Help - Search - Members - Calendar
Full Version: ProDAD Mercalli lijkt niet te werken
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Hanzepanz
Hallo,

Ik heb Magix VDL 16 Premium geïnstalleerd. Vervolgens heb ik de ProDAD Mercalli plugin geïnstalleerd en geactiveerd. Als ik nu een scene ga stabiliseren met Mercalli lijkt alles goed te gaan. Ik selecteer een profiel en zet de preview op horizontal split screen. Als ik op OK click gaat ie aan de slag en Mercalli lijkt het goed te doen. Als ie klaar is en ik ga mijn gestabiliseerde scene bekijken zie ik echter dat ie alleen maar iets ingezoomd heeft. De beelden bewegen nog exact zo als in het origineel (dat kun je dan wel weer mooi zien in horizontal split screen)
Ik heb al contact gehad met ProDAD. Kreeg de tip om Mercalli deinstalleren (incl registry opschonen) en opnieuw te installeren incl service pack. Heeft allemaal niets geholpen. Nog steeds hetzelfde effect.

Iemand een idee wat er hier fout gaat/aan de hand is?

Groeten,

Hans
hpost
Helaas heb ik geen antwoord, wel een vergelijkbaar probleem. Bij mij werkt het wel, zelfs betere stabilisatie dan ik ooit gehad heb, maar alleen zolang ik niets aan de lengte van de oorspronkelijke scene veranderd heb. Als ik er ook maar één frame afhaal, lijkt het daarna bij de analyse wel te werken, zoomt ook wel iets in, maar de oorspronkelijke beweging blijft onveranderd. Dus hetzelfde probleem, maar alleen op gewijzigde scenes.

Vr. gr., Henk Post.
Hanzepanz
QUOTE(hpost @ 20.10.2009 00:19:53) *
Helaas heb ik geen antwoord, wel een vergelijkbaar probleem. Bij mij werkt het wel, zelfs betere stabilisatie dan ik ooit gehad heb, maar alleen zolang ik niets aan de lengte van de oorspronkelijke scene veranderd heb. Als ik er ook maar één frame afhaal, lijkt het daarna bij de analyse wel te werken, zoomt ook wel iets in, maar de oorspronkelijke beweging blijft onveranderd. Dus hetzelfde probleem, maar alleen op gewijzigde scenes.

Vr. gr., Henk Post.

Hallo Henk,

Bedankt voor je reactie. Ik heb dat ff getest en bij mij is het precies hetzelfde. Ik vind dit niet echt werkbaar. Wat ik wil is eerst knippen en plakken en dan stabiliseren. Hopelijk komt prodad met een oplossing. Ik kan natuurlijk de scenes die ik wil stabiliseren eerst exporteren dan importeren en stabiliseren maar ik kan me niet voorstellen dat het zo bedoeld is.

Groet,

Hans
hpost
Nog wat proeven gedaan, het lijkt nog erger dan ik dacht. De bewegingen worden bij mij zo op het oog zelfs versterkt weergegeven, dat is met split screen aardig goed te zien. Nu snap ik er nog minder van. Wat mij betreft zo niet bruikbaar, ik heb dat ook bij Magix gemeld. Als Magix een plugin inbouwt en als (extra) verkoopargument gebruikt om de nieuwst versie van het programma te verkopen, verwacht ik dat Magix zo'n probleem oplost, al of niet samen met proDAD.

Vr. gr., Henk Post.
Hanzepanz
QUOTE(hpost @ 20.10.2009 12:32:01) *
De bewegingen worden bij mij zo op het oog zelfs versterkt weergegeven

Doet ie dat ook als je de scene vanaf het begin afspeeld. Als ik midden in de gestabiliseerde scene begin met afspelen ziet het er niet uit maar als ik aan het begin of in de vorige scene begin laat ie wel de gestabiliseerde beelden zien.

QUOTE(hpost @ 20.10.2009 12:32:01) *
Wat mij betreft zo niet bruikbaar, ik heb dat ook bij Magix gemeld. Als Magix een plugin inbouwt en als (extra) verkoopargument gebruikt om de nieuwst versie van het programma te verkopen, verwacht ik dat Magix zo'n probleem oplost, al of niet samen met proDAD.

Helemaal mee eens. Ik heb nu mijn scenes gestabiliseerd door ze eerst naar HDV2 te exporteren (allemaal korte scenes) deze vervolgens in mijn tijdlijn geplaatst en gestabiliseerd en weer geexporteerd. Dat laatste bestand plaats ik dan in mijn film. Dit werkt maar is zo tijdrovend dat het niet werkbaar is.
Daar komt nog bij dat de verbeteringen / nieuwe features tov premium 15 minimaal zijn. Ik denk dat ik deze update beter niet had kunnen bestellen. Volgende keer eerst maar een trial versie downloaden...
FransS
Ik wil magix en VdLux niet afkraken maaaaaaaaar !!
Dat idee heb ik ook.

Frans S. user.gif
Hanzepanz
VDL afkraken wil ik ook niet. Ik ben al jaren een groot Magix VDL fan rolleyes.gif . Maar in dit geval ben ik gewoon ff niet zo blij mad.gif ...
landrover
Ik vind dit niet echt werkbaar. Wat ik wil is eerst knippen en plakken en dan stabiliseren.

Maar het probleem treedt toch juist op als je ná het stabiliseren weer gaat trimmen? Dus als je eerst knipt en plakt en pas daarná de stabilisatie uitvoert zou er geen probleem moeten zijn.

Het mooiste blijft natuurlijk filmen met vaste hand en zoveel mogelijk van statief. Dan heb je helemaal geen stabilisatie nodig. wink.gif
hpost
Helemaal mee eens: het zou moeten werken. Als na trimmen opnieuw stabiliseren nodig zou zijn, zou ik daar nog wel logica in zien, en dat zou best werkbaar zijn. Het probleem, zoals in eerdere antwoorden al aangegeven, dat stabiliseren na trimmen niet meer werkt. Na een splitsing niet meer op het tweede deel, na inkorten aan het begin van een scene werkt het helemaal niet meer, na inkorten aan het eind van een scene blijft het gewoon werken. Daarom is het niet werkbaar.

"Goed" advies om met statief te filmen, maar dat werkt nou eenmaal niet altijd. En dan zou ik ook geen geld hoeven (willen) uitgeven aan stabilisatiesoftware. Ik hoop niet dat Magix/ProDAD op dezelfde manier gaan reageren: "koop onze stabilisatiesoftware, maar voorkom dat je het moet gebruiken door met statief te filmen". Als je wat verkoopt moet je zorgen dat het werkt.
Gelukkig heeft Magix mij intussen bericht dat het probleem bij hun bekend is, en dat ze samen met ProDAD werken aan een oplossing. Helaas zonder een termijn te noemen. en uit een reactie van ProDAD bleek niet dat zij daarvan op de hoogte waren. Het geeft me ook wat zorgen dat ik op de website van ProDAD nog steeds VdL niet heb kunnen vinden in de lijsten van software waarmee Mercalli kan werken, terwijl andere grote pakketten wel met naam worden genoemd. Jammer dat dit probleem het onwerkbaar maakt, want de kwaliteit van de stabilisatie op ongetrimde scenes is in veel gevallen verbluffend goed.

Vr. gr., Henk Post.
landrover
"Goed" advies om met statief te filmen, maar dat werkt nou eenmaal niet altijd. En dan zou ik ook geen geld hoeven (willen) uitgeven aan stabilisatiesoftware.

Dat weet ik natuurlijk ook wel. Het is de bedoeling dat Mercalli gewoon gaat werken. Maar zelfs de beste stabilisatiesoftware kan niet op tegen een shot dat van zichzelf stabiel is. Dat probeerde ik aan te geven. Ook hier geldt: voorkomen is beter dan genezen. Dat je als gebruiker niet het idee krijgt dat je "niet meer netjes hoeft te filmen omdat dat de software dat wel oplost".

Het geeft me ook wat zorgen dat ik op de website van ProDAD nog steeds VdL niet heb kunnen vinden in de lijsten van software waarmee Mercalli kan werken, terwijl andere grote pakketten wel met naam worden genoemd.

Dan zou ik nog maar eens goed kijken: http://www.prodad.de/gb/mercalli_std_details.html#Plugins
Hanzepanz
Ik heb inmiddels antwoord gehad van Magix

"Dit probleem is bij ons bekend, en wordt in een volgende patch/update opgelost. Deze patch zal komende weken uitkomen."

Dus nog even geduld en alles komt goed.

Groet,

Hans
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.