Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Nieuwe gebruiker...HELP!!
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
CindyvanW
Hallo,
Sinds een paar dagen ben ik een nieuwe gebruiker van het programma Magix Video de Luxe Premium.
Met de basisgids ben ik qua gebruik al een heel eind gekomen, maar toch zou ik van iemand willen weten of ik een beetje op de goede weg zit.
Vandaar ook onderstaand een paar vraagjes, hopelijk kan iemand mij helpen!

* Mijn filmpjes heb ik geďmporteerd via het venster "media pool" en toen importeren gekozen. Dit is een andere manier dan die in de basisgids stond omschreven, maar mijn vraag is, is deze manier wel de juiste?

* Wat is de handigste manier om filmpjes te snijden? Nu bekijk ik er eerst 1, bepaal ongeveer waar ik wil snijden en zoek dan met de shuttle of de jog het juiste beeldje op. Dit is alleen niet handig als je wilt snijden in een beeld waar je gesproken tekst hebt. Je wilt natuurlijk niet snijden halverwege een zin...ik vind dat snijden sowieso niet erg handig zoals ik het nu doe, dus kan dit misschien anders?

* Bij 1 filmpje heb ik aan het eind een hele korte zwarte flits. Na het snijden van het begin van het filmpje, is die zwarte flits qua seconden ineens veel langer geworden, en de beelden erna zijn flikkerend en onbruikbaar. Wie weet hoe dit kan?

* Bij het snijden schuift mijn gesproken tekst op ten opzichte van de beelden. Is dit aan te passen?

Nou, dit was het wel zover. Ik hoop op een reactie van iemand die er tot dusver meer kaas van heeft gegeten dan ik!
groetjes,
Cindy
FransS
Hoi Sindy,

Wel kom op het Forum.

QUOTE(CindyvanW @ 19.10.2009 14:35:02) *
Hallo,
Sinds een paar dagen ben ik een nieuwe gebruiker van het programma Magix Video de Luxe Premium.
Met de basisgids ben ik qua gebruik al een heel eind gekomen, maar toch zou ik van iemand willen weten of ik een beetje op de goede weg zit.
Vandaar ook onderstaand een paar vraagjes, hopelijk kan iemand mij helpen!

* Mijn filmpjes heb ik geďmporteerd via het venster "media pool" en toen importeren gekozen. Dit is een andere manier dan die in de basisgids stond omschreven, maar mijn vraag is, is deze manier wel de juiste?

Dit is niet echt de goede manier.Als je de film hebt gecaptert(binnen gehaald)dan kun je als volgd tewerk gaan,sluit het programma af zonder de film op de tijdlijn op te slaan,je kan ook naar bestand en dan "een nieuw project"maken en daarna word er gevraagt of je wild "sluiten "je sluit je film en ga dan naar de mediapool waar je film staat ga met de muis er op staan en sleep deze naar de tijdlijn je zal dan zien dat het een hele film is,vervolgens ga weer met je muiwijzer er op staan en nu met je rechtermuisknop en kijk dan boven in het menu dat je krijgt naar "scenedetectie"klik daar op ,je krijgt dan een menu onder in waar je moet aan vinken dat je scenes wil maken druk dan op start en je zal zijn dat er wat veranderd in de linker kant van het popupmenu druk dan op oké en nu is de film in stukjes verdeeld die je naar jou mening kan monteren.dit staat ook allemaal in de handleiding.

* Wat is de handigste manier om filmpjes te snijden? Nu bekijk ik er eerst 1, bepaal ongeveer waar ik wil snijden en zoek dan met de shuttle of de jog het juiste beeldje op. Dit is alleen niet handig als je wilt snijden in een beeld waar je gesproken tekst hebt. Je wilt natuurlijk niet snijden halverwege een zin...ik vind dat snijden sowieso niet erg handig zoals ik het nu doe, dus kan dit misschien anders?
Lees het bovenste gedeelte erg goed.

* Bij 1 filmpje heb ik aan het eind een hele korte zwarte flits. Na het snijden van het begin van het filmpje, is die zwarte flits qua seconden ineens veel langer geworden, en de beelden erna zijn flikkerend en onbruikbaar. Wie weet hoe dit kan?
Dit kan op storingen van de band zijn of je configuratie laat het beetje afweten?

* Bij het snijden schuift mijn gesproken tekst op ten opzichte van de beelden. Is dit aan te passen?
Wat voor format film heb je. SD kaartje,MinniDV of Schijfje ?

Nou, dit was het wel zover. Ik hoop op een reactie van iemand die er tot dusver meer kaas van heeft gegeten dan ik!
groetjes,
Cindy

Vertel ook even wat je configuratie van je computer en welke Premium je mee werkt.

Groet Frans S.
CindyvanW
Hoi Frans,
Sorry voor mijn late reactie, ik ben door omstandigheden nu pas weer in de gelegenheid verder te gaan met Magix.
Je uitleg is me duidelijk in elk geval, ik ga er mee aan de slag.

Weet je toevallig ook hoe ik de optie "film splitsen" ongedaan kan maken? Dit heb ik namelijk per ongeluk gedaan, in plaats van scene splitsen.

groetjes,
Cindy

ps ik werk met Premium, versie 15.
FransS
Hoi Cindy,

Als het niet telaang geleden is kan bij bewerken "ongedaanmaken " aanklikken ,maar als je verder bent met monteren dan is het een heel gedoe omdat weer goed te krijgen .
Ik raad je dan aan om helemaal opnieuw te beginnen.
Kijk ook eens wat de handleiding daar over schrijft.

Suc6 Frans S. user.gif
CindyvanW
Nee helaas, ongedaan maken was niet meer mogelijk.
Ik zal me eens dieper in de handleiding storten.

groetjes,
Cindy
Rijk
Hallo Cindy,

Bij Film splitsen zijn er 2 films ontstaan. Als dat niet de bedoeling is (en ongedaan maken niet meer kan) dan kun je het tweede deel van de film gewoon weer achter het eerste stuk zetten, dat doe je zo:
- schakel naar film 2, (via het film-blikje midden links)
- selecteer de hele film met Ctrl A
- kopieer de film met Ctrl C
- schakel naar film 1
- zet de afspeelmarker aan het eind van film 1
- plak met Ctrl V, de film is nu weer compleet.

- schakel weer terug naar film 2
- klik nu op Bestand/Films beheren/Film verwijderen, film 2 is nu weg

Als het goed is heb je nu weer één film

groet,
Rijk
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.