Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Magix Video Deluxe - DVD branden
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
john mattheus
Hey iedereen,

ik krijg bij het willen branden van een DVD steeds meer het volgende probleem:
VTS-01-1.VOB Wilt u het bestand voor de film "x (naam van mijn film)" gebruiken?
Dan krijg je 4 opties:
- Alles encoderen
- Encoderen
- Gebruiken
- Alles gebruiken

Weet iemand aan wat dit probleem ligt en welke van deze 4 opties ik zou moeten aankruisen?

Dank u voor de hulp want wordt er compleet kirrewiet van blink.gif

Grtz,

John
Rijk
Hallo John,
Dit is niet echt een probleem: deze vraag krijg je wanneer je een film al eens eerder op dvd hebt gebrand. VdL wil dan weten of je die film opnieuw wilt laten encoderen. Dat moet je wel doen als je iets aan de film veranderd hebt, anders krijg je de oorspronkelijke film weer op je dvd.
Als er meerdere films op de dvd komen, kun je per film aangeven of die wel of niet geëncodeerd moet worden.
Als je b.v. alleen het dvd menu hebt gewijzigd, dan kies je: alles gebruiken. Dat scheelt dan een heleboel tijd, want dan hoeft niet alles opnieuw berekend te worden (VdL gebruikt dan de opgeslagen VOB files).
Heb je alle films gewijzigd, dan kies je: alles encoderen. Dat zou je voor alle zekerheid steeds kunnen doen, maar dit duurt wel het langst, want alle films worden dan opnieuw uitgerekend.
Als je bij een bepaalde film kiest voor: gebruiken, of encoderen, dan krijg je voor de overige films de vraag opnieuw. je kunt dan per film aangeven wat je wilt.
Groet,
Rijk
john mattheus
Hey Rijk,

dank u voor de info. Juist nog een klein vraagje wat zijn VOB files en waar worden deze opgeslagen op de PC?

Groetjes,

John
Rijk
QUOTE(john mattheus @ 14.07.2009 18:46:44) *
Hey Rijk,

dank u voor de info. Juist nog een klein vraagje wat zijn VOB files en waar worden deze opgeslagen op de PC?

Groetjes,

John

VOB betekent: Video OBject file. Dit is een mpeg2 file die de extensie .vob heeft.
VdL zet je film om (via het zgn render-proces, ook wel encoderen genoemd) naar een mpeg2 file, dat is de standaard voor films op dvd.
Om te weten waar jouw vob files staan moet je even in VdL kijken onder Bestand/Programma instellingen en dan tabblad Directories. Kijk bij DVD images, of bij Tijdelijk (ik weet niet welke VdL versie jij hebt*). Daar kun je ook de bestemming van die files veranderen, als je dat zou willen.
Met de Windows Verkenner kun je de vob files daarna gemakkelijk vinden.

groet,
Rijk

*) kijk ook even hier a.u.b.: http://support.magix.net/boards/magix/inde...showtopic=33874
john mattheus
Owkéj word me al wat duidelijker.

Enkel geeft hij nu een ander probleem door. Bij het branden krijg ik melding:

Het branden werd afgebroken met de volgende fout: Interne fout tijdens bewerking.

Veronderstel dat er niets anders opzit dan het programme "resetten" of opnieuw installeren wacko.gif

Enorm bedankt voor je feedback en hulp!

Grtz,
Esther
Hoi John,

Na wat googelen stuitte ik op dit subject, want ik heb exact hetzelfde probleem. Echt heel vervelend.
Heb jij er toevallig al een oplossing voor gevonden?
Wil je me dit dan eventueel laten weten? Zou méér dan fijn zijn :)

Hoe dan ook, in elk geval heel veel succes ermee!
xEsther

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Acer Aspire M7711
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q9300 @ 2.50 GHz
Geheugen (RAM): 4GB
64-bits besturingssysteem
Windows Vista Home Premium
Magix Video Deluxe 2008 PLUS
john mattheus
Hoi Esther,

sorry voor het heel late antwoord maar was in het buitenland en was dit volledig uit het oog verloren.

Een oplossing heb ik niet gevonden. Enkel veel geduld uitoefenen.

Ik merk wel dat als ik een DVD wil branden ik eerst beter een simulatie doe, en van zodra het programma me zegt dat de simulatie gelukt is dan pas steek ik de DVD in de pc om te laten branden. En dan lukt het vrijwel elke keer.

Mocht het niet duidelijk zijn of je hebt nog vragen laat dan maar iets weten. Beloof je sneller te antwoorden deze keer rolleyes.gif

Groetjes,

John X

QUOTE(Esther @ 27.08.2009 18:37:34) *
Hoi John,

Na wat googelen stuitte ik op dit subject, want ik heb exact hetzelfde probleem. Echt heel vervelend.
Wil je me dit dan eventueel laten weten? Zou méér dan fijn zijn smile.gif

xEsther

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Acer Aspire M7711

FransS
QUOTE(Esther @ 27.08.2009 18:37:34) *
Hoi John,

Wil je me dit dan eventueel laten weten? Zou méér dan fijn zijn smile.gif

xEsther

Acer Aspire M7711

QUOTE(john mattheus @ 08.10.2009 10:56:17) *
Hoi Esther,

sorry voor het heel late antwoord maar was in het buitenland en was dit volledig uit het oog verloren.

Een oplossing heb ik niet gevonden. Enkel veel geduld uitoefenen.

Ik merk wel dat als ik een DVD wil branden ik eerst beter een simulatie doe, en van zodra het programma me zegt dat de simulatie gelukt is dan pas steek ik de DVD in de pc om te laten branden. En dan lukt het vrijwel elke keer.

Mocht het niet duidelijk zijn of je hebt nog vragen laat dan maar iets weten. Beloof je sneller te antwoorden deze keer rolleyes.gif

Groetjes,

John X

Hebben jullie wel genoeg schijf ruimte en geen andere programma's draaien ,en nog een probleem id NeroVision die gooid ook wel roet in je eten .

Grt Frans S. user.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.