Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Audio In Geimporteerde Avi
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
hgb
Ik importeer met mijn Fuji M603 digitale camera gemaakte AVI's in Video deLuxe. Hiermee kan ik een diskproject maken en bewerken. Als ik dit project opsla en dan weer open in Video deLuxe dan wordt het geluid veel te snel afgespeeld: in de timeline is het geluidsspoor met meer dan 50% "gekrompen". In de audio-instellingen staan "timestretchen" en "pitchshiften" uit. Wat kan ik doen om het geluid (weer) goed te krijgen?
Mike
De frequentie van het geluid is waarschijnlijk 22 Khz terwijl Video deLuxe op 44,1 Khz rekent. Je zult dus het geluidsspoor om moeten zetten naar 44,1 Khz. Wellicht dat de tool in deze FAQ hier uitkomst kan bieden.
hgb
De tool Virtual Dub ken ik wel, maar het was nu net de bedoeling om alles in een programma te doen en bovendien wordt de AVI door het via Virtual Dub te laten lopen wel heel erg groot in vergelijking met het origineel.
Mike
Tja, de oorzaak van het probleem is dat de camera een te lage samplerate gebruikt. Het is dus zaak om:

1) een instelling op de camera te veranderen zodat deze 44,1 Khz gebruikt
2) een andere camera aan te schaffen sad.gif
3) te hopen dat MAGIX de mogelijkheid om 22,1 Khz files te importeren implementeert

Overigens kan een compressor instellen in Virtual Dub (bijv. Indeo) behoorlijk schelen in de bestandsgrootte.
hgb
Hmmm, Optie 1 kan niet; camera heeft die instelling niet. Optie 2 is ook niet echt aan de orde; heb de camera net een week. Dan maar hopen op optie 3.
In Pinnacle Studio 8 is een en ander overigens geen enkel probleem. Maar op grond van allerlei reviews heb ik vdl2 aangeschaft.
Ik heb misschien een "workaround" gevonden; moet alleen nog proberen of dat in alle gevallen werkt.
Mike
Mocht dat laatste het geval zijn, dan horen we dat natuurlijk graag...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.