Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Probleem met .mxv bestand
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Roach
Hallo allen,

Via Opname > Beeldscherm heb ik een Youtube opname gecaptured
Dit .mxv bestand komt in de map My Records en vandaar kan ik het slepen naar de Pogramma Monitor en vervolgens afspelen.
Het lukt echter niet om dit bestand naar de tijdlijn slepen en bij het exporteren (Bestand > Film Exporteren > bijv .mp4) krijg ik wel een mp4 bestand maar als ik dit afspeel, heb ik geen beeld en geluid.

Hoe kan ik dit .mxv bestand converteren naar bijv. een .mp4 bestand. Wat doe ik hier fout?

Groet,
Roach
Rijk
Hallo Roach,

je hebt niet aangegeven om welke programmaversie het gaat.
Beeldschermcapture werkt alleen bij b.v. 2008Plus, VdL15Premium,..
Na het capturen komt de film automatisch op de tijdlijn te staan. Volg ook goed de instructies van het scherm, of raadpleeg nog even de Help functie.
Kom je er nog niet uit, meld je dan weer gerust, maar geef dan even info over je programmaversie.
En misschien wil je ook even hier kijken: http://support.magix.net/boards/magix/inde...showtopic=33874 (dat maakt het voor beantwoorders van vragen een stukje gemakkelijker happy.gif )

groet,
Rijk
Roach
Hallo Rijk,

Ik gebruik VDL 15 Plus, ik volg de aanwijzingen die op de diverse schermen worden weergegeven.
Helaas lukt het niet om het .mxv bestand op de tijdlijn te krijgen.

Groet,
Roach
Rijk
Halloo Roach,
QUOTE(Roach @ 11.10.2009 00:32:12) *
Ik gebruik VDL 15 Plus, ..

Dan ben ik bang dat ik slecht nieuws heb: volgens de Help functie is Beeldschermopname alleen beschikbaar in de Premium versie.
Ik geef hier nog even een screenprint van het scherm "Opnemen":
Click to view attachment
De functie Beeldscherm zou bij jou dan ontbreken, klopt dat?

groet,
Rijk

Roach
Hallo Rijk,

Jawel, die functie is aanwezig (Zie sceenshot)

Groet,
Roach

Rijk
Inderdaad, nou begrijp ik alleen die opmerking in de Helpfunctie ("alleen Premium versie") niet meer.
Maar ok, een MXV (Magix Video) file moet je zonder meer naar de tijdlijn kunnen slepen.
Dat kan trouwens ook vanuit de Windows Verkenner (heb ik net geprobeerd) dat zou je ook nog kunnen proberen, zie ook het volgende screenshot:
Click to view attachment

Let er dan wel op dat je de goeie file versleept (de grootste).

groet,
Rijk
Roach
Hallo Rijk,

Ook via verkenner lijkt niet te werken.
Wanneer ik het bestand naar de Programma monitor sleep, kan ik het bestand zien en afspelen.
Wanneer ik het rechtstreeks vanuit de map naar de tijdlijn sleep, verdwijnt het filnpje op het moment dat ik mijn muisknop loslaat.
Zie screenshot.

p.s
Wat een prachtige mogelijkheden heb je als gebruiker bij dit forum, hier kunnen fora's nog wat van leren

Groet,
Roach
Rijk
Kun je wel andere files naar de tijdlijn slepen, zoals bv avi of mpeg?

En voor alle zekerheid: heb je misschien een (gratis) probeerversie? Ik weet n.l. niet of daarin alle functies werken.
En, zo niet, heb je het programma bij Magix geregistreerd en de laatste updates binnengehaald?

groet,
Rijk
Duiker
ik heb vdl 15+ en daar werkt de beeldschermopname zonder problemen.
Ik open vdl, kies opname, beeldschermopname en na de opname wordt automatisch het bestand op de tijdlijn gezet.
Kun je stap voor stap aangeven hoe jij te werk gaat?
Roach
@Rijk,
Ik kan bestanden (streams van videocam, avi's of mpeg's etc) vanuit de mediapool naar de tijdlijn slepen.
Ik heb een gekochte, geregistreerde versie voorzien van de laatste updates

@Duiker,
Ik heb een wordpad docje toegevoegd emt daarin de stappen, voorzien van wat tekst en uitleg.

Groet,
Roach
Rijk
Hallo Roach,

Dank voor je gedetailleerde toelichting.
Tsja, nou zou ik het ook even niet meer weten. nixweiss.gif
Bij ons verschijnt, na de procedure zoals jij die beschreef, de film automatisch op de tijdlijn, dus zonder gesleep.

Misschien nog dit paardenmiddel: Probeer eens om VdL opnieuw te installeren. Wel eerst de-installeren.
Bij een dergelijke operatie blijven je film- en project-bestanden gewoon bestaan, maar als je het niet vertrouwt kun je ze voor alle zekerheid even naar een tijdelijke andere directory copiëren.

groet,
Rijk
landrover
Ik ken het probleem. Ik heb het zelf ondervonden bij VdL15 Premium én Video Pro X 1.5. Het hoe en waarom is me tot op de dag van vandaag een raadsel. Om het probleem te omzeilen heb ik gebruik moeten maken van VdL2008!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.