Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Nieuwe Camera wordt niet herkend
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
FransS
Hoi Video Fanaten,

Sinds kort ben ik dan toch overgehaald om een HD camera te kopen,nu is dit wel een vooruitgang qua kwaliteit.
Alleen zit ik met het probleem dat de camera (HDR-FX7) niet wordt herkend zowel in 2008 Plus en VdL 15 Plus.
Heeft hier iemand ervarring mee om dit op te lossen,ik zelf dacht aan een encoder of een driver maar kan nergens iets vinden .
Wie weet raad bij voorbaat Dank.

Frans S. user.gif
landrover
Hoi Frans,

Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop. Op het plaatje ziet hij er toch uit als een normale camcorder met een tape. Wat gebeurt er als je hem via FireWire op de pc aansluit?
FransS
Hoi Landrover,

Dank je wel.
Ik krijg een melding van dat de camera niet herkent wordt,en verder niets,in de beschrijving van sony staat dat het wel moet werken ,welicht heb ik een nieuwe driver nodig maar kan niet vinden wat er op lijkt,ook p de site van Sony niet.

Grt.Frans S user.gif
landrover
Krijg je die melding alleen van VdL of ook van Windows? Een connectie over FireWire is gestandaardiseerd; daar heb je geen driver voor nodig. Maar misschien werkt het alleen als de camera in SD-modus staat. Dat zou in de manual te vinden moeten zijn.
FransS
Hoi Landrover,

Zowel bij VdLux als bij Movie Maker van Windows geeft het deze melding,en over SD kan ik niets vinden,alleen HDV/DV geeft de camera aan.
Dan heb ik nog een
USB voor de Memorie Stick van de foto's deze moet ik nog uit proberen omdat ik nog geen foto's heb gemaakt.
Nu vernam ik van een kennis in Belgie dat zij ook zo'n probleem daar mee had om haar HDV camera draaiend te krijgen in VdLux ,ik hoor n0g van haar hoe zij dit heeft opgelost.
Heb ook de vraag neergelegt bij Magix suport.
Nu heb ik ook Sony daar over gewbeld en deze vertelde mij dat er 2 Cd in de doos bij moesten zitten 1 voor regestratie en een met drivers dus daar wacht ik nog op om die via de winkel te krijgen.

Grt. Frans S user.gif
landrover
Volgens deze pagina http://www.sonystyle.com/webapp/wcs/stores...#specifications kan de camera zowel HDV (MPEG2) als DV (AVI) opnemen, en kun je de i.Link connectie - FireWire dus - zowel voor HD als SD gebruiken. Hou ons op de hoogte van je vorderingen.
FransS
Hoi Landrover,

Wat betreft SD dat gaat alleen om de foto's die ik maak want dan geeft mijn comp. SD aan en kan ik mijn foto's downloaden naar mijn bestand dat gaat prima.
Maar verder weigert de fire-wire zich in contact te maken met VdLux ,nu ben ik bij een vriend geweest en het daar geprobeerd maar daar krijg ik ook de melding dat de camera niet herkend word.

ik hoe je op de hoogte.

Grt.Frans S. user.gif
FransS
Hoi Landrover,

Nog even wat aanvulling op het vorige bericht,na een Patch te hebben gedownload en geďnstalleerd werkt ook VdLux 15 plus niet meer, en nu werken mijn andere VX1000 en mijn JVC digitale recorder op eens ook niet meer en geven de zelfde meldingen aan hier snap ik dus niets meer van,toen ik voorheen werkte alles alles.
Ik heb een systeem herstel gedaan maar alles werkt niet meer dat is balen ook heb ik de 1394 hostcontroller opnieuw geinstalleerd maar nee geen beweging meer in te krijgen dus wordt het waarschijnlijk @#$$%^^&& ja er zal niets anders op zitten.
Nog enige suggestie ?

Frans S user.gif ahrg.gif ahrg.gif bomb.gif men_ani.gif
landrover
Hoi Frans,

Jakkes! Dat is vervelend. Nee, ik heb geen andere suggestie dan een herinstallatie, zeker gezien de foutmelding. Kwam die patch van Magix of van Sony?
Overigens bedoelde ik met SD niet de geheugenkaart, maar de mogelijkheid om in Standard Definition op te nemen. Je camera is omschakelbaar tussen Standard Definition en High Definition.
FransS
(Jakkes! Dat is vervelend.)
(Kwam die patch van Magix of van Sony?)

De Patch is de laatste van Magix,daarna werkte VdLux 15 plus niet meer.

(Overigens bedoelde ik met SD niet de geheugenkaart, Je camera is omschakelbaar tussen Standaard Definition en High Definition.)

Bedoel je hier mee HD en DV schakelbaar dat kan maar dan had ik beter met de VX1000 verder kunnen gaan,maar het museum waar ik vrijwilliger ben wil net HD ook voor andere waar ze mee uit wisselen daarom heb ik deze aangeschaft. En vooral de prijs/kwaliteit stond me enorm aan.
Maar ik heb weer wat te doen de komende tijd,het is wel niet aardig maar ja het moet toch weer gaan werken,eerst ga ik maar eens raadplegen bij een systeembeheerder op mijn werk wellicht komt die er uit en anders rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr .

Grt. Frans S user.gif
landrover
De Patch is de laatste van Magix,daarna werkte VdLux 15 plus niet meer.

Heb je al geprobeerd om VdL te herstellen met behulp van Windows systeemherstel?
FransS
QUOTE(landrover @ 04.09.2009 16:36:46) *
Heb je al geprobeerd om VdL te herstellen met behulp van Windows systeemherstel?

Ja dat heb ik al geprobeerd maar dat hielp niet,ik denk dat ik iets dieper er in moet .Wellicht opnieuw installeren.

Bay the way, na veel proeven en aansluitingen bij andere en met meer geaveceerde apparatuur zijn we tot de ontdekking gekomen dat de Camera stuk is,en gaat morgen (Maandag retour Media-Markt) Ik ben toch niet GEK,ha,ha,ha,ha.

Je hoort het resultaat nog,ik ga nu voor een andere camera FX 1000 ?

Groet Frans S. user.gif
landrover
Da's fijn, een kapotte camera én je VdL installatie naar s*d*m*t*r*. Wat hebben we toch een fijne hobby met z'n allen... bomb.gif
FransS
QUOTE(landrover @ 07.09.2009 11:50:14) *
Da's fijn, een kapotte camera én je VdL installatie naar s*d*m*t*r*. Wat hebben we toch een fijne hobby met z'n allen... bomb.gif

Ik vind het nog steeds een fijne hobby,het is alleen *k*l* dat ik de trouwerij niet op tijd kan afleveren.
En de terug gave was geen probleem.
Nu hopen dat de volgende goed is ?
Grt. Frans S. user.gif
FransS
Hoi Video Fanaten,

Nieuwe Camera ( HDV-FX1000) aangesloten op de Computer,en nu krijg ik een melding dat er een fout zit in het programma en het opnieuw moet installeren,nadat gedaan te hebben heeft computer nieuwe hardware gevonden en komt dan met een menu om iets te zoeken voor de camera,heb dat gedaan met de gedachte dat nu deze camera zou herkent worden ,maar helaas word de FX1000 niet herkent en vraagt weer om een nieuwe installatie.
Wat kan het zijn ?een achter gebleven fout van de HDR-FX7 ? of zou ik de hele computer opnieuw moeten installeren? ik denk dat ik dat maar ga doen als niemand daar een antwoord op heeft want mijn VX 1000 word nu ook niet meer herkent terwijl deze jaren heeft gefunctioneerd in Vdl 2008 Plus en VdL 15 plus.

Grt.Frans S user.gif
FransS
QUOTE(landrover @ 07.09.2009 11:50:14) *

Hoi Landrover,

Nu ik een nieuwe camera en een nieuwe kabbel heb aangeschaft werkt wel weer op mijn laptop maar de homecomputer moet geheel opnieuw installeren want die begint nu echt rare kuren te vertonen.
Grt.Frans S. user.gif blink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.