Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Branden lukt plots niet meer
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Duiker
Hallo forumvrienden,

Ik ondervind problemen met het branden van een project.
bij het branden gaat het mis (zie onderstaand rapport).
Branders verwijderd via apparaat beheer, opnieuw geïnstalleerd-> geen succes.
VDL verwijderd en opnieuw geïnstalleerd-> geen succes.
Ik kon gelukkig wel exporteren als dv-avi.
Ik heb dus een gemonteerde versie van de film klaar.
maar dat moet dus nog een mooie dvd worden.
(had al weken geleden klaar moeten zijn.)
Wie kan me helpen?

Sander
Rijk
Hoi Sander,
Ja dit is erg vervelend, vooral als de tijd dringt. pcangry.gif
In het foutenrapport staat in het begin steeds: no disc. Toen mijn brander indertijd gekke dingen ging doen, meldde hij aanvankelijk ook af en toe dat er geen schijf was. Met de nieuwe brander was dat over.
Je hebt het over branders (meervoud) is dat juist? Als het een typefoutje is (dus maar één brander) zou ik zeggen: je brander is gewoon kapot.
De kans dat twee branders tegelijk kapot zijn is wel heeeel veel kleiner, maar ook weer niet nul.

Dan nog dit: In het scherm "Disk branden" kun je onder 1 je brander kiezen, daar zit ook de keuzemogelijkheid "Image recorder" en volgens mij wordt er dan een dvd image gemaakt. Die kun je dan b.v. naar een externe hard disc of voldoende grote usb stick laten schrijven. Daarmee ga je dan naar een kennis of zo en kun je misschien zo je spoedklus nog afmaken (als Mierlo wat dichter bij Stiens lag zou ik je graag helpen). Ik heb dit nooit zelf zo geprobeerd, maar zag wel dat de mogelijkheid er is. Wie weet...

groet,
Rijk
Duiker
Landrover woont wel op een steenworp afstand. dat zou dan nog kunnen.
Ik ben nu weer aan het proberen, en het branden gaat nu al verder dan de eerdere malen.
Toen floepte hij direct bij het encoderen al in de fout.
Nu heeft hij film 1 en al ge-encodeerd. is bezig met het filmmenu.
ben benieuwd hoever hij nu komt.

Duiker
Nou, gek hoor.
Ik heb nog een aantal keren geprobeerd, en kreeg foutmeldingen
op diverse momenten in het proces.
Maar nu is hij dan toch aan het branden gegaan.
eindelijk een goede dvd van dit project.
deadline ver overschreden, maar ja, dat gebeurd soms.

ik heb geen idee waar de fout precies zat.
binnenkort mijn hele systeem maar weer eens formateren,
en beginnen met een schone installatie.

Sander
Rijk
QUOTE(Duiker @ 14.10.2009 23:18:46) *
Maar nu is hij dan toch aan het branden gegaan.
eindelijk een goede dvd van dit project.

Nou, dat is dan weer een gelukje.
Toch moet je misschien maar eens kritisch naar je brander kijken. Ik heb indertijd (van onze gewaardeerde Landrover) geleerd dat branders een tamelijk beperkte levensduur hebben. De mijne was geloof ik een jaar of 4 toen hij af en toe kuren begon te vertonen. Sinds de vervanging geen probleem meer gehad.

groet,
Rijk
landrover
QUOTE(Rijk @ 14.10.2009 23:41:02) *
De mijne was geloof ik een jaar of 4 toen hij af en toe kuren begon te vertonen.

Dat vind ik al een respectabele leeftijd. Overigens lijkt de levensduur van branders evenredig af te nemen met de aanschafprijs. In de tijd dat je nog diep in de buidel moest tasten voor een Plextor wist je ook dat het ding lang mee zou gaan. Had je tóch problemen, dan was één telefoontje al genoeg om ze een nieuw exemplaar te laten brengen.
Duiker
ik denk dat ik deze brander een dik jaar heb.
dat zou wel erg kort zijn niet?
Rijk
QUOTE(Duiker @ 16.10.2009 10:27:55) *
ik denk dat ik deze brander een dik jaar heb.
dat zou wel erg kort zijn niet?

vind ik ook, maar je kunt natuurlijk pech hebben.
Je zou even kunnen informeren hoe het met de garantie zit.

Als die fouten regelmatig terug komen moet je je brander toch wel gaan verdenken, lijkt me.

groet,
Rijk
Duiker
ik maak zowiezo mijn pc ongeveer 1x per jaar helemaal leeg.
Ik doe dan een volledige systeem recovery zodat ik weer met een schoon systeem begin.
Ongemerkt komt er veel spul op te staan die er niet op hoeft.
Ik ga dat nu ook even doen. Installeer dan vdl opnieuw.
Mocht het probleem dan blijven, dan ga ik wel met mijn brander bezig.

voor nu ben ik in ieder geval even klaar.

landrover
Vrijwel alle problemen met branders komen door uitdroging en/of verontreiniging van het smeermiddel op de positioneringsonderdelen van de laser. Die kan dan niet meer exact gepositioneerd worden en dan begint de ellende. Branden is kritischer dan lezen, dus meestal treden brandproblemen op terwijl er nog wel gelezen kan worden. Zie daar de aanleiding om de fout in de brandsoftware te zoeken. De eerste tekenen van brandproblemen zijn meestal dat een gebrand schijfje niet (goed) door een ander apparaat gelezen kan worden. In het volgende stadium krijgt de brander moeite met het lezen van zijn eigen schijfjes en uiteindelijk houdt hij op met zowel lezen als schrijven.
Het verlagen van de productiekosten voor branders heeft geleid tot een slechtere kwaliteit van de gebruikte onderdelen en dus ook van het smeermiddel. Daarnaast speelt de grote hoeveelheid warmte die in een moderne pc ontstaat een rol bij het uitdrogen van het smeermiddel. Die warmte moet ook nog eens door grote ventilatoren worden afgevoerd, waardoor de kans op verontreiniging van het smeermiddel door stof van buiten groter wordt.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.