dkn9230
13.08.2009 14:03:34
Heeft er iemand een idee of Magix Video Deluxe (2008 en 15) volledig gebruikt maakt van de capaciteiten van een Intel quad core processor ?
Ik denk het wel, kijk maar eens hier:
http://support.magix.net/boards/magix/inde...mp;hl=quad+coreen dan met name daarin de bijdragen van PLemmens en verderop van GerardR, die ook de percentages geeft van het gebruik van de 4 processoren tijdens het renderen.
groet,
Rijk
dkn9230
14.08.2009 07:42:40
QUOTE(Rijk @ 13.08.2009 18:52:32)

THX voor de info, zal even wat tests doen.
Blijkt dat de aanschaf van mijn quad core niet nutteloos was.
QUOTE(dkn9230 @ 14.08.2009 08:42:40)

THX voor de info, zal even wat tests doen.
Blijkt dat de aanschaf van mijn quad core niet nutteloos was.

graag gedaan. Wil je het resultaat van je tests misschien even hier melden? Altijd nuttig. Bij voorbaat dank.
groet,
Rijk
QUOTE (dkn9230 @ 13.08.2009 14:03:34)

Heeft er iemand een idee of Magix Video Deluxe (2008 en 15) volledig gebruikt maakt van de capaciteiten van een Intel quad core processor ?

Je gebruikt vista he?, probeer deze cpu gadget op:
http://addgadget.com/all_cpu_meter/Zie je gelijk welke andere programma's - net als Vdl - van meerdere kernen gebruik maakt.
grtz
Karlo
FransS
03.11.2009 23:29:39
Hoi ,
Ik ben bezig om wat info te vergaren wat betreft Quadcore en Dual Core 2 en bij verschilende video programma's is het beter een dualcore 2 te gebruiken omdat met een quad-core niet alle 4 de prosesoren mee doen. Dit hoor ik bij verschillende zaken waar ik info vergaar ook bij mijn werk waar zij de computers installeren (ICT Afd.)
Ook bij na vraag bij het media-Cemtrum in Hilversum waar ik een vriend heb werken die doen ook veel met Dual-core 2 en uiteraard met Mac machines.
Grt. Frans S.
GerardR
04.11.2009 12:20:15
Als in in VDL 16 Premium een stuk video in het preview scherm bekijk en Taakbeheer inschakel (rechtsklikken op taalbalk, kies Taakbeheer), dan zie ik onder het tabblad Prestaties alle vier de processoren van de Q6600 actief. De activiteit per processor hangt dan af van de ingewikkeldheid van de aangeboden scenes en het aantal lagen op de tijdlijn. Ditzelfde zie ik bij het afmixen. Daar schommelt het gemiddelde processorgebruik van 30 tot 65%, met één processor vaak wat zwaarder belast, maar ook de andere drie doen driftig mee. Hetzelfde heb ik bij VDL 15 gezien.
Ik kom dus tot andere conclusies. Graag hoor ik andere quadcore gebruikers over deze materie.
Gerard
NB: zie ook bldz 13 van het manual in de Magix-map in Program Files.