videofred
14.07.2003 11:11:31
Video met studio 7 op de hd gezet en ik wil het verder met VdL 2 bewerken en branden op CD.
De bestanden worden niet door VdL herkend. Nu weet ik dat er verschillende soorten AVi bestanden zijn en dat er ergens een programma is dat het een in het ander kan overzetten.
Heeft iemand dit al eerder bij de hand gehad en zo ja, dan natuurlijk graag een verwijzing naar het programmaatje en verdere nuttige aanwijzingen etc.
alvast bedankt,
Fred
Zie s.v.p.
deze FAQ voor uitleg en advies.
videofred
14.07.2003 11:28:36
ik wist dat het ergens vermeld was, maar kon het niet meer vinden in de FAQ.
dank
videofred
14.07.2003 15:10:36
Ik kan geen duidelijke gebruiksaanwijzing (voor dummy's

) van Virtdub vinden, waarin stap voor stap staat beschreven wat ik moet doen.
F1 functie geeft geen antwoord.
Heeft iemand dit al een keer gebruikt?
Ik ben bang dat al mijn AVI files onbruikbaar worden.
plemmens
14.07.2003 23:05:33
Fred,
Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat je worstelt met een avi type 1 en/of avi type 2 probleem.
Misschien eens proberen het een naar het ander om te zetten.
Niet moeilijk,
hier vind je een tool daarvoor.
Proberen maar.
Succes.
Paul
videofred
14.07.2003 23:14:14
't is nu wat laat, maar morgen zal ik het eens proberen.
leuk van zo'n forum: iedereen denkt mee.
Dat wordt zeer gewaardeerd!!
Ik houd je op de hoogte.
welterusten.
Fred
In principe overschrijft Virtual Dub geen bestaande AVI's, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken
videofred
15.07.2003 09:42:43
Paul, helaas kan de Canopus DV file converter de bestanden van Studio7 niet converteren
Ik zal me dus toch moeten wagen aan Virtual Dub, maar ik begrijp niet goed wat ik dan allemaal moet doen.
Ik zal wat copietjes maken van mijn studio7 AVI-bestandjes en daar mee gaan experimenteren.
Even uit m'n hoofd:
1) File > Open (om uiteraard een AVI te openen)
2) Video > compression (om een compressor in te stellen\
3) stel "Indeo" in (nieuwste versie die te vinden is) en zet de kwaliteit op ongeveer 85 tot 90
4) druk op OK
5) File > Save as AVI
En dat was het wel geloof ik...
videofred
17.07.2003 21:45:45
Helaas, ook na de virtualdub herkent VdL het bestand niet. Om moedeloos van te worden
plemmens
18.07.2003 19:30:43
Fred,
Ik heb zo het gevoel dat ik een helder moment beleef, dus noteer wel:
Als je nu in Studio 7 eens een avi afrendert met codec laat ik wat zeggen: Indeo 5.10 of Indeo 4.5 dan moet VdL die achteraf toc herkennen.
videofred
20.07.2003 22:15:24
Pfff, nu wordt het voor de video-leek toch wel ingewikkeld. Hoe kan ik een bestand afrenderen met de door jou genoemde codec.
Tot nu toe drukte ik gewoon op de knop van maak film(of zoiets) en dan gaat studio zijn eigen(?) gang.
Het blijft facineren, dat digitale speelgoed!!
Dit zul je even moeten opzoeken in de gebruiksaanwijzing van je Studio pakket; ik heb hier geen ervaring mee. Zal ongetwijfeld ergens onder 'encoder instellingen' of ' compressie' zitten.
videofred
21.07.2003 11:45:22
YES!!!!
Dat was duidelijk
plemmens
21.07.2003 17:12:07
Gefeliciteerd, Fred.
videofred
28.07.2003 21:28:21
mijn dank is groooooooot
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.