Hoi,
Ik heb het volgende probleem. Ik heb een film geedit met een totale lengte van ongeveer 33 Min. Nadat ik de Film wil terug zetten naar mijn DV tape, selecteer ik Audio Video terugzetten, PAL en render de geweizigde delen. Na O.K. Zie ik dat de film afgespeeld wordt en dat alle effecten netjes gerenderd worden. De zandloper blijft aanwezig tot het einde van de film. Daarna kan ik de film terugzetten op de DV tape, echter na ongeveer 9 min. stopt het terugzetten en het blijkt dat de avi gewoon niet langer is.
Ik gebruik NTFS, dus files size kan zo groot zijn als mijn volume van de HDD (160GB !!), echter is de file 7 Gb groot. Na te hebben geprobeert eerst de file op disk te laten renderen en daarna terug te zetten naar de DV camera, eindigde ik met precies het zelfde probleem en wat verder bleek is dat de twee files exact de zelfde groote hebben, tot op de laatste byte toe.
Wat kan het probleem zijn? Hoe krijg ik de 33 Min zonder problemen op de DV terug? Iemand een suggestie?
Groeten,
Ed Wa
onze FAQ voor problemen met communicatie met een digitale camera al doorgenomen?
Hoi Mike,
Ik heb dus de DV Avi even bekeken met Windows Mediaplayer en alles ziet er goed gerenderd uit. Het probleem moet dus inderdaad bij de camera driver en/of de fire wire driver liggen. Ik heb naar die link gekeken, echter begrijp 1 ding niet geheel. Mijn IEEE 1394 is van VIA en ik heb de laatste drijver gedownload en geinstalleerd. Wordt er in het bericht bedoeld dat de laatste driver van VIA geinstalleerd wordt of moet ik de laatste driver van TI installeren en dus de VIA driver overschrijven?
De DV camera staat inderdaad niet als Microsoft DV maar als Sony DV. Ik ga die dus eerst maar eens aanpassen. Gek is wel dat bij het controle menu om de camera te besturen alleen die Microsoft DV in het selectie vakje te kiezen is en de Sony DV er niet bij staat.
Mocht het werken of niet, dan in beide gevallen post ik dat.
Groetjes,
Ed Wa
Begin inderdaad eens met de Sony camera als een 'Microsoft DV camera or camcorder' herkend te krijgen, dat is de meest waarschijnlijke boosdoener.
Als de FireWire kaart zich als Texas Instruments kaart wil laten herkennen zou ik dit eerst proberen, wordt dit stuurprogramma niet geaccepteerd dan zou ik proberen om de nieuwste VIA driver te installeren.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.