Hi,
Hoe kan ik Quicktime .MOV files van mijn Canon Ixus 110IS camera (1280x720) bewerken in Magix Video Deluxe 15?
In de preview mode is de performance extreem slecht (beeld staat bijna stil, af en toe een frame, systeem performance is 100%) en het geluid begint te 'stotteren'.
Mijn computer is een 1,6Ghz laptop, maar hetzelfde gebeurd op een AMD X2 2350 desktop.
Het afspelen van .MOV bestanden gaat alleen vloeiend in Windows Media Player, of Media Player Classic met CoreAVC filter enabled.

De kwaliteit in preview mode vind ik niet belangrijk (in de programma settings heb ik deze al op de laagste stand gezet). Zolang het uiteindelijk export proces maar een goede kwaliteit oplevert. Maar ook in de laagste kwaliteitsstand werkt het niet goed. Bij import settings zie ik alleen Quicktime MOV staan, het lijkt mij dus niet mogelijk om bijvoorbeeld CoreAVC als decoder te gebruiken in Magix Video Deluxe, is dit inderdaad zo?
Ik sta open voor alle oplossingen zoals transcoding naar een ander formaat (uiteraard met zo min mogelijk verlies), of het aanschaffen van een nieuwe grafische kaart met hardware versnelling. Magix support houdt zich echter niet bezig met hardware support, dus ik weet niet of dit tijdens het editten echt iets uitmaakt.

Met vriendelijke groet,
Bram.