QUOTE(FransS @ 24.10.2009 22:09:53)

Hoi T.J.,
Welkom op het forum,
Vertel eerst eens wat voor configuratie je mee werkt en hoe je de beelden binnen haald.
In wezen als je 2008 plus hebt geinstaleerd hoef je bij het branden geen encoder te veranderen of het moet zo zijn dat je meer dan 1:18:22 Hr/Min/sec hebt dan kan je ja dan moet je zelfs de encoder ver anderen.
En ik moet er wel bij zeggen dat een film op hardeschijf er niet zo goed met de versie 2008 plus overweg kan maar het is wel te doen.
Grt. Frans S.

Hoi Frans,
Dank voor je snelle reactie !!
De camera die ik heb aangeschaft is een Sony HDD. Met deze camera kan ik 2 kwaliteiten opnemen; AVCHD en HD. Na eerst wat te hebben geprobeerd met AVCHD blijkt het monteren en bewerken erg traag te gaan. Hierdoor ben ik overgegaan om mijn opnames in HD kwaliteit te doen.
Ik zet mijn opnames rechtstreeks vanaf de camera over op de computer in .MPG. Het inladen en bewerken in Magix VDL 2008 gaat een stuk sneller.
Als ik gaat branden kom ik er niet uit wat nu de juiste instellingen zijn voor de encoder.
In de encoder instellingen zet ik de bitrate op zijn hoogst (11036) en de kwaliteiet op 15. Ik vink smart rendering en het antiflikkeringfilter aan.
Onder de knop "geavanceerd" zet ik onder het tabblad " Basic Settings" de optie interlace mode op Interlaced (bottom field first). Smart render staat aangevinkt en de optie Fast-GOP accurate copying laat ik open.
Onder het tabblad "video settings" zet ik de resolutie op 720x576, aspect op 16:9 Display, I frames staan op 12, P frames staan op 3, bitrate type op variable bitrate, rate control mode op mode 1.
Onder het tabblad "Advanced video settings" staat MPEG settings Profile op main profile.
Het tabblad " audio settings" laat ik voor wat het is.
Onder het tabblad " Multiplexer Settings" staat multipexing type op DVD, pack , video en audio staan op 0, en timestamps op I farmes.
Ik heb inmiddels alle variaties wel zo´n beetje gehad met de instel mogelijkheden en zie nu zogezegd het bos niet mer door de bomen en ben dus op zoek naar de juiste instelling onder hiergegeven instel mogelijkheden. Ik zie dat dit wel een erg lange uitleg is maar ik probeer mijn probleem zo duidelijk mogelijk aan te geven.Ik hoop dat je hier wat mee kan !!
Grt, T.J.