Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Meerdere Films In 1 Project Laden
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
MKap
Hallo videoten,

Prachtig programma er is vast wel veel meer mee mogelijk dan ik tot nu toe weet. Sommige zaken wijzen zich vanzelf, sommige dingen moet je proef ondervindelijk uit dokteren. Das wel leuk, maar ik zit met 1 prangende vraag.

Als ik 1 film geladen heb en ik wil er een tweede film/fragment achter plakken, hoe moet dat in des Heren naam? Er verschijnt altijd de vraag "deze AVI sluiten" of open laten? Ik krijg wel 2 films open, maar dus niet in 1 bestand... Heel frustrerend. Kan dit niet of doe ik iets verkeerd. Ik denk het laatste. Je moet toch wel een compilatie kunnen maken.

Beginnen met de MGM leeuw, dan je vakantie film en daarna het commentaar van de Muppetshow opa's en klaar is kees. Lijkt me leuk, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Wie kan mij helpen?

marcel.kap@excite.com of M.Kap@nl.genmab.com

grts,

Marcel
plemmens
In welke fase van je project wil je dit doen?
In bedoel wil je in de editfase verschillende avi's (of mpeg's) op de tijdlijn zetten om er na bewerking één film van te maken? In editfase kan je volgens mij geen 2 projecten tegelijker tijd openen.
Of wil je in de "maak fase", 2 of meer afgewerkte projecten op een en dezelfde schijf branden?
Als je dit laatste wil dan moet je eerst in de maak CD/DVD mode gaan, en van daaruit de bestanden openen waarvan je een compilatie op schijf wil.
Later bijgevoegd: Als je DVD maakt wordt dan automatisch een menu aangemaakt.
Mike
Marcel,

Ik zou je om te beginnen willen aanraden om de gebruiksaanwijzing eens door te nemen. Niet dat ik het zo erg vind om je vraag te beantwoorden, maar als dit al vragen oplevert dan kan ik me zo voorstellen dat er een stortvloed aan vragen volgt en daar heb ik helaas geen tijd voor. Strikt genomen verleent MAGIX eigenlijk alleen technische ondersteuning, maar dit even terzijde. Het PDF bestand vind je in het START menu in de MAGIX programmagroep.

Voor wat betreft je vraag, onthou s.v.p. de volgende structuur:

1) Diskproject
2) Films
3) onderdelen van films

Met andere woorden, als je Video deLuxe opstart zit je in een film die onder een diskproject hangt. Je kunt videofragmenten en foto's capturen/importeren (de onderdelen van films dus) en deze worden aan je film toegevoegd. Dit hangt dan nog steeds onder hetzelfde diskproject. Op het moment dat je 'film laden' of 'nieuwe film' kiest, krijg je de keuze om de film waar je aan werkt te sluiten of niet. Sluit je deze film, dan begin je dus eigenlijk een heel nieuw project. Sluit je de film niet, dan start je binnen hetzelfde project een nieuwe film. Voor films worden automatisch hoofdstukken aangemaakt, ga maar eens naar het 'make disc' scherm en je zult het zien.

Maak dus altijd goed onderscheid tussen films en projecten, en sla altijd uiteindelijk het project op (alle onderhangende films worden dan namelijk automatisch opgeslagen).

Ik hoop dat dit een zetje in je rug is om met Video deLuxe te gaan starten... Gewoon veel uitproberen, veel gewoon doen, en vooral : vaak opslaan! wink.gif
MKap
Hoi,

Natuurlijk heb ik de handleiding gelezen en de tutorial bekeken. smile.gif

Ik wil inderdaad in de edit fase meerdere fragmenten invoegen op de tijdlijn. Het zou jammer zijn als dat niet kan. sad.gif Misschien een puntje voor de update versie? wink.gif

Wellicht kan ik wegschrijven als mpg en dan met virtual dub o.i.d. scenes erbij plakken? Ben alleen bang dat ik dan kwaliteitverlies oploop. Ik kijk wel even.

In ieder geval bedankt.

grts,

Marcel
Mike
Uiteraard kun je meerdere filmpjes naar de tijdlijn toeslepen.

1) Diskproject
2) Films
3) onderdelen van films

Onderdelen = meervoud smile.gif

Wel is het zo dat alles wat zich binnen 1 film afspeelt als 1 hoofdstuk op de CD of DVD komt...
MKap
Hi Mike,

Point taken...

1 film, 1 hoofdstuk is excact de bedoeling, voorlopig maak ik VCD's dus het is m.i. het mooist als het dan 1 bestand is.

Maar vooralsnog is me dat niet gelukt. Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd... Hmmm dry.gif

Dit weekend zal ik me er even op storten. Het is toch rot weer cool.gif

grts + prettig weekend!

MK
Mike
Inderdaad, verschrikkelijk triest weer... en dat duurt al sinds begin mei, en gaat ook nog wel een paar dagen duren...

sad.gif

Succes in ieder geval smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.