Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Hele grote problemen
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Johnn
Bij voorbaat sorry als ik wat gefrustreerd overkom, maar dat ben ik op dit moment ook.

In eerste instantie heb Video Deluxe 15 Plus Download gedownload en geïnstalleerd. Dat leek in aardig te werken, maar na het opnieuw installeren van mijn computer is het één groot drama. Ik krijg niets, maar dan ook helemaal niets meer met het programma gedaan.

Het begon gisteravond met een groot bestand wat ik wilde verkleinen. 12,5 GB kun je nu eenmaal niet overal op kwijt. Dit was een ongecomprimeerd bestand. Magix importeerde het prima, bij het afspelen in de interne speler ook geen probleem, dus de zwarte stukjes aan het begin en eind verwijdert (restanten van het inlezen vanaf de VHS-band) en als DivX op laten slaan met mp3-geluid (de standaard Fraunhofer-codec). Een uurtje later eens gecontroleerd en het beeld was prima, alleen het geluid was verdwenen. Nog een aantal pogingen met kleinere bestanden gedaan, allemaal met hetzelfde resultaat. Ook nog geprobeerd om de standaardinstellingen te herstellen, maar dan krijg je zulke grote bestanden dat het ook niet opschiet.

En verdorie DivX had gewerkt, dus waarom nu niet? Voor de zekerheid de nieuwste DivX geïnstalleerd (versie 7) maar die wordt door Magix al helemaal niet herkend. Hij blijft komen met 6.8.5 (4 logical CPU). De lame mp3 decoder wordt gelukkig wel herkend, maar dan geeft Magix opeens de foutmelding dat er iets is foutgegaan met een externe codec. Dus maar weer terug naar de kwalitatief mindere Fraunhofer voor een nieuwe poging, maar ook nu blijft de foutmelding van de externe codec hardnekkig komen.

Weer de standaardinstellingen ingesteld en vandaaruit opnieuw geprobeerd => keer op keer dezelfde foutmelding.

Een codec-pack geïnstalleerd voor meer keuze uit codecs, krijg ik een hardnekkige Access Violation foutmelding in COREPN~1.dll. Codecpack verwijdert en gelukkig de foutmelding is weg. Maar nu weer de foutmelding over de fout met de externe codec.

Boos hele PC opnieuw geïnstalleerd want Magix wil niet meer voor of achteruit.

Om te proberen eerst het codecpack geïnstalleerd, en daarna Magix, maar dat resulteert al bij de eerste poging in een hardnekkige Access Violation foutmelding in COREPN~1.dll. Dus codecpack weer verwijdert (jammer, want daar zit dus ook de lame-codec in sad.gif )

Nieuwe poging met de standaard DivX 6.8.5 (4 logical CPUs) en gelijk weer de foutmelding "Bij de export met een externe codec is een fout opgetreden ...." en het advies de standaardinstellingen te gebruiken. Dat dus maar gedaan, en verrek, daar krijg je dezelfde foutmelding mee. Dus nieuwe ronde, nieuwe kansen, de update van de DivX-codec geïnstalleerd. Resultaat: foutmelding, en advies om standaardinstellingen te gebruiken. Standaardinstellingen gebruikt, resultaat: Foutmelding.

Er gaat iets fout, zoveel is me duidelijk, maar zelfs op een schone install van Windhoos gaat het dus fout.

Magix leek in eerste instantie een fijn veelbelovend programma, maar nu ... smash.gif Op deze manier heb ik weinig trek om in versie 16 te gaan investeren sad.gif

Iemand enig idee hoe ik deze ellende nog draaiend ga krijgen? Het gekke is dat alle bestanden in de interne player van Magix prima afspelen, maar exporteren ... ho maar sad.gif
landrover
Dag John,

Welkom op het forum. Wat een ellendeverhaal.
Ten eerste: codecpacks zijn eerder een vloek dan een zegen. Een pc wordt nooit gezonder van het installeren van zoveel mogelijk codecs.
Ten tweede: capture liever niet als ongecomprimeerd video. Wil je de hoogste kwaliteit, kies dan een lossless codec. Heeft overigens niets te maken met je huidige probleem.
Ten derde: wil je het bestand nog gaan monteren? Dan is DivX een heel slechte keuze, omdat er niet frame-based gecomprimeerd wordt. Monteren wordt dan onnauwkeurig en heel traag.
Ten vierde: ik heb slechte ervaringen met DivX als codec binnen VdL. Daarvoor leent een programma als VirtualDub zich beter. Is het een optie om voor dit bestand voor een andere oplossing dan DivX te kiezen?
Rijk
Hallo John,

Aan de deskundige opmerkingen van Landrover mag ik mischien nog een praktische hint toevoegen:
Uit je vraag leid ik af dat het gaat om een stuk film vanaf een VHS band. Als je over een a/d converter beschikt kun je die ook heel goed direct vanaf b.v. een videorecorder in VdL inlezen. Zelf gebruik ik daarvoor mijn videocamera, die een analoog ingang heeft en het signaal gedigitaliseerd naar VdL stuurt, dit dan via de Opnamedialoog in VdL. Je krijgt dan een avi bestand, wat zich uitstekend laat monteren en later exporteren. Zonder ellende met codecs.

groet,
Rijk
FransS
QUOTE(Johnn @ 17.10.2009 16:41:16) *
Bij voorbaat sorry als ik wat gefrustreerd overkom, maar dat ben ik op dit moment ook.

Er gaat iets fout, zoveel is me duidelijk, maar zelfs op een schone install van Windhoos gaat het dus fout.

Magix leek in eerste instantie een fijn veelbelovend programma, maar nu ... smash.gif Op deze manier heb ik weinig trek om in versie 16 te gaan investeren sad.gif

Iemand enig idee hoe ik deze ellende nog draaiend ga krijgen? Het gekke is dat alle bestanden in de interne player van Magix prima afspelen, maar exporteren ... ho maar sad.gif

Hoi John,

Met die schone installatie van Windoows hoe heb je die uit gevoerdt, A;eerst geforamteerd en dan de installatie van Windoows?
Of, B; gepartietioneerd/ Partitie dn formateren dan de nieuwe Windoows ?
Laat dat eens weten er zit hier nog al een verschil in .

Grt.Frans S. user.gif
KPWL
Hallo Johnn

//

Om te proberen eerst het codecpack geïnstalleerd, en daarna Magix, maar dat resulteert al bij de eerste poging in een hardnekkige Access Violation foutmelding in COREPN~1.dll. Dus codecpack weer verwijdert (jammer, want daar zit dus ook de lame-codec in sad.gif )

//

De Lame codec is ook apart te downloaden: http://lame.sourceforge.net/

grtz
Karlo
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.