Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Harde overgang in VDL 15 premium
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
dereizigers
Hoi,

Sinds een week hebben wij VDL 15 premium geïnstalleerd. We werken met een AVCHD videocamera. De scenes worden prima ingelezen. Bij het afspelen van de scenes gaat het beeld tussen 2 scenes echter telkens even op zwart. Als overgang staat harde las geselecteerd en niet 'true black'. Om te bewerken is dit erg lastig kijken, omdat het beeld onderbroken wordt. Bij VDL 2006 hadden we dit probleem niet. Weet iemand waar dit aan ligt en hoe we dit kunnen oplossen. Het invoeren van een andere overgang en dan opnieuw naar een harde overgang werkt niet. Alvast bedankt.
Rijk
Welkom op het forum.

Dit probleem is hier vooral bekend in combinatie met sommige Sony camera's, kijk hier maar eens: http://support.magix.net/boards/magix/inde...=zwarte+beelden
Magix heeft het probleem onderkend en een patch toegezegd. Inmiddels is er een update verschenen: 8.6.0.17. Ik weet (nog) niet of genoemd probleem daarmee wordt opgelost. Mijn advies: download de betreffende update. Dat kan vanuit VdL15 via Hulp en Online Actualisering.
Het zou prettig zijn als je ons daarna wilt melden of dit al dan niet heeft geholpen.

groet,
Rijk
dereizigers
QUOTE(Rijk @ 13.08.2009 10:16:03) *
Welkom op het forum.

Dit probleem is hier vooral bekend in combinatie met sommige Sony camera's, kijk hier maar eens: http://support.magix.net/boards/magix/inde...=zwarte+beelden
Magix heeft het probleem onderkend en een patch toegezegd. Inmiddels is er een update verschenen: 8.6.0.17. Ik weet (nog) niet of genoemd probleem daarmee wordt opgelost. Mijn advies: download de betreffende update. Dat kan vanuit VdL15 via Hulp en Online Actualisering.
Het zou prettig zijn als je ons daarna wilt melden of dit al dan niet heeft geholpen.

groet,
Rijk

Beste Rijk,

Helaas heeft dit niet gewerkt. We hebben even gekeken naar je verwijzing zwarte beelden. Wat daar wordt omschreven hadden wij niet, nu na het uploaden van de patch echter wel..... Nu hebben we dus de (extra) zwarte beelden die zichtbaar zijn in de tijdlijn. Het aanpassen van de frametable, zoals door een van de gebruikers gesuggereerd, werkt niet. We hebben trouwens geen Sony maar de Canon HF100 avchd camera. Heb je nog suggesties? Want om nu per scene (in totaal 5,5 uur onbewerkte film) het einde aan te passen.... We horen het graag.

Groetjes.
Dereizigers

Rijk
Ik denk dat je toch even wat beter moet omschrijven wat je (originele) probleem precies is. Als je zegt "tijdens afspelen" bedoel je dan op de preview monitor?
En kijk even, middels flink inzoomen op de tijdlijn, wat je er van kunt zien. Met de pijltjestoetsen kun je per frame afspelen, iedere tik op het pijltje-naar-rechts verplaatst de afspeelwijzer 1 frame verder. Heb je zwarte frames? en zitten die aan het eind van de scene of aan het begin van de volgende? Of zijn de scenes misschien niet aaneengesloten? Of is het toch alleen de beperking van de preview monitor?

QUOTE(dereizigers @ 14.08.2009 20:08:32) *
Nu hebben we dus de (extra) zwarte beelden die zichtbaar zijn in de tijdlijn.

Ja, dat is vervelend. Vreemde zaak. Je kunt overwegen om weer naar de oude situatie terug te gaan door VdL opnieuw te installeren. Wel lijkt het me nuttig om Magix Support op de hoogte te stellen van dit verschijnsel. Geef ze zo veel mogelijk informatie (systeem, camera)

groet,
Rijk
dereizigers
QUOTE(Rijk @ 16.08.2009 12:49:56) *
Ik denk dat je toch even wat beter moet omschrijven wat je (originele) probleem precies is. Als je zegt "tijdens afspelen" bedoel je dan op de preview monitor?
En kijk even, middels flink inzoomen op de tijdlijn, wat je er van kunt zien. Met de pijltjestoetsen kun je per frame afspelen, iedere tik op het pijltje-naar-rechts verplaatst de afspeelwijzer 1 frame verder. Heb je zwarte frames? en zitten die aan het eind van de scene of aan het begin van de volgende? Of zijn de scenes misschien niet aaneengesloten? Of is het toch alleen de beperking van de preview monitor?

Ja, dat is vervelend. Vreemde zaak. Je kunt overwegen om weer naar de oude situatie terug te gaan door VdL opnieuw te installeren. Wel lijkt het me nuttig om Magix Support op de hoogte te stellen van dit verschijnsel. Geef ze zo veel mogelijk informatie (systeem, camera)

groet,
Rijk

Hallo Rijk,
In de oude situatie, bij het afspelen in de preview monitor, was aan het einde van de scene een zwarte overgang zichtbaar. In de tijdlijn, flink ingezoomd, was er geen zwart beeld zichtbaar en sloten de scenes netjes op elkaar aan. Nu zien we hier (op de tijdlijn) wel de zwarte stukjes. We zullen Magix Support in ieder geval informeren. Mocht er iemand zijn die dit herkend en een oplossing heeft, waarbij niet iedere scene handmatig aangepast hoeft te worden, dan horen we het natuurlijk graag.

groetjes,
deReizigers
Rijk
Hallo deReizigers,
Nu begin ik toch te denken dat alleen het afspelen in de preview monitor de onderbreking laat zien. Weergave in de preview monitor vraagt nogal wat rekenkracht omdat alles real time wordt uitgerekend. Als je er dan een film van maakt blijkt het toch goed te lopen, importeer als proef een klein stukje naar de Hard disc, b.v. als mpeg en speel dat af. Als dat vloeiend gaat is mijn vermoeden juist.
Het is dan "alleen maar" een lastig en onprettig verschijnsel, zonder invloed op het eindresultaat.
Importeer je als avchd? of wordt het omgezet naar mpeg? Van avchd is bekend dat het enorm veel van je processor vraagt, vandaar dat VdL bij de import vraagt of het bestand moet worden omgezet naar mpeg. Dus omrekenen naar mpeg zou een optie kunnen zijn, dat schijnt weinig kwaliteitsverlies te geven. Dat kun je checken met een kort stukje film.
Je kunt ook kijken of het helpt om de resolutie van de preview monitor te halveren, dat scheelt alweer. Rechtsklik op de monitor en kies: Resolutie presets, of: Andere resolutie
Om van de extra zwarte beelden af te komen kun je, zoals eerder gezegd, VdL opnieuw installeren en dan uiteraard zonder de updates. Wel eerst de-installeren. Je filmbestanden blijven dan ongemoeid, maar als je het niet vertrouwt kun je voor alle zekerheid eerst een kopie van je bestanden maken naar een andere directory.

groet,
Rijk
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.