Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Scene Menu's
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
v300
Als ik een film wil branden (DVD+R(W)) met scenemenu dan kan ik deze testen met de virtuele afstandsbediening.
Niets aan de hand.
Als de gebrande DVD+R(W) met WinDVD afspeel dan heb ik alleen de eerste 2 scene's de rest is niet te selecteren.
Ook als ik de DVD+R(W) afspeel op een echte DVD-Speler dan heb ik alleen de eerste 2 scene's die ik kan selecteren.

Als ik de film exporteer als avi en hem dan inlees in Nero VisionExpress dan kan ik in nero wel de scene struktuur aan maken en gebruiken , maar dit is zeer omslachtig , en eigenlijk overbodig omdat Magix dit moet kunnen.

Iemand een sugestie
alvast bedankt V300
Mike
Zie s.v.p. www.magix.nl/dvdspeler
v300
Beste Mike
Sorry dat het lang heeft geduurd maar was op vakantie.
Je gaf als antwoordt op mijn probleem
Speel de CD eens in de computer af met bijvoorbeeld WinDVD of PowerDVD.
Als het goed is en de CD is zonder foutmeldingen gebrand, dan zult u zien dat deze software de CD wel goed afspeelt en alle menu's e.d. goed oppakt.
Ik heb dan ook PowerDVD 4.0 geinstalleerd (WinDVD had ik al geprobeerd zie vraag) maar ook PowerDVD zag niet meer dan 2 scene's.
Ik heb ook de DVD gecontroleerd met een programma genaamd "DVD Decrypter"( om DVD's te rippen ) maar ook die zag maar 2 scene's.

De "Echte DVD speler is een Panasonic "
Ik gebruik Philips DVD+R(W)'s en DataWrite DVD+R's
Heb je misschien nog een andere suggestie , of iemand anders??

Met vriendelijke groet V300
Mike
Experimenteer ook eens met de menu-mogelijkheden (hoofd/submenu, alleen hoofdmenu, geen menu) in het "make disc" scherm.

Het dilemma:

Zijn er geen problemen met branden, geen foutmeldingen? Dan *moet* de disc in orde zijn... Aangezien alles digitaal gaat (1 op 1 dus) kan het gewoon bijna niet zo zijn dat er met de disc zelf iets aan de hand is...

Ik snap dan ook werkelijk niet waarom zo'n disc niet in PowerDVD af te spelen zou zijn huh.gif

(waarmee ik dus niet wil zeggen dat ik je niet geloof...)
v300
Beste mike
Even voor de duidelijkheid, want ik denk dat je me niet begrijpt!!

Als ik het over scene menu heb dan bedoel ik Hoofdstukken keuze menu
En scene's zijn hoofdstukken (chapters).

PowerDVD speelt de DVD wel af, maar net als de andere DVD spelers ziet hij maar 2 hoofdstukken
Ik heb ook de DVD gecontroleerd met een programma genaamd "DVD Decrypter"( om DVD's te rippen ) maar ook die zag maar 2 hoofdstukken

Het video materiaal staat er wel op ,alleen maakt het dan deel uit van hoofdstuk 2 ipv hoofdstuk 3 en verder ("De scene markeringen zijn er niet??").

Daar ik het over hoofdstukken heb houd dat in dat als ik menu modus "geen menu of film keuze menu" selecteer dat ik dan geen hoofdstukken meer kan selecteren , waar zich juist het probleem in bevind.
Ter extra info ik gebruik om de hoofdstukken te merken >markering instellen\hoofdstukmarker , dit is toch goed of zit hier de fout.

Help dit??
plemmens
Als al die toepassingen maar 2 hoofdstukken zien dan mag je er redelijkerwijze vanuit gaan dat er ook maar 2 hoofdstukken naar je DVD zijn weggeschreven.
Een voor de hand liggende oorzaak zou kunnen zijn dat in de window "Disknavigatiestructuur" (in de Maak CD/DVD tab) er een aantal hoofdstukken die je in de editfase (op de tijdlijn) wel degelijk hebt aangemaakt (>markering instellen\hoofdstukmarker ), niet meer zijn aangevinkt. Als je in dergelijk geval je DVD in test bekijkt met VdL dan worden die niet aangevinkte hoofdstukken toch gespeeld, alleen zij worden niet naar de DVD geschreven en zijn dus door geen enkele DVD-speler te detecteren omdat ze er gewoon niet zijn.
Later bijgevoegd: Controleer dus voor het branden of alle aangemaakte hoofdstukmarkeringen die je ook effectief op schijf wil hebben wel degelijk zijn aangevinkt in de window "Disknavigatiestructuur".
Mike
Ik sluit me aan bij Paul... Bedankt voor je inbreng wederom!
v300
wacko.gif
Beste Plemmens en Mike

Na wat stoeien ( branden van DVD's) ben ik er wat de oorzaak van mijn probleem is.
Ik dacht dat de hele film op de DVD stond en dat had ik ook verteld maar dat was toch niet zo , VDL2.0 geeft niet altijd goed aan bij het coderen of de te coderen film groter is dan het aantal Mb's op de DVD en dus of het past , daarom miste ik toch wel de rest van de film.

Ik dacht dat ik een iritant probleem had ondekt , maar dat viel uiteindelijk wel mee., het kost alleen veel tijd als je met 2 uur film bezig bent en je ziet de fout niet.

Toch bedank voor de tekst van plemmens , staat misschien ook wel in de handleiding of bij de FAQ's maar dat lees je altijd te laat.

Sorry maar Bedankt !
V300
Mike
VDL2.0 geeft niet altijd goed aan bij het coderen of de te coderen film groter is dan het aantal Mb's op de DVD en dus of het past , daarom miste ik toch wel de rest van de film.

blink.gif

Ik dacht toch echt dat VDX altijd een waarschuwing gaf voor het branden of het allemaal wel op de schijf ging passen?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.