Hoi iedereen,
ik zit met een probleempje sedert ik VDL2.06 op mijn PC installeerde. Als ik met de internet explorer op het net aan het surfen en ergens op een of andere pagina een mpeg aanklik om deze te bekijken, dan start Microsoft Windows MediaPlayer 9 op. Het scherm van de mediaplayer blijft zwart, terwijl onderaan het scherm "Verbinden" staat. Als je dan gaat kijken in het Taakbeheer, dan zie dat MediaPlayer 99% ven de CPU-capaciteit verbruikt. Alle andere programma's worden dan natuurlijk eneorm traag. Door de Mediaplayer te sluiten via het rode kruisje rechtsboven kan je dit probleem niet oplossen. Windows XP zegt dan dat MediaPlayer niet reageert, en of je hem direct wil afsluiten. Natuurlijk wil ik dat. Maar als je daarna terug in taakbeheer gaat kijken zie je dat MediaPlayer nog steeds 99% van je CPU-capaciteit verorbert, dus moet je de MediaPlayer daar ook nog eens uitschakelen.
Als ik nu echter diezelfde MPEG download en op de HD opsla, en dan vanuit de verkenner die MPEG aanklikt, dan speelt deze heel normaal af in de MediaPlayer.
Ik vrees echt wel dat het iets met de installatie van VDL2.0 te maken heeft, want tijdens mijn zoektocht op het net gisterenavond, heb ik verschillende nieuwsgroep-posts gezien van mensen die hetzelfde probleem hebben, maar er ook geen oplossing voor hebben. Dus daarom Mike, wil ik je vragen om dit eens te testen.
Verder wil ik alle andere users eens vragen om te testen of ze ook last hebben van dit probleem. Het zou heus niet enkel aan VDL2.0 liggen, ook andere Magix programma zouden dit probleem veroorzaken. Maar dit kunnen we enkel aantonen door te testen.
Alvast bedankt.