Help - Search - Members - Calendar
Full Version: beelden in schokken.
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
peke
Als ik een stukje van bvb 10 sec laat voorspelen op het kleine schermpje dan heb ik de door mij gefilmde vloeiende beweging.

MAAR.... eenmaal op de tijdlijn wordt dat een schokkend beeld. Ik bedoel dat VDL er telkens om de second of zo een fraktie van dat beeld tussenuit knipt. En dan heb je geen vloeiende beweging meer.

Hoe zou dat komen??

Groeten Peter
Rijk
Hallo Peter,
Misschien moet je iets meer over je systeem en je VdL versie vertellen.
In je profiel lees ik dat je VdL 2005 hebt, maar misschien heb je inmiddels een recentere versie? VdL15 vraagt nogal wat van je processor en daar kun je dat soort schokken bij het afspelen verwachten, met name als je een ouder systeem hebt.
Dit heeft overigens geen effect op het eindresultaat (b.v. op dvd).

groet,
Rijk
peke
Hoi,

Ik heb VDL 2007.
Heb ook net mijn RAM geheugen uitgebreid naar 2GB
Ik heb de beelden opgenomen met een nieuwe Sony videocamera en opgenomen in SD kwaliteit. HD kan mijn VDL versie niet aan.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Groeten Peter
peke
Voorlopig ist probleem opgelost.

Heb VDL 2007 opnieuw op pc gezet.

opnieuw gebrand.

en alles ziet er prima uit.

Maar de reden ken ik niet.

ALvast merci,

Peter
peke
Hallo,

Ik heb terug hetzelfde probleeem aan de hand.
Kijk ik op het kleine schermpje dan loopt alles perfect, sleep ik dat fragment naar de tijdlijn dan eeen soort fragment waarbij soms een fraktie van een seconde is uitgeknipt. Ook als je met de cursor over het beeld bewweegd dan zie je dat er stukjes ontbreken. HEEEEL RAAR !! Ook als dit op DVD gebrand is is dit zichtbaar.

Ik heb VDL 2007.
Ik heb de beelden opgenomen met een nieuwe Sony videocamera en opgenomen in SD kwaliteit. HD kan mijn VDL versie niet aan.

WIE KAN ME HELPEN ??

Groeten
Peter
Rijk
Hoi Peter,

Ik zou het zo niet weten wat er aan de hand is, maar had je al eens geprobeerd het fragment te importeren via het scherm Opnemen en dan Bestand Importeren? Je weet maar nooit.

Wat voor soort bestand is het eigenlijk, met extensie .vob?

groet,
Rijk
peke
De film die ik wil branden is een MVD bestand.

Heb ondertussen VDL 2008 erop gezet, maar dat helpt ook niet.

Zou het te maken kunnen hebben met het feit dat de beelden en foto's op een EXTERNE harde scgijf staan???

groeten Peter
peke
Zou het een conflict kunnen zijn tussen mijn nieuwe camera (Sony HDR-CX11E) en mijn "oude 5 jaar" videokaart ?
Ik neem weliswaar geen beelden op in High Definition. enkel op Standaard kwaliteit.

Ik heb ontertussen beelden opgenomen in een nog lagere kwaliteit, maar zelfs dat helpt niet.

groeten Peter
landrover
Ik zou willen dat ik wist waar het wel aan ligt, maar aan je videokaart ligt het zeker niet. Alleen VdL15 maakt gebruik van bepaalde hardwarefeatures in moderne kaarten, maar een SD videofragment zou je probleemloos moeten kunnen verwerken. Wat voor compressie gebruikt die camera? Ik vrees dat het geen gewone DV-camera is...
peke
Het enige wat ik kan vinden over "compressie" is hetvolgende :

Ze spreken enkel over compressie in HD formaat, AVCHD-formaat is het High Definition formaat...... Het MPEG-4 AVC/H.264-formaat wordt gebruikt voor het comprimeren van videogegevens en het Dolby Digital- of het Linear PCM-systeem wordt gebruikt voor het comprimeren van audiogegevens.

MAAR ..... IK NEEM NIET OP IN HD-FORMAAT !! Omdat ik weet dat VDL 2008 dit niet aankan.

Mijn camcorder is SONY HDR-CX11E. En is eigelijk een gewone camcorder met PRO-DUO stick.

groeten Peter

landrover
Dan moet je weten wat voor compressie er toegepast wordt als je in SD opneemt. Ik vermoed dat het een mpeg4 variant is en dat is minder geschikt voor montage. Het is het proberen waard om clips uit je camera eerst om te zetten naar DV-avi, mxv of mpeg2 I-frame.
FransS
QUOTE(peke @ 27.07.2009 09:37:51) *
Hallo,

Ik heb terug hetzelfde probleeem aan de hand.
Kijk ik op het kleine schermpje dan loopt alles perfect, sleep ik dat fragment naar de tijdlijn dan eeen soort fragment waarbij soms een fraktie van een seconde is uitgeknipt. Ook als je met de cursor over het beeld bewweegd dan zie je dat er stukjes ontbreken. HEEEEL RAAR !! Ook als dit op DVD gebrand is is dit zichtbaar.

Ik heb VDL 2007.

WIE KAN ME HELPEN ??

Groeten
Peter

Hoi Peter,

Het probleem ken ik ook en dat licht waarschijnlijk aan je VGA kaart die kan de opbouw van je beeld niet goed verwerken .

Groet Frans S. user.gif
peke
Wat is een VGA kaart? Dat is toch de videokaart? niet?

Want in één van de vorige antwoorden van mijn topic zegt men dat het ZEKER NIET aan de videokaart ligt!

Laat je iets weten.

groeten
Peter
landrover
QUOTE(FransS @ 25.08.2009 18:10:18) *
Het probleem ken ik ook en dat licht waarschijnlijk aan je VGA kaart die kan de opbouw van je beeld niet goed verwerken .

Waarom zou de VGA-kaart dat niet kunnen? Opbouw van videobeeld verloopt bijna altijd via hardware-overlay. De GPU hoeft zich daar nauwelijks voor in te spannen.

Ik vermoed dat je computer moeite heeft met het decoderen van de datastroom. Vandaar de opmerking over de toegepaste compressie: videocompressie op basis van mpeg (dus ook mpeg-4) is GOP-gebaseerd. Over die structuur is op dit forum al veel geschreven. Het decoderen van mpeg-streams is daarom veel CPU-intensiever dan het decoderen van video waarbij ieder frame apart gecomprimeerd is, zoals DV en MJPEG. Daarom ook de tip om eerst te converteren naar een makkelijker decodeerbaar formaat. Dat monteert niet alleen sneller, maar ook nauwkeuriger.
peke
Landrover,

Ik heb alle filmpjes op de tijdlijn gezet en dan die geexporteerd naar DV-AVI.
Ik heb nu 1 lange clip van 50minuten.

Klopt dit? of moet ik ze stuk voor stuk exporteren naar DV-AVI?

Op deze manier is het wel moeilijker om mijn film te monteren vind ik.

Of heb ik het alweer mis?

groeten
Peter
peke
Hallo,

Ik heb zoals Landrover gezegd heeft al mijn tracks eerst op de tijdlijn gezet! geexporteerd naar DV-AVI. Dan het .AVI bestand opnieuw op de tijdlijn gezet. Resultaat is dan 1 track van een half uur. Ok, ik heb ze dan geknipt en al deels bewerkt en gebrand op DVD.
HET RESULTAAT WAS PERFECT ! Waarvoor mijn dank Landrover, MAAR .....
IK wil nu verder werken aan die montage maar blijkbaar heeeft hij mijn gedeeltelijke bewerkingen niet opgeslagen.
Mijn vraag nu: Moet ik NA ELKE bewerking terug opnieuw exporteren naar DV.AVI??? Want als je gewoon op de bewaar symbool drukt dan bewaart Magix dat als een MVD bestand. Kan het zijn dat als je het 1 maal naar AVI omgezet hebt voldoende is? Of moet dit TELKENS gebeuren, want dit neemt zeer veel tijd in beslag.

Als je hier nog een antwoord op weet....

Alvast mijn dank.

Groeten Peter
landrover
Nee, je hoeft niet iedere keer te exporteren. .MVD is de extensie van je montageproject, dus alleen maar verwijzingen naar de bewerkingen die je hebt gedaan. De fysieke media blijven zo onaangetast. Als je een deel van je bewerkingen kwijt bent na het opslaan van je project, is er iets anders aan de hand.
peke
Ik had het project niet opgeslagen denk ik.
Ik heb nu bewerkingen gedaan vanuit het .MVD bestand, die gebrand op DVD en de kwaliteit is perfect.

Bedank voor de hulp. Ik heb een probleem minder.

Groeten Peter

landrover
Weer iemand blij. jubel.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.