Hallo,
Sinds een paar dagen ben ik een nieuwe gebruiker van het programma Magix Video de Luxe Premium.
Met de basisgids ben ik qua gebruik al een heel eind gekomen, maar toch zou ik van iemand willen weten of ik een beetje op de goede weg zit.
Vandaar ook onderstaand een paar vraagjes, hopelijk kan iemand mij helpen!
* Mijn filmpjes heb ik geďmporteerd via het venster "media pool" en toen importeren gekozen. Dit is een andere manier dan die in de basisgids stond omschreven, maar mijn vraag is, is deze manier wel de juiste?
* Wat is de handigste manier om filmpjes te snijden? Nu bekijk ik er eerst 1, bepaal ongeveer waar ik wil snijden en zoek dan met de shuttle of de jog het juiste beeldje op. Dit is alleen niet handig als je wilt snijden in een beeld waar je gesproken tekst hebt. Je wilt natuurlijk niet snijden halverwege een zin...ik vind dat snijden sowieso niet erg handig zoals ik het nu doe, dus kan dit misschien anders?
* Bij 1 filmpje heb ik aan het eind een hele korte zwarte flits. Na het snijden van het begin van het filmpje, is die zwarte flits qua seconden ineens veel langer geworden, en de beelden erna zijn flikkerend en onbruikbaar. Wie weet hoe dit kan?
* Bij het snijden schuift mijn gesproken tekst op ten opzichte van de beelden. Is dit aan te passen?
Nou, dit was het wel zover. Ik hoop op een reactie van iemand die er tot dusver meer kaas van heeft gegeten dan ik!
groetjes,
Cindy