemand die voor een dubbeltje, niet eens op de eerste rang wil zitten, Neen die zelfs op het podium wil zitten voor die prijs.)
Dat antwoord was mij (nadat ik een gedeelte van die discussie had gelezen) uit het hart gegrepen!

Namelijk deze:
Dat men blij mocht zijn met alle (professionele) mogelijkheden die dit programma biedt terwijl het nog geen 100,00 Euro kost.
Terwijl men BOVENDIEN voor die prijs OOK nog eens een (gratis)service krijgt die men bij nog niet krijgt bij programma's die vele malen duurder zijn!
Want wat jullie doen aan service grenst aan het ongelofelijke! wub.gif
Hetgeen voor mij ook de reden is dat wanneer ik nieuwe software nodig heb (zoals nu) dat ik (en ik hoop velen met mij) eerst bij MAGIX ga kijken.
Een (zoals je begrijpt) uiterst tevreden,
Merlijn
Mike
Perfect Mike,
Bedankt, zo kort en duidelijk heb ik het nog nooit geformuleerd gezien.
smile.gif Dit was voor mij trouwens ook een openbaring hoor, pas toen ik dit ergens las (of hoorde?) begreep ik het hele "+" en "-" verhaal.

Een (zoals je begrijpt) uiterst tevreden,

Kijk, zo mag ik het nou graag horen smile.gif. Bedankt voor je leuke berichtje!
Sieds
Dat + en - verhaal is inderdaad een openbaring, volgens mij is het zo dat er verschil is in de manier van schrijven op een + en een - DVD, maar dat beide 4.7 Gb aan gegevens kan opslaan.

En blijft in mijn ogen nog steeds de discussie hoe krijg ik die 4.7 Gb vol. Iets wat ik mis in het brandprogramma is een duidelijke indicator over hoe groot het eind resultaat is na het branden. Op dit moment is het meer iets van hij geeft aan dat het niet lukt, door dan de encoder terug te draaien kom je ergens uit dat het wel past, maar je weet niet hoeveel Gb het dan gaat worden.

Als er iemand is die hier een duidelijk antwoord op heeft zou me dat heel welkom zijn.

Groeten Sieds
Merlijn de Magier
En blijft in mijn ogen nog steeds de discussie hoe krijg ik die 4.7 Gb vol. Iets wat ik mis in het brandprogramma is een duidelijke indicator over hoe groot het eind resultaat is na het branden. Op dit moment is het meer iets van hij geeft aan dat het niet lukt, door dan de encoder terug te draaien kom je ergens uit dat het wel past, maar je weet niet hoeveel Gb het dan gaat worden.

Beste Sieds,
ik denk dat je iets over het hoofd hebt gezien aangezien je in de emulatie mode, vrijwel onmiddellijk, het volgende antwoord krijgt:

"Het projekt benodigt ongeveer ...........MByte vrije ruimte op de disk. De vrije ruimte op de schijf kan te weinig zijn."

Dus hoezo jouw vraag:"Iets wat ik mis in het brandprogramma is een duidelijke indicator over hoe groot het eind resultaat is na het branden."
Dat begrijp ik niet, want het wordt toch duidelijk (vooraf) aangegeven?

Merlijn
Mike
Ik snap het denk ik wel, het zou inderdaad handiger zijn als er al tijdens het monteren van je filmpje een soort indicator zou zijn die aangeeft hoe je met je ruimte zit. Onze audio-programma's (Cleaning Lab) kennen dit bijvoorbeeld, een balk die aangeeft hoe voel een CD zou raken.

Met video ligt dit ingewikkelder omdat je pas echt weet hoe groot iets is na de compressie van je filmpje, maar niets is onmogelijk natuurlijk...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.