Hallo!
Wat fijn dat er iemand direct antwoord geeft op mijn vraag zodat ik de volgende dag weer verder kan gaan met mijn hobby haha.
Ik snap het denk ik wel een beetje. Heb trouwens mijn bestanden weer qua beeld en geluid juist. Ik heb een scene gepakt dat niet goed was, en die heb ik via bestand, exporteren, video beeld als magix video, aangeklikt en toen was hij weer goed! Ja ja, oefening baart kunst.
Ik heb op internet een curcus gevonden voor vdl 16 plus, dit is voor 1 dag en kost 150 euro, ik vroeg mij af of dit een beetje een redelijke prijs is? Deze dag leer je dus alles over de multicam en andere opties tips en trucs.
Misschien ga ik me daar wel voor opgeven.
Leuke week toegewenst!
Groetjes Linda
QUOTE(Rijk @ 22.10.2009 19:05:37)

Hallo Linda,
De mod bestanden komen zeker uit een JVC camcorder? Als het goed is heeft JVC daar een cdrom bij geleverd met het pakket Cyberlink Power Director, waarmee je de mod bestanden kunt omzetten naar iets anders, bv mpg. Ik weet niet of je de mpg bestanden kunt overzetten naar mod, ik zou het liever andersom doen, mpg is toch meer algemeen. Maar ik geef mijn mening gaarne prijs voor een betere!
Als je naar 1 beeld wilt moet je de multicam functie uitschakelen. Wel moet je dan even de bronsporen weer inschakelen (met de M-etjes links naast de sporen) anders zie je niks. Bij multicam worden de bronsporen (3,4,5,6, etc) automatisch uitgeschakeld, zodat bij uitvoer alleen spoor 1 en 2 worden meegenomen. Bedenk dat VdL altijd het onderste spoor voor laat gaan, tenzij dat is uitgeschakeld! Dus: als je bv beelden hebt op de sporen 1, 3 en 5 en ze zijn allemaal ingeschakeld, dan krijg je alleen 5 te zien op de monitor (en ook bij de export), vandaar dat bij multicam de sporen 3 en 5 automatisch zijn uitgeschakeld. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.....,

anders hoor ik het wel *)
groet,
Rijk
*) PS: vanaf zaterdag zijn we een week weg