Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dvcam Met Magix ?
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
jippen
is het mogelijk om met magix beelden van een dvcam binnen te halen ?
ik ben namelijk van zin een dvcam(sony pdx10) aan te schaffen, en zou graag weten of dit met magix zou werken?.dit om een miskoop tegen te gaan, als dat niet zou werken zou ik mij een kaart zoals de matrox rt10 moeten kopen maar die kosten al gauw 800€. hopelijk weet hier iemand het antwoord op
thx
patp99
Hi,

Ja dat kan, ik werk ook met een SONY DV CAM. Let wel op de DV out die je cam moet hebben met vaak mini-firewire of mini-USB(2.o) uit. Firewire is sneller dan USB overigens.

Succes.

Patp
t.principaal
jippen,

Dit werkt op zich als een tierelier. Let wel op bij de aankoop van de firewire kaart dat deze een Texas Instruments chipset bevat. Bij mijn weten werkt de USB optie niet bij magix.

Greetings, Tom
jippen
bedankt voor jullie reacties,

kunnen jullie een paar merken opgeven van firewire kaarten die in aanmerking komen ?
om dvcam binnen te halen ? zou dit gaan met een onboard firewire van een moederbord (vb asus ASUS A7N8X DELUXE )
patp99: met welke sony dvcam werk jij ?

en de magix kaart van magix zelf ? kan ik daarmee dv cam binnen halen?
plemmens
zou dit gaan met een onboard firewire van een moederbord

Dat moet kunnen. Bij mij gaat het op die manier. Fire Wire on board.
jippen
vergis jullie hier niet ik bedoel wel met DVCAM het formaat dat sony gebruikt (en andere )
hiermee draaid de band rapper dat resulteerd in betere kwaliteit(meer info op http://www.videouniversity.com/dvformat.htm)

weet er iemand als je gewone dv tapes gebruikt in een dvcam of dit slechter is en veel dropouts veroorzaakt ?

ik ben nu met de demo een beetje aan het spelen ,en dit programma staat me zeer aan
indien ik mij de sony camera zou kopen wil ik graag zeker zijn of magix hier mee over weg kan
en de firewire kaart natuurlijk
Mike
probeer de demo eens : demopagina
jippen
wel daar ben ik nu mee bezig , maar ik heb de dvcam nog niet in mijn bezit dus dit kan ik moeilijk testen hé sad.gif , anders had ik het antwoord nu wel al geweten
Mike
Oh sorry, zal ik overheen gelezen hebben ph34r.gif
jippen
wegens het te duur zijn van de dvcam tapes (26 € stuk, slik) heb ik een gewone 3 ccd camera gekocht met dv cassetjes.
ook direkt vdl 2.0 aangeschaft en alles werkt perfect met mijn onboard firewire kaartje

leuke soft ...
Mike
Mooi ! luxhello.gif
holleman.t
Kan Ton mij vertellen waarom een Firewire kaart met Texas Instruments chipset? Ik heb namelijk na het capture van af m'n Sony TRV 33E camera slechte kwaliteit opnames op m'n HD staan. Dit gebeurt zowel in Studio 8 als in Video de luxe 2.0 van Magix. De instellingen voor DV-capture is nergens in te stellen en is dus denk ik wel goed, want 1 uur DV-capture is ongeveer 13 Gigabit. Ik heb er pas een firewire kaart in gezet van Sweex waar ik niet op terug kan vinden of er een Texas Instruments chipset op zit.
Heb jij misschien een sugestie welke Firewire kaart het beste te gebruiken is voor DV-capture.

Groete van Teun
t.principaal
Teun,

Dan moet je deze thread maar eens lezen.

Maar dat is verder off topic hier. Ik heb geen lijst met 'Magix Certified' Firewire kaarten. Voor mezelf heeft een goede vriend me aan een oud Pinnacle kaartje geholpen.

Greetings, Tom
Mike
Ik heb geen lijst met 'Magix Certified' Firewire kaarten.

Die is er ook niet... Maar in principe werkt elke FireWire kaart. Voor kaarten die met een Texas Instruments chipset (en dus dit stuurprogramma) werken durf ik m'n handen in het vuur te steken. Met sommige andere kaarten (VIA kaarten die geintegreerd zijn op het moederbord, Sitecom kaarten, ...) kunnen problemen zijn maar dit hoeft dus niet! Als er problemen zijn, helpt het updaten van het stuurprogramma van deze kaart in sommige gevallen.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.