Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Niet herkennen HDV camcorder
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
jwhbos
Ik heb een Full HD camcorder van Canon de "Legria HF S10". Hij wordt wel herkend op mijn computer in verkenner, maar niet in apparaatbeheer onder beeldapparatuur o.i.d. Ik heb inmiddels alles geprobeerd van nieuwe Directx 10 tot nieuwe Windows XP pro, niets helpt. Ik kan met Magix niets doen. Bij opnemen komt de opmerking dat hij geen camcorder kan vinden. Ik gebruik " Magix Video deluxe 2007 PLUS" met alle updates die er zijn. Ik heb een nieuwe grafische kaart met 521Mb geheugen en een processor met een snelheid ca 1990 mhz. Het vreemde is dat hij wel in verkenner staat en ik alles kan zien en downloaden wat er op de camcorder staat, maar ik kan er verder niets mee. Ergo aan de USB kabel kan het ook niet liggen.
Wie weet nog meer oplossingen?
landrover
Beste jwhbos,

Welkom op het forum. Een snelle blik in de manual leert dat er bij deze camera een CD-rom geleverd wordt met Canon Transfer Utitilities om bestanden over te zetten van de camera op de pc. In die manual staat o.a. uitdrukkelijk:
Gebruik alleen de bijgeleverde CD-ROM Transfer Utilities om
uw opnamen op uw computer op te slaan of de bestanden terug te zetten naar de camcorder.

Gezien de beperkte ondersteuning voor HD-formaten in VdL2007 is succes dan nog niet gegarandeerd, maar het advies is om eerst eens op de voorgeschreven manier een poging te doen. Dus niet opnemen met VdL, maar de Transfer Utilities gebruiken en vervolgens de bestanden importeren in VdL.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.