Help - Search - Members - Calendar
Full Version: encoder instellingen VDL 2008 plus
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
T.J.
Hallo ,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb al jaren als hobby het monteren en bewerken van eigen gemaakte videobeelden. Dit bewerken heb ik altijd met Magix video deluxe gedaan vanaf 2004 en ieder jaar trouw een nieuw uitgekomen videobewerkingsprogramma van Magix aangeschaft. In 2008 heb ik een nieuwe digitale videocamera van Sony gekocht met een harde schijf erin. Om de opgenomen beelden te kunnen bewerken heb ik hiervoor VDL 2008 plus aangeschaft. Vanaf dat moment is bij mij inmiddels het plezier aardig weg. Het monteren en bewerken gaat nog steeds als vanouds. Maar het branden krijg ik maar niet voor elkaar. Ik heb sindsdien niet één DVD goed gebrand. Er blijven maar horizontale strepen op mijn digitale televisie beeld verschijnen zodra er bewegende beelden worden vertoond. Ik vind de encoder instellingen van VDL 2008 plus zo ingewikkeld en onbegrijpelijk dat ik hier niet uitkom. Is er iemand die mij daarmee kan helpen ?
Bij voorbaat dank.
T.J.
FransS
Hoi T.J.,

Welkom op het forum,

Vertel eerst eens wat voor configuratie je mee werkt en hoe je de beelden binnen haald.
In wezen als je 2008 plus hebt geinstaleerd hoef je bij het branden geen encoder te veranderen of het moet zo zijn dat je meer dan 1:18:22 Hr/Min/sec hebt dan kan je ja dan moet je zelfs de encoder ver anderen.
En ik moet er wel bij zeggen dat een film op hardeschijf er niet zo goed met de versie 2008 plus overweg kan maar het is wel te doen.

Grt. Frans S. user.gif
T.J.
QUOTE(FransS @ 24.10.2009 22:09:53) *
Hoi T.J.,

Welkom op het forum,

Vertel eerst eens wat voor configuratie je mee werkt en hoe je de beelden binnen haald.
In wezen als je 2008 plus hebt geinstaleerd hoef je bij het branden geen encoder te veranderen of het moet zo zijn dat je meer dan 1:18:22 Hr/Min/sec hebt dan kan je ja dan moet je zelfs de encoder ver anderen.
En ik moet er wel bij zeggen dat een film op hardeschijf er niet zo goed met de versie 2008 plus overweg kan maar het is wel te doen.

Grt. Frans S. user.gif

Hoi Frans,

Dank voor je snelle reactie !!

De camera die ik heb aangeschaft is een Sony HDD. Met deze camera kan ik 2 kwaliteiten opnemen; AVCHD en HD. Na eerst wat te hebben geprobeerd met AVCHD blijkt het monteren en bewerken erg traag te gaan. Hierdoor ben ik overgegaan om mijn opnames in HD kwaliteit te doen.
Ik zet mijn opnames rechtstreeks vanaf de camera over op de computer in .MPG. Het inladen en bewerken in Magix VDL 2008 gaat een stuk sneller.
Als ik gaat branden kom ik er niet uit wat nu de juiste instellingen zijn voor de encoder.
In de encoder instellingen zet ik de bitrate op zijn hoogst (11036) en de kwaliteiet op 15. Ik vink smart rendering en het antiflikkeringfilter aan.
Onder de knop "geavanceerd" zet ik onder het tabblad " Basic Settings" de optie interlace mode op Interlaced (bottom field first). Smart render staat aangevinkt en de optie Fast-GOP accurate copying laat ik open.
Onder het tabblad "video settings" zet ik de resolutie op 720x576, aspect op 16:9 Display, I frames staan op 12, P frames staan op 3, bitrate type op variable bitrate, rate control mode op mode 1.
Onder het tabblad "Advanced video settings" staat MPEG settings Profile op main profile.
Het tabblad " audio settings" laat ik voor wat het is.
Onder het tabblad " Multiplexer Settings" staat multipexing type op DVD, pack , video en audio staan op 0, en timestamps op I farmes.
Ik heb inmiddels alle variaties wel zo´n beetje gehad met de instel mogelijkheden en zie nu zogezegd het bos niet mer door de bomen en ben dus op zoek naar de juiste instelling onder hiergegeven instel mogelijkheden. Ik zie dat dit wel een erg lange uitleg is maar ik probeer mijn probleem zo duidelijk mogelijk aan te geven.Ik hoop dat je hier wat mee kan !!

Grt, T.J.
FransS
Hoi T.J.

In wezen hoef je de encode's niet te veranderen, tja ga je daar wel mee aan de gang dan zie je inderdaad door de bomen het bos niet meer.
Normaal als je VdL. instaleerd dan staat de encode automatisch op een goede encode voor een DVD te branden ,Wil je een betere Kwaliteit dan zou ik het op 8000 zetten maar aan de 10 die er onder staat niets aan veranderen.Eigenlijk hoef je helemaal niets te veranderen standaard staat alles goed,je veranderd dingen die niet nodig zijn.

Je hebt teveel veranderd en dan komt het niet goed.
En AVCHD heeft 2008 het erg moeilijk even eens met HD.

En dit zou ik zeker niet doen------> (In de encoder instellingen zet ik de bitrate op zijn hoogst (11036) en de kwaliteiet op 15. Ik vink smart rendering en het antiflikkeringfilter aan.)

Begin bij BESTAND wat je wil 4:3 / 16:9 intestellen ook in de monitor veranderen met je rechter muis er op te klikken en even in dat menutje kijken wat je wil veranderen en als je in HD wil monteren en branden Vink dan HDV2 16:9 aan ook bij bestand en filminstellingen.

Grt. Frans S. user.gif
T.J.

Hoi Frans,

Dank je voor deze uitleg, ik ga er direct mee aan de slag !
Zo zie je maar dat iemand in zijn enthousiasme om een perfecte kwaliteit te krijgen behoorlijk de mist in kan gaan.
Ik denk er wel over om Magix VDL 16 aan te schaffen. Is het zo dat deze inmiddels beter met AVCHD en HD kan omgaan?

Bedankt !! biggrin.gif
Grt,

T.J.

QUOTE(FransS @ 25.10.2009 21:19:23) *
Hoi T.J.

In wezen hoef je de encode's niet te veranderen, tja ga je daar wel mee aan de gang dan zie je inderdaad door de bomen het bos niet meer.
Normaal als je VdL. instaleerd dan staat de encode automatisch op een goede encode voor een DVD te branden ,Wil je een betere Kwaliteit dan zou ik het op 8000 zetten maar aan de 10 die er onder staat niets aan veranderen.Eigenlijk hoef je helemaal niets te veranderen standaard staat alles goed,je veranderd dingen die niet nodig zijn.

Je hebt teveel veranderd en dan komt het niet goed.
En AVCHD heeft 2008 het erg moeilijk even eens met HD.

En dit zou ik zeker niet doen------> (In de encoder instellingen zet ik de bitrate op zijn hoogst (11036) en de kwaliteiet op 15. Ik vink smart rendering en het antiflikkeringfilter aan.)

Begin bij BESTAND wat je wil 4:3 / 16:9 intestellen ook in de monitor veranderen met je rechter muis er op te klikken en even in dat menutje kijken wat je wil veranderen en als je in HD wil monteren en branden Vink dan HDV2 16:9 aan ook bij bestand en filminstellingen.

Grt. Frans S. user.gif

FransS
Hoi T.J.

In dit geval omdat je ook AVCHD kunt filmen zou ik inderdaad over gaan naar V.d.Lux 16 en neem dan de "Video de Lux 16 Premium" want dan heb je alles in huis.
Als je een geregistreerde bent koop je dit via internet vele malen goed koper.

Suc6 Frans S. user.gif
T.J.
Hoi Frans,

Inmiddels is het deze keer eindelijk gelukt om een streeploze film te branden. Ik blijf in het vervolg van de standaard instellingen af !!!
Ik ben inderdaad een "geregistreerde" en zal VDL 16 preminum dan ook via internet bestellen.
Frans, heel erg bedankt voor je hulp !

Groeten,

T.J.biggrin.gif
FransS
Hoi T.J.,

Fijn dat het gelukt is,en als je iets veranderen wil dan is het alleen de encoder als je meer als 1:20 Hr/Min op een DVD wil hebben en kijk dan naar de tijd onder de schijfbalk van de encode.

Suc6 Frans S. user.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.