Help - Search - Members - Calendar
Full Version: magix video deluxe 15 premium dolby digital geluid?
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
pizzabakker777
volgend probleem:
sony hdr-sr12 hd camera met 5.1 geluid opname
ik heb mts bestand geimporteerd((zonder te converteren naar mpeg2,ook al geprobeerd met converteren naar mpeg2). geluid wordt omgezet naar 2 kanaals geluid. Dit blijkt "normaal" te zijn volgens handleiding(downmix 2.0). 5.1 moet ingeschakeld worden in de mixer. Dit dus ook gedaan.
Dan bij dvd branden menu selecteer ik ac3 codec 5.1. geen pcm 5.1 selectie mogelijk dan alleen stereo of mono.
als de dvd gebrand is geeft dvd speler 5.1 aan. maar krijg alleen geluid uit linker en rechter kanaal en subwoofer.
center , links en rechtsachter GEEN geluid. homecinemaset geeft wel 6 kanalen aan.
hoe kan twee kanaalsgeluid weer 5.1 worden?
Wat doe ik fout?

p.s. mts bestand rechtsstreeks afspelen met bijvoorbeeld powerdvd is wel met 5.1 geluid. Dus de bron is wel echt 5.1
codecs mpeg 4 en 5.1 codecs zijn geaktiveerd in magix.
Duiker
ik gebruik de dolby 5.1 functie regelmatig.
maar niet op de manier die jij bedoeld.
Ik heb diverse audiobronnen die ik op de tijdlijn elk in een afzonderlijk spoor zet.
Elk spoor moet ik vervolgens toewijzen aan een bepaald audiokanaal van het 5.1 geluid.
Ik heb geen ervaring met het systeem zoals jij dat gebruikt waarbij de bron al in 5.1 staat.
Kan het zijn dat de geluidskanalen van je bron afzonderlijk op de tijdlijnsporen van VDL gezet kunnen of moeten worden?
En dat je hierna alsnog moet doen zoals ik hierboven beschreef?
(nogmaals, dit is een wilde gok, ik heb hier geen ervaring mee).

Succes,
ik hoop dat een intelligenter persoon het juiste antwoord kan geven.

Sander
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.